Η αμέλεια είναι το τελευταίο από τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα. Τελευταίο το ονομάζουν οι Πατέρες, αλλά είναι το πιο ύπουλο απ’ όλα τ΄άλλα. Αν δεν προσέξουμε και πέσουμε στην αμέλεια, εύκολα πέφτουμε σ’ όλα τ’ άλλα αμαρτήματα. Τις στιγμές της απροσεξίας και τεμπελιάς μπορεί να τις πληρώσουμε με την καταστροφή μας.
Αμέλεια ονομάζεται η τεμπελιά, η οκνηρία, η αποστροφή από την εργασία και εμφανίζεται στην σωματική και στην πνευματική εργασία.
Σωματική εργασία
Μερικοί λένε, όπως στην εποχή του αποστόλου Παύλου, ότι δεν χρειάζεται η εργασία. Γιατί από ώρα σε ώρα έρχεται ο Χριστός και η Δευτέρα Παρουσία και πρέπει να ασχολούνται με το ζήτημα της σωτηρίας των ψυχών των. Δεν δούλευαν καθόλου, το είχαν ρίξει τελείως στην τεμπελιά και έκαναν σαν έναν τεμπέλη, που, επειδή βαριόταν να κόψει σύκα, κάθισε κάτω από μια συκιά και άνοιξε το στόμα του και περίμενε να πέσει το σύκο, για να το φάει.
Αυτή την τεμπελιά δεν την εγκρίνει ο Χριστός. Η Εκκλησία μας μάς θέλει εργατικούς. Ο απόστολος Παύλος λέει «Ὅστις οὐ θέλει ἐργάζεσθαι, μηδὲ ἐσθιέτω». Ο χριστιανός πρέπει να διακρίνεται από την επιμέλεια, την οποία δείχνει στο έργο της εργασίας του. Όποια εργασία και διακονία και αν κάνει, να την κάνει τέλεια. Να είστε υποδείγματα εργατικότητας. Τέτοιοι ήταν οι πρώτοι χριστιανοί, φίλεργοι, και έτσι νικήσανε τον κόσμο.
Ο χριστιανός πρέπει να είναι τίμιος και εργατικός. Να διαπρέπει στο είδος της εργασίας του. Να μην μοιάσουμε εκείνον που, όταν πήγε σε κάποιο μοναστήρι και είδε τους καλογέρους να εργάζονται, άλλον να μαζεύει ξύλα, άλλον ν’ ανάβει φωτιά, άλλον να μαγειρεύει, άλλον να πλένει, άλλον να ζυμώνει, είπε «μὴ ἐργάζεσθε τὴν βρῶσιν τὴν ἀπολλυμένην». Είδατε πώς είναι αυτοί που θέλουν να γλιστρήσουν από το πνεύμα του Ευαγγελίου; Σαν τους αγγειοπλάστες, όπου θέλουν κολλούν τα χερούλια. Έτσι και αυτοί όπου θέλουν κολλούν τα ρητά.
Το έμαθε αυτό ο ηγούμενος, γι’ αυτό έδωσε εντολή να τον βάλλουν στη βιβλιοθήκη με τα πολλά βιβλία και να μην τον ειδοποιήσουν το μεσημέρι για φαγητό. Όταν μπήκε σ’ αυτό το χώρο είπε με ευχαρίστηση «α, εδώ είναι παράδεισος» κι άρχισε να διαβάζει με ικανοποίηση. Αλλά η ώρα περνούσε και άρχισε να πεινά. Άνθρωπος ήταν και είχε στομάχι και είχε ανάγκες υλικές. Πεινούν και οι Άγιοι. Και μέγας Αντώνιος να γίνεις, θα πεινάσεις και θα έχεις ανάγκη από ένα κομμάτι ψωμί και λίγο νερό.
Ο επισκέπτης του μοναστηριού όσο περνούσε η ώρα τόσο περισσότερο η πείνα τον θέριζε. Άρχισε να ζαλίζεται, δεν μπορούσε να διαβάσει. Έβλεπε τα γράμματα ανάποδα. Κοιτούσε μια το παράθυρο, μια την πόρτα, μήπως δει κανέναν μοναχό και τον φωνάξει για φαγητό. Βγήκε σιγά σιγά έξω και κοιτούσε δεξιά και αριστερά. Κάποια στιγμή είδε ένα μοναχό και τον ρώτησε «Δεν τρώτε εσείς εδώ μέσα;». «Πως» είπε ο μοναχός «φάγαμε και είχαμε καλό φαγητό. Ήπιαμε κι ένα ποτήρι κρασί». «Εμένα γιατί δε με φωνάξατε;» είπε στενοχωρημένος ο επισκέπτης. «Εσένα δε σε φωνάξαμε γιατί μας είπε ο ηγούμενος ότι είσαι άγγελος και δεν έχεις ανάγκη από υλική τροφή». Τότε, κατάλαβε και συναισθάνθηκε το αμάρτημά του.
Δεν επιτρέπεται να είμεθα αμελείς στα καθημερινά μας καθήκοντα. Εκεί, όμως, που προπαντός δεικνύουμε μεγάλη αμέλεια δεν είναι στα υλικά πράγματα, αλλά στην πνευματική εργασία, την οποία πρέπει να κάνουμε για τη σωτηρία της ψυχής μας. Σ’ αυτό το έιδος της εργασίας πολλοί λίγοι είναι επιμελείς. Γι’ αυτό η Αγία Γραφή, το Πνεύμα το Άγιο, δίνει ζωηρά προτροπή στους οκνηρούς και κηφήνας και τους παρουσιάζει σαν υπόδειγμα εργατικότητας το μυρμήγκι. Και λέει «ἴθι πρὸς τὸν μύρμηγκα, ὀκνηρέ». «Συ» λέει «που είσαι τεμπέλης και δεν αγαπάς την εργασία να πας να δεις το μυρμήγκι, πόσο εργάζεται και τα μεσάνυχτα ακόμα».
Αξιοθαύμαστη είναι η ζωή των μυρμηγκιών. Μπορεί κανείς να γράψει βιβλίο ολόκληρο. Ένα μικρό πράγμα, ένα ελάχιστο σωματίδιο, πόσο εργάζεται και κουράζεται. Ένας περιηγητής περιγράφει το μυρμήγκι και λέει. Παρατηρούσε ένα μυρμήγκι, που προσπαθούσε να σηκώσει βάρος δεκαπλάσιο και εικοσαπλάσιο απ’ αυτό. Αγκομαχούσε και προσπαθούσε να το τραβήξει αλλά του έφευγε. Μέτρησε ότι 50 με 60 φορές του έπεσε και ύστερα από 60 φορές το ανέβασε εκεί που ήθελε. Τέτοια υπομονή, τέτοια εργατικότητα έχει το μυρμήγκι. Αυτά είναι υποδείγματα εργατικότητας σε μας. Άλλο υπόδειγμα εργατικότητας είναι η μέλισσα.
Ένας λαός που έχει ελαττώματα, αλλά είναι μυρμήγκι πραγματικό και κατόρθωσε να φτάσει στην κορυφή όλων των εθνών, είναι οι Αμερικάνοι. Εκεί πλέον η εργασία έγινε θεός. Τρέχουν, για να μαζέψουν δολλάρια και εργάζονται από το πρωί ως το βράδυ. Εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε ροπή προς την οκνηρία σωματικώς αλλά προπαντός πνευματικώς…
Η επανάσταση του 1821 όπως την έζησαν οι πρωταγωνιστές
Αν βαρεθήκατε να διαβάζετε τις ερμηνείες του ενός και του άλλου, είναι καιρός να διαβάσετε, δίχως σχόλια και υποκειμενικές ερμηνείες, τι ακριβώς έγραψαν οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην Επανάσταση.
Σας χωρίζει ένα «κλικ» από τα σημαντικότερα βιβλία της ελληνικής γραμματείας με την εγγύηση του ηλ. περιοδικού www.24grammata.com
κάντε κλικ πάνω στο [κατέβασέ το]
Τα Απομνημονεύματα του στρατηγού Μακρυγιάννη [κατεβασέ το]
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Διήγησις των συμβάντων της Ελληνικής Φυλής από τα 1770 έως τα 1836. Υπαγόρευσε ο Θεόδωρος Κωνσταντίνου Κολοκοτρώνης. Αθήνα 1846[κατέβασέ το }
ΣΤΟΝ » ΠΡΟΣΤΑΤΗ» ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ κ. ΠΑΥΛΟΣ
» Εκ διαμέτρου αντίθετοι » !
Εδώ ο νύν Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος, καί παρακάτω ο αείμνηστος πρώην Σιατίστης καί Άγιος παπάς καί Επίσκοπος κυρός Αντώνιος… Ο Σεβασμιότατος Σιατίστης κ. Παύλος σέ προηγούμενες αναφορές του είχε αναφερθεί με πολύ φιλάνθρωπα λόγια για τούς μετανάστες καί τούς ξένους ώς «αδελφούς Χριστού» αλλά καί για τούς Αριστερούς αδελφούς πού συνήθως πολιτικά ( όχι όμως καί οικονομικά αλλά μόνο μέ λόγια πού δεν στοιχίζουν τίποτα ) τούς συμπαρίστανται… Από την άλλη πλευρά όμως δέν τον έχουμε ακούσει να πεί κι΄ έναν λόγο συμπόνιας γιά τίς Ελληνίδες καί τούς Έλληνες πού καθημερινά τούς δολοφονούν, τούς κλέβουν, τούς κακοποιούν, καί τούς βιάζουν οί «αδελφοί μας μετανάστες» πού αυτός σταθερά υποστηρίζει. Ασφαλώς θά γνωρίζει τί έπαθε 15χρονη Μυρτώ από τον Πακιστανό «αδελφό τού Χριστού» όπως μάς λέει, ή, η φοιτήτρια από την Κέρκυρα από τον Αφγανό, άλλο «αδελφό τού Χριστού» μας κι΄ αυτόν, πού την πέταξε κάτω στόν γκρεμό για να τής πάρει την τσάντα; Δέν είδαμε γιά κάτι τέτοιες περιπτώσεις βίας, ξυλοδαρμού, καί δολοφονίας Ελλήνων από τούς «αδελφούς του Χριστού» να παίρνει δημόσια θέση, νά πεί έναν παρήγορο λόγο… Γιατί άραγε; Αλλά βέβαια δεν ήταν παιδί του, η Μυρτώ για να πάει καί στό Νοσοκομείο να τήν δεί, να παρηγορήσει τούς χαροκαμένους γονείς της… Είναι πολύ μακριά άλλωστε από εκεί πάνω, πού να τρέχει τώρα… Όμως τίς μέρες αυτές, από κάτι τέτοιες δηλώσεις «αμνηστίας» γιά ξένους δολοφόνους καί μέ Αρχιεπίσκοπο ( ηθελημένως ή αθελήτως σιωπούντα ) έρχεται τώρα για ψήφιση στή Βουλή το αντιρατσιστικό Νομοσχέδιο πού άν ψηφιστεί θα κλείσει κάθε ελεύθερο στόμα ακόμη καί τής Εκκλησίας καί θα επιβάλει την Μουσουλμανοποίηση τής Ελληνικής κοινωνίας ! Μήπως κάποιοι θέλουν αυτό; Μήπως αυτό επιδιώκουν; Δέν θέλουμε να το πιστέψουμε, ούτε καί να το φανταστούμε αλλά οί ημέρες είναι πολύ πονηρές… Αναφαίρετο δικαίωμά τους βέβαια είναι οί Αριστερές θέσεις τους, αλλά τουλάχιστον άς μή προκαλούν τον λαό πού δοκιμάζετε από την βαριά εγκληματικότητα με κάποιες παράταιρες δηλώσεις τους…( * ) Ο αείμνηστος Άγιος παπάς καί πρώην Επίσκοπος Σιατίστης κυρός Αντώνιος..
«…Πολύς λόγος γίνεται τις ημέρες αυτές για τον ρατσισμό, την ξενοφοβία και εχθροπάθεια! Συνήθως κάθε φορά που μιλάμε για τον ρατσισμό, το μυαλό μας πηγαίνει στην κακία και την βιαιότητα, την οποία δείχνουν μερικοί «ζηλωτές» Έλληνες εναντίον οικονομικών μεταναστών, στάση την οποίαν άλλωστε κάθε λογικός άνθρωπος καταδικάζει!
Τό αντιρατσιστικό Νομοσχέδιο σκοπίμως έρχεται τώρα γιά να φιμώσει την ελευθερία τού λόγου καί να καλύψει τον έλεγχο στό άλλο Νομοσχέδιο πού ετοιμάζουν να φέρουν για ψήφιση γιά τόν «γάμο» τών Σοδομιστών, τών Λεσβιών, καί τών ανωμάλων, ώστε κανείς να μή μπορεί να πεί λόγο ελέγχου γιά το αφύσικο πάθος τους…
Πίσω από όλη αυτή την ένταση να ψηφιστεί οπωσδήποτε το αντιρατσιστικό, την ώρα μάλιστα πού άλλα μεγάλα προβλήματα ταλανίζουν την χώρα, διαφαίνεται ότι υπάρχουν καί αρκετοί πιθανότατα πολιτικοί πού υποστηρίζουν αυτά τα κουσούρια γιατί έχουν ασφαλώς καί αυτοί παρόμοια…
Γιατί άν δεν τα είχαν καί ήσαν φυσιολογικοί άνθρωποι, ασφαλώς καί δεν θα τα υποστήριζαν!
Θά εκδηλωθούν βέβαια αργότερα, αλλά βασίζονται στό ότι θα έχουν αβάντα τον νόμο σε μιά «Ομερτά σιωπής» τού αίσχους τους καί του αφύσικου πάθους τους…
Όμως ο Θεός θα τούς ξεσκεπάσει καί θα τούς κάνει χλεύος καί όνειδος…
Κι΄ αυτό, γιατί δεν φθάνει πού είχαν το πάθος τους, θέλουνε τώρα να το κάνουν καί νόμιμο καί να καταστρέψουν καί άλλους ανθρώπους καί ειδικά την νεότητα… ( * )
Η υπόθεση του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου πάσχει σχεδόν καθ΄ ολοκληρίαν, όπως περίτρανα απέδειξε πρόσφατα ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Και παλαιότερα η Εκκλησία και οι Ορθόδοξοι διέκριναν τον κίνδυνο της λογοκρισίας και της φιμώσεως της αληθείας με ανάλογα σχέδια νόμου.
Συμβουλεύουμε το ποίμνιο της τοπικής μας Εκκλησίας όπως κινηθεί αναλόγως, (ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ) έως ότου αποφανθεί και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!! ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΟΝ ΕΞΟΝΤΩΣΟΥΝ!!! ΟΙ ΑΘΕΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ ΟΠΙΣΘΕΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ.
Η συνημμένη Δήλωση -Αίτηση άρνησης, είναι προϊόν επεξεργασίας ομάδας νομικών, ιατρών, θεολόγων κλπ ειδικοτήτων.
Η ομάδα έλαβε υπ΄ όψιν της όλα τα σχέδια αντιστοίχων δηλώσεων άρνησης, που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο από ρωμαλέες και φιλότιμες πρωτοβουλίες ιστοσελίδων που εμπνέονται από τις ίδιες ανησυχίες και ιδανικά .
Η ιστοσελίδα μας προτείνει την χρήση αυτής της δήλωσης, που αποτελεί ταυτόχρονα και Αίτηση, που δεσμεύει νομικά τον ΕΟΜ.
Η θεώρηση και η υποβολή γίνεται με απλουστευμένη και έγκυρη διαδικασία, δηλαδή στα ΚΕΠ με μια μόνο επίσκεψη απ΄όπου λαμβάνουμε αριθμό καταθέσεως, (όπως άλλωστε γίνεται κάθε έγγραφο στο ΚΕΠ).
Έτσι έχουμε αμέσως δημόσια απόδειξη ότι η αίτηση υποβλήθηκε και δεν υπάρχουν αμφιβολίες, περαιτέρω επικοινωνίες ή δαπάνες που γίνονται μέσω των άλλων οδών
(λχ. courier, συστημένου, fax, δικ. επιμελητή, κλπ.)
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ
tideon.org
Η επιστήμη λέει ότι πέθανε, αλλά…
Παρέμβαση (προσωπική μαρτυρία) του κ. Δημητρίου Tσαντήλα, καθηγητή της Χειρουργικής του Α.Π.Θ., στην εκδήλωση για την Ενημέρωση για τις Μεταμοσχεύσεις.
(απομαγνητοφωνημένο κείμενο από εκδήλωση που έγινε στο αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου στις 10/3/2013)
Πριν από δεκαπενταετία, εφημερεύων επιμελητής στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, είχαμε μια κοπέλα 19 χρονών, μετά από ατύχημα και ήταν εγκεφαλικά νεκρή. Την κρατήσαμε ένα μήνα, σαράντα μέρες στον αναπνευστήρα και μετά, λοιπόν, κινητοποιήθηκε η ομάδα των μεταμοσχεύσεων για να πάρουν τα όργανα. Όπως είπε κι ο κ. Καρακατσάνης πρέπει να υπογράψει αναισθησιολόγος, ένας νευρολόγος και ο θεράπων ιατρός. Οι δύο τα είχαν κανονίσει τα πάντα, πήραν υπογραφές, ετοιμαστήκαν τα χαρτιά όλα για τη μεταμόσχευση και περίμεναν, όμως, να πάρουν και τη δική μου υπογραφή, του θεράποντος χειρουργού. Με ειδοποιούν λοιπόν αμέσως και πηγαίνω στο Ιπποκράτειο και μου λένε «έλα, υπέγραψε, για ν’ αρχίσει η μεταμόσχευση». Λοιπόν, βέβαια το σπίτι μου από το Ιπποκράτειο είναι πέντε λεπτά με το αυτοκίνητο· εμένα μου φάνηκε χρόνος ολόκληρος μέχρι να φτάσω στο Ιπποκράτειο και προσευχήθηκα, να δω. λέω «Θεέ μου, φώτισέ με να μη γίνει αυτό που δεν πιστεύω». Λοιπόν πράγματι πήγα στο Ιπποκράτειο, εκεί μπήκαμε στο γραφείο μου, μου φέρανε τα χαρτιά οι συνάδελφοι, να υπογράψω κι εγώ και να τελειώνει. Τους λέω, «δώστε μου, ευχαριστώ πολύ, περάστε έξω, φωνάξτε μου τη μητέρα μέσα». Λοιπόν, φωνάζουνε τη μητέρα μέσα και άρχισα να της κάνω μια ενημέρωση. Λέω ότι, η επιστήμη λέει ότι πέθανε. Εγώ σαν χειρουργός που πιστεύω, που είμαι Χριστιανός, δεν πιστεύω σ’ αυτά τα πράγματα. Και κάτι άλλο επιπλέον, ότι ο Θεός είναι ικανός. Μπορεί! Είναι Παντοδύναμος, μπορεί να κάνει και κάποιο θαύμα! Επομένως λέω, αν θέλεις να πεθάνει η κόρη σου, υπέγραψε. Εγώ διαφωνώ σαν γιατρός προσωπικά. Εγώ δεν θα υπέγραφα. Οπότε, ξεσηκώθηκε λοιπόν η μητέρα, όχι γιατρέ, λέει, προς Θεού, λέει, τι λες τώρα, λέει, και μόνο που αυτό μου είπες, λέει, μου φτάνει. Λοιπόν, οπότε, λέω, θα υπογράψεις; Όχι, πώς, τι, λέει, θα υπογράψω; Όταν υπάρχει και μία ελπίδα! Κι εγώ πιστεύω στον Θεό, ότι μπορεί να κάνει και το θαύμα του. Οπότε βγαίνω, λοιπόν, έξω, με πιάνουν οι συνάδελφοι, τι έγινε; Λέω, δεν θέλει η μαμά να υπογράψει. (πρέπει να υπογράψει η μητέρα ότι δέχεται) Μα, λένε, αυτό.. Όχι, γιατρέ, λέει, εγώ δεν υπογράφω! Λοιπόν, το αποτέλεσμα. Λοιπόν, σε μια εβδομάδα η κοπέλα ανένηψε, έγινε καλά· είχα μάλιστα κι έναν βοηθό, είναι τώρα παιδοχειρουργός, λοιπόν ο οποίος το θυμάται το περιστατικό και είναι ανεξίτηλα μέσα στην καρδιά του τυπωμένο. Λοιπόν, η κοπέλα αυτή βγήκε από το νοσοκομείο μας, μάλιστα την κρατήσαμε κανένα μήνα μετά και τη γύριζαν στους διαδρόμους που περπατούσε, και είναι σ’ ένα χωριό της Αριδαίας, παντρεύτηκε κι έχει παιδάκια! Αν μου επιτρέπεται, για να μη σας φάω το χρόνο, να κάνω μόνο δυο σχόλια μικρούλια. Λοιπόν, εφόσον η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου μπαίνει καθαρά με ανθρώπινα κριτήρια, τα οποία ανθρώπινα κριτήρια ουδέποτε είναι αλάθητα, ας το σκεφτούμε. Τι θα μας πούνε αυτοί για τους μοναχούς, στους οποίους είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει πτωματική ακαμψία. Θα μας πουν ότι ζούνε; Ε, ας μας εξηγήσουν! Ζουν ή δεν ζούνε; Και δεύτερον και τρίτον και τελευταίο. Αυτή η υπερευαισθησία μας για να σώσουμε δέκα, είκοσι, τριάντα, εκατό ανθρώπους. γιατί να μην υπάρχει, να υπάρχει και μια ανάλογη ευαισθησία, που σκοτώνουμε τριακόσιες χιλιάδες μωρά, πριν γεννηθούν; Τα σκοτώνουμε και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κλωνοποιημένα ανθρωπόμορφα τέρατα για να τους πάρουμε τα όργανά τους. Μήπως αυτό είναι ύποπτο; Ευχαριστώ πολύ!
Δήλωση ΒΟΜΒΑ από την Δήμητρα Παπανδρέου. Το εβραϊκό λόμπι επέβαλε στην ελληνική κυβέρνηση στην αλλαγή των ταυτοτήτων!!! Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε δεχθεί πιέσεις για να αφαιρέσει από τις…
Την γνωστή ελληνορθόδοξη εκκλησία της αγίας Τριάδας που δεσπόζει με τα δυο μεγάλα καμπαναριά της στην πλατεία Ταξίμ, απειλεί να «ξηλώσει» η τουρκική κυβέρνηση για να κτιστεί το μεγάλο ισλαμικό τέμενος, ένα παλιό όνειρο του Ερντογάν, το οποίο θα κυριαρχεί δίνοντας και ένα μουσουλμανικό στίγμα στην ιστορική πλατεία.
Όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, (5/6), σε ομιλία που έκανε την Δευτέρα ο Ερντογάν λίγο πριν φύγει από την Τουρκία για την περιοδεία του στην βόρειο Αφρική στο άνοιγμα των οθωμανικών αρχείων, ανέφερε ότι ένας από τους κύριους λόγους που επιμένει να αναγείρει μεγάλο μουσουλμανικό τέμενος στην πλατεία Ταξίμ είναι να εξαφανίσει την ελληνορθόδοξη εκκλησία η οποία εμφανίζεται μεγαλοπρεπής στους επισκέπτες ενώ τα δυο καμπαναριά της δίνουν μια άλλη όψη στην περιοχή. Οι Τούρκοι αναφέρουν ότι το οίκημα και το οικόπεδο της ελληνορθόδοξης εκκλησίας ανήκει στο βακούφι του ελληνικού νοσοκομείου του Balıklı, ενώ μπροστά από το οικόπεδο υπάρχει μια σειρά καταστήματα τα οποία και αυτά σύμφωνα με τα σχέδια του Ερντογάν προβλέπεται να κατεδαφιστούν για να ανοίξει ο χώρος για την ανέγερση του μουσουλμανικού τεμένους.
Όπως ήταν επόμενο οι δηλώσεις αυτές και τα σχέδια να κατεδαφιστούν τα καταστήματα στην περιοχή έχουν ξεσηκώσει τούς Τούρκους καταστηματάρχες οι οποίοι, όπως αναφέρουν στην τουρκική εφημερίδα, ο κόσμος που έρχεται να επισκεφτεί την πλατεία και ειδικά οι ξένοι τουρίστες είναι οι καλύτεροι πελάτες τους και η εξυπηρέτηση που τους δίνεται είναι αναγκαία για την ομαλή διέλευση των τουριστών από την περιοχή. Από την άλλη υπάρχει και η δήλωση του Ερντογάν ότι δεν μπορεί μια ιστορική πλατεία όπως η πλατεία Ταξίμ να εμφανίζει την εικόνα σε κάποιο που θα έρθει για πρώτη φορά της ελληνορθόδοξης εκκλησίας και παράλληλα των διαφόρων φαστφουντάδικων τα οποία όμως λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια στην πλατεία. Εδώ όμως υπάρχει και ένα άλλο θέμα. Τα καταστήματα αυτά ανήκουν στο ελληνικό βακούφι και αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα έσοδα της ελληνορθόδοξης κοινότητας και η κατεδάφιση τους θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την ήδη προβληματική λειτουργία της εκκλησίας και θα είναι το πρώτο βήμα για την ολοκληρωτική καταστροφή της.
Οι προθέσεις αυτές του Τούρκου πρωθυπουργού που συνηθίζει να μην δίνει λογαριασμό σε κανένα, είναι γνωστό ότι έχουν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των ίδιων των Τούρκων που δεν θέλουν να καταστραφεί το γνωστό Gezipark στην πλατεία Ταξίμ. Η πρόθεση όμως του Ερντογάν να καταστρέψει την ελληνορθόδοξη εκκλησία, είναι μια μεγάλη πρόκληση και θα πρέπει να υπάρξουν οι ανάλογες αντιδράσεις και από ελληνικής αλλά και από ευρωπαϊκής πλευράς για να διασωθεί το ιστορικό αυτό κτίσμα που είναι ότι απέμεινε από την άλλοτε ακμάζουσα ελληνική ομογένεια που κυριαρχούσε στην περιοχή και η οποία εκδιώχτηκε με τον πιο βάρβαρο τρόπο από τους Τούρκους τις δεκαετίες του πενήντα και του εξήντα. Και να σκεφτεί κανείς ότι την ίδια ώρα κάποιοι δήμαρχοι σχεδιάζουν να γεμίσουν με τζαμιά την Αθήνα και με ισλαμικά ιδρύματα την Θεσσαλονίκη .
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
«ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ» ΝΟΜΟΣ (ΦΙΜΩΤΡΟ) ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΙΘΥΝΟΝΤΩΝ
ΟΜΙΛΙΕΣ
18.5.13 ΑΡΟΑΝΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ»
ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ Κ.Κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ
Posted by: Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης on Μαι 20th, 2013 | Filed under: Român (ROYMANIKA)
Predică a Mitropolitului Augustin de Florina la
Duminica Samarinencei
(Ioan 4, 5 – 42)
LA MULŢI ŞI BUNI ANI LUMINIŢELOR, CARE O AU CA OCROTITOARE, PE SFÂNTA FOTINI (=LUMINIŢA) SAMARINEANCA, POMENITĂ ÎN DUMINICA A 5-A DUPĂ PAŞTI ŞI PE 26 FEBRUARIE!
“DUMNEZEU NE CHEAMĂ LA POCĂINŢĂ PE TOŢI: PREOŢI, EPISCOPI, PATRIARHI, MICI ŞI MARI!”
Aceasta este credinţa noastră!
Iubiţii mei, vă voi vorbi simplu, ca să mă inţelegeţi toţi. Dar oare vor exista urechi care să audă? O profeţie zice că vor veni vremurile în care oamenii işi vor astupa urechile ca să nu audă adevărul lui Dumnezeu (II Timotei 4, 4). Cu nădejdea că mă veţi auzi îndrăznesc să vorbesc.
* * *
Nu ştiu dacă aţi fost atenţi la evanghelie. Vorbeşte despre o femeie păcătoasă, care a crezut în Hristos. Aceasta s-a botezat mai apoi, a primit numele de Fotini şi în cele din urmă a fost martirizată ea însăşi, dar şi multe rude ale ei. Este sfântă şi este sărbătorită nu numai astăzi, în Duminica Samarinencii, ci şi pe 26 februarie.
„Samarineancă” (Ioan 4, 9) nu este numele ei, ci înseamnă locul obârşiei ei. După cum unei femei care este din Macedonia îi spunem machidoancă, aşa şi aceasta se numeşte samarineancă, deoarece provenea din Samaria, o regiune din Palestina, mai sus de Ierusalim, cu capitala în cetatea Samaria. Locuitorii ei au crezut la început în Dumnezeul cel Adevărat ca şi iudeii, însă mai pe urmă au amestecat religia cea adevărată cu obiceiurile şi tradiţiile idolatre, şi astfel şi-au schimbat religia.
Atenţie! Pentru că şi noi creştinii mai tineri care avem unica religie adevărată, am amestecat sfânta noastră credinţă cu obiceiuri idolatre. Un astfel de obicei este de pildă carnavalul de la lăsatul secului de carne. Carnavalul nu este un obicei creştin, dansurile nebuneşti, chefurile şi distracţiile; sunt idolatre.Se amestecă uleiul cu apa? Nu. Tot aşa nu poţi să amesteci şi credinţa noastră cu idolatriile. Aşadar, religia samarinenilor era una falsificată şi de aceea iudeii o dispreţuiau. Read more »
ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
Φωνάξαμε «Κάτω η τηλεόραση». Αλλά αφού αυτό το οποίο φωνάζεις, δεν το εφαρμόζεις, είσαι υποκριτής.
Έξω μεν φαίνεται ότι καταδικάζουμε τους κινηματογράφους, έσωθεν δε αν προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο, σε μεγαλύτερο βάθος, θα δούμε κάτι τρομακτικό. Είμαστε όλοι υποκριτές, διότι μέσα στα βάθη της καρδιάς μας, αν και δεν έχουμε τηλεόραση, έχουμε κάποια άλλη μυστική τηλεόραση, τη φαντασία. Και μπορούμε όλες τις τηλεοράσεις να τις κλείσουμε, αλλά τη φαντασία δύσκολα.
Χρειάζεται αγώνας και πολλή προσευχή. Ο άνθρωπος είναι κατά τέτοιο τρόπο πλασμένος, με μυστηριώδεις δυνάμεις, ώστε μέσα στο μικρό σύμπαν, μέσα στο μυστικό θάλαμο της ψυχής του, λέει ο μέγας Βασίλειος, προβάλλει το θέατρο ώρες ολόκληρες. Και βλέπει αισχρά και ακατανόμαστα. Αυτά είναι τα διδάγματα της αμαρτίας.
Να έχετε ενθουσιασμό. Να έχετε αγάπη και ομόνοια μεταξύ σας. Και να πολεμείτε την εξωτερική, αλλά και την εσωτερική τηλεόραση.
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Ο ρατσισμός η μεγαλύτερη κατάντια για τους Ορθοδόξους και τους Έλληνες»;;;;;;;;;;;
Η μεγαλύτερη κατάντια κύριε Ιγνάτιε είναι να παραδίδεται η Ελλάδα στην παρακμή και εσείς οι ηγέτες της Εκκλησίας να παραμένετε σιωπηλοί.
Η μεγάλη κατάντια είναι να γίνονται gay παρελάσεις στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και η κεφαλή της Εκκλησίας να μην βγάζει ούτε μια ανακοίνωση. Γιατί δεν λέτε τι λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας για την ομοφυλοφυλία και την πορνεία κύριε Ιγνάτιε; Γιατί δεν μιλάτε για το πόσο καταδικάζει η Εκκλησία μας όλα αυτά τα αμαρτήματα και καλεί τους ανθρώπους να μετανοήσουν αλλιώς τους περιμένει η αιώνια απώλεια.
Το Σάββατο του Λαζάρου ο οικουμενιστής επίσκοπος Μεσσηνίας, έκανε συναυλία μέσα σε ορθόδοξο ναο, με παπικούς ύμνους!!!
Ολοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί ετοιμαζόταν να γιορτάσουν τα Πάθη του Χριστού και ο Μεσσηνίας ζούσε στον κόσμο του.
Δια να εισέλθω εις το εν τίτλω θέμα, θα πρέπη να αναφερθώ τι υπόσχονται οι χειροτονούμενοι ιεράρχαι κατά την, ενώπιον Θεού και ανθρώπων, στιγμήν της χειροτονίας των.
Επί της κεφαλής των χειροτονουμένων τίθεται το Ευαγγέλιον ότι θα τηρήσουν άπαντα τα αναφερόμενα εις το Ευαγγέλιον, θα σεβασθούν τους ιερούς κανόνες τους αναφερομένους εις το ιερόν πηδάλιον και θα τηρήσουν την ιεράν παράδοσιν της ορθοδόξου εκκλησίας. Ούτως ωμολογήσεν και ο μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσόστομος Σαββάτος κατά την χειροτονίαν του. Δεν παρήλθεν όμως πολύς χρόνος που, ο ανωτέρω ιεράρχης αθέτησε την υπόσχεσιν αυτήν, εξαπατήσας την ιεράν σύνοδον, ως θα αποδείξω κατωτέρω. Μετ’ ολίγας ημέρας ο ειρημένος ιεράρχης μετά την ενθρόνισίν του απεκάλυψε το πραγματικόν του πρόσωπον. Εδήλωσε εις την τότε εκδιδομένην εν Καλαμάτα εφημερίδα «Επικαιρότητα» 7-4-2007 ότι θα τον δούμε να πίνη καφέ εις καφενείον της κεντρικής πλατείας Καλαμάτας και ότι θα συχνάζη εις καφετερίας και εδογμάτισε δεν θα αποβάλη την ιερωσύνην του αν πιη καφέν εις κεντρικόν καφενείον της Καλαμάτας.
Επ’ αυτού απαντουν άπαντες οι άγιοι ιεράρχαι και προ πάντων ο συνώνυμός του άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος∙ ο ιερός Χρυσόστομος μετά τα ιερά του καθήκοντα, προσήρχετο εις την οικίαν του και ήσθιε λιτά φαγητά. Καφωδείον (= καφενείον) δεν εγνώριζεν. Ό,τι είχεν το σκόρπισε εις την πτωχολογίαν, προς δε μερικά αντικείμενα της αρχιεπισκοπής τα επώλησε δια να θρέψη τους πεινασμένους πένητας αδελφούς του. Ο ιερός Χρυσόστομος με τα λόγια του και τας πράξεις του μας εδίδαξεν την ορθόδοξον όντως χριστιανικήν πορείαν. Οι (40) τόμοι που μας κατέλιπεν ανατρέφουν εσαεί τον ψυχικόν κόσμον των χριστιανών, και διαμορφώνουν χριστιανικούς χαρακτήρας, ευεργετών την οικουμένην ολόκληρον. Όμως ο Χρυσόστομος μητροπολίτης Μεσσηνίας δεν στοιχείται εις τα έργα και λόγια του ιερού Χρυσοστόμου, χρησιμοποιών «δικό του ευαγγέλιον» το αντι-Χρυσοστομικόν και αντιευαγγελικόν. Και ιδού κατωτέρω τα έργα και αι ημέραι του. 1) Μετά παρέλευσιν εννέα (9) περίπου μηνών, κατά την εορτήν του αγίου Νικολάου, κατά το ρωμαιοκαθολικόν ημερολόγιον συμπροσευχήθη με τους παπικούς εις το Μπάρι της Ιταλίας. Ιδού τι αναφέρει το έγγραφον που έχω εις χείρας μου: «Αυτήν την χρονιά στην αρχιερατικήν ευχαριστίαν παραβρέθηκε, μαζί με τον αρχιεπίσκοπον Μπάρι – Μπιτόντο κ.κ. Francesco Laccucci και ο ορθόδοξος μητροπολίτης κ.κ. Χρυσόστομος Σαββάτος, καθώς και πλήθος πολιτικών και στρατιωτικών αρχών.. η υπογραφή του εγγράφου «ο καθηγούμενος π. Δαμιανός».
Ενώ ο ανωτέρω μητροπολίτης εγνώριζε ότι αι συμπροσευχαί μετά των αιρετικών απαγορεύονται από τους ιερούς κανόνας (ΜΕ, ΞΕ των αγίων Αποστόλων σελ. 51-52, 84 ιερού Πηδαλίου εκδόσεως «Αστέρος») με καθαίρεσιν, περιφρονεί τους Ι. Κανόνας και συνεχίζει τας συμπροσευχάς με αιρετικούς. Έτσι την 28-11-2010, ημ. Κυριακήν ο Αγγλικανός Αρχιεπίσκοπος Κουντουρίας και Πριμάντος πάσης Αγγλίας Ρουάν Γούλιαμ το πρωί της κυριακής (28-11-2010) παρηκολούθησε την θείαν λειτουργίαν που ετελέσθη εις τον Ιερόν Ναόν Αγίου Δημητρίου (Μπραχαμίου). Την 28-11-2010 ημ. Κυριακήν, το μεν πρωί συμπροσευχήθη εις τον ειρημένον ναόν με τον Αγγλικακόν επίσκοπον Κουντουρίας και Πρίμαντος πάσης Αγγελίας Ρουάν Γούλιαμ, το δε εσπέρας της ιδίας ημέρας, παρευρέθη εις την θείαν ευχαριστίαν που τελέσθηκε από τον ειρημένον Αγγλικανόν επίσκοπον εις την Αγγλικανικήν εκκλησίαν του αγίου Παύλου επί της οδού Φιλελλήνων (Αθηνών) παρόντος και του Βρεττανού πρέσβεως κ. David Landsman.
Το δε αυτό έτος συμπροσευχήθη με τους παπικούς εις Κύπρον. Εξ πόθου προς τον παπισμόν εξεφράσθη εις τον τύπον («Έθνος» Αθηνών) κατά το ίδιον έτος (2010) ότι: «η ορθόδοξος εκκλησία δεν είναι μία, αλλά διηρημένη», κατ’ αντίθεσιν προς το σύμβολον της πίστεως, προκαλέσας την αντίδρασιν του μητροπολίτου Κυθήρων ανακαλέσαντος αυτόν εις την τάξιν, τη παρεμβάσει του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.
Την 13-7-2007 ημ. Παρασκευήν παρηκολούθησε χορόν Βέλγων – Βελγίδων οίτινες μετά την λήξιν του χορού εγυμνώθησαν εντελώς ενώπιον των: Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου, νυν πρωθυπουργού Αντωνίου Σαμαρά, πρώην προέδρου ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν. Κωνσταντοπούλου, Δημάρχου κ. Νίκα και πλήθους κόσμου, χωρίς ο ειρημένος Μητροπολίτης να διαμαρτυρηθή εντόνως, εκπρόσωπος γαρ του κλήρου. Διεμαρτυρήθη έγγαμος γυνή τις αποχωρήσασα του τόπου του χορού με την έντονον διαμαρτυρία «αίσχος». Βλέπετε, αδελφοί μου, ότι αυτή η γυνή ηνωχλήθη από την αδιάντροπον αυτήν παρουσίαν των χορευτών – χορευτριών, ενώ ο μητροπολίτης μακαρίως εθεάτο αυτό το αισχρόν φαινόμενον.
Εκείνο όμως που προκάλεσεν την οργήν του εχέφρονος χριστιανού Έλληνος ήτο το θράσος του μητροπολίτου Μεσσηνίας εκ των αντιχριστιανικών δηλώσεων που έδωσε εις το διμηνιαίον περιοδικόν «Flash» Μεσσηνίας, Δεκεμβρίου 2009 – Ιανουαρίου 2010. Είπεν τότε, όταν ηρωτήθη από τους δημοσιογράφους του περιοδικού αυτού δια την αδαμιαίαν περιβολήν χορευτών – χορευτριών, Βέλγων – Βελγίδων: «Και τι έγινε που είδα γυμνές. Καλά, δεν έχουν δη οι άνθρωποι το σώμα τους γυμνό, σκανδαλίζονται τόσο πολύ; Μα αν είναι τόσον επιρρεπείς πώς κρίνουν τους άλλους και δεν κρίνουν τον εαυτόν τους;». Ενώ ένας εχέφρων μετανοήσας χριστιανός θα εζητούσε συγγνώμην από τον Θεόν και τους ανθρώπους, υπακούων εις το «ο βλέπων γυναίκα εις το επιθυμήσαι… ήδη εμοίχευσεν» (Ματθ.) και του ψαλμικού: «Απότρεψον τους οφθαλμούς μου του μη ιδείν ματαιότητα». Μόνον οι αλήται του πεζοδρομίου και οι άνθρωποι της Τρούμπας του Πειραιώς εκστομούν τοιαύτας, ως ανωτέρω, δικαιολογίας. Ιδου λόγια σεμνού επισκόπου. «Μόνον όταν βαπρίζω μικρά νήπια θήλεα, βλέπω ταύτα γυμνά» (Μητροπολίτης Μεσσηνίας + Χρυσόστομος Θέμελης). Εις το ίδιον ως άνω περιοδικόν εξέμεσεν ο Μητροπολίτης Σαββάτος όλον το αντιχριστιανικόν του δόγμα: δια να στερεωθή μίαν οικογένεια πρέπει οι νέοι να έχουν προγαμιαίες σχέσεις, να αποβληθούν αι εικόνες από τα σχολεία και τα δικαστήρια, που συντελούν εις την διαμόρφωσιν του χριστιανικού χαρακτήρος του ανθρώπου. Επί (4) έτη δεν παραχωρεί ιερέα εις τον ιερόν Ναόν αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης της ειρημένης ομωνύμου μονής Καλαμάτας, λες και έχομεν ολοκληρωτικόν καθεστώς.
Ενώ θα έπρεπε να αναφερθούν πρώτον τα εν τω τίτλω αναφερόμενα, έκρινα ότι θα έπρεπε να διεξέλθω πρώτον τα «έργα και ημέρας» του μητροπολίτου Μεσσηνίας, ώστε με τον συνδυασμόν των περιγραφηθέντων και των εν τίτλω αναφερομένων, να προσφέρω κατανοητήν εικόνα εις τον αναγνώστη.
Επόμενον είναι λοιπόν, ως ανωτέρω κατέδειξα, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας να μεταβάλη τον ορθόδοξον ναόν των Ταξιαρχών Καλαμάτας εις παπικόν, έρωτος ένεκα προς τον παπισμόν.
Την 27-4-2013 ημ. Σάββατον και ώραν 20.00 μ.μ. εορτήν του αγίου φίλου του Χριστού Λαζάρου, περιφρονώντας τας χριστιανικάς και κανονικάς (= ιερών κανόνων) εντολάς, κατ’ έτος πλέον ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας αναπέμπει εις τον ιερόν Ταξιαρχών Καλαμάτας προσευχάς προς τον πατερούλη του, τον Πάπαν εισάγων προσευχήν μετά μουσικών οργάνων. Έτσι μετέβαλεν και εφέτος (27-4-2013) κατά τον ως είρηται χρόνον, τον οίκον του Θεού (Ιερόν Ναόν Ταξιαρχών Καλαμάτας εις οίκον εμπορίου). Το ρεπερτόριον απετέλεσαν: (5) βιολιά, ένα λαούτο και ένα ακορντεόν μετά παπικής μουσικής «Ave Maria…», «Omnia ostia». Κάποιος εκ των οργανωτών έπλεξε το ανιστόρητον ψεύδος ότι ο ύμνος που συνέθεσε η αγία Κασσιανή: «Η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή…» απευθύνεται προς την αγίαν Μαγδαληνήν (24-7), ενώ απευθύνετο εις πόρνην τινά που εσφόγγισε με τα μαλλιά της τας πόδας του γλυκυτάτου μας Ιησού (Λουκ. Ζ, 36-50). Ιδού τι αναφέρει το Ι. Πηδάλιον, που απαγορεύει την προσευχήν μετά μουσικών οργάνων «Ώσπερ ουν το σεμνόν και σύμμετρον της μουσικής ευπρόσιτον δια τας ακμαιοτέρας κατασκευάζειν τας καρδίας οίον ανασπώσαν την ψυχήν του σώματος. Αρμονία γαρ των πνεύματι οικειότατον, μέσην έχουσαν φύσιν, σώματός τε παχύτητος και πνεύματος αϋλότητος. Ούτω πάλιν υπέρμετρος μουσική, και τω ηδεί παρά το μέτρον ενασχολουμένη, ουχ ηδύνει (= δεν ευχαριστεί), αλλ’ εκλύει (= εκφαυλίζει, διαφθείρει)… δια τούτο μόνον των ανθρώπων αποδεχόμενοι εν τη εκκλησία ως φύσει ενυπάρχουσας και απεριέργους, τα δια οργάνων κρούματα και εμπνεύσματα αποδιοπομπούσιν ως περιεργωδέστερα οι θείοι πατέρες» (ΟΕ κανών της ΣΤ Οικουμενικής Συνόδου ερμηνεία»).
Αδελφοί μου, δεν υπάρχουν σήμερον ζηλωταί, πυρ πνέοντες. Δεν επήραμεν την ιερά σκυτάλην από τους ελληνορθόδοξους προγόνους μας, που επορεύθησαν εις την ζωήν των με ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, θαυματουργήσαντες. Έτσι μας παρέδωσαν μίαν Ελλάδα μεστήν ιστορίας και δόξης, την οποίαν εκαμάρωναν και εζήλευον οι Ευρωπαίοι. Πέσαμε χαμηλά χωρίς να μυρίζουμε Ελλάδα και χριστιανισμό. Δεν ορμώμεθα πλέον από θυσιαστικόν πνεύμα. Το μόνον που ενδιαφέρει το πλείστον των Ελλήνων είναι το «μαμ» και «η ’κονόμα», «ραχατιλίκι», «σεξ» και η «ήσσων προσπάθεια». Δώσαμε τα ατίμητα εις τους αξέστους. Δεν μας ελκύει πλέον η ελληνική ιστορία, την οποίαν καταχωνιάσαμε, δια να μας την υπομιμνήσκουν σήμερον οι ξένοι η οποία ελάμπρυνε την ωραίαν Ελλάδα. Και κατέστημεν ούτως δουλάκια. Έτσι κάθε κληρικός επαμφοτερίζων, ως ο φραγκοδεσπότης Χρυσόστομος Σαββάτος εκμεταλλεύεται την αδιαφορίαν μας περί την πίστιν και μπασταρδεύει την ορθοδοξίαν μας. Εάν δεν προβάλωμεν οι χριστιανοί της Καλαμάτας σθεναράν αντίστασιν στις ερωτοτροπίες του Σαββάτου προς τον πάπαν, γρήγορα θα γίνωμεν τα τσιράκια του πάπα.
Αδελφοί και πατέρες. Εάν ο επίσκοπος Μεσσηνίας επιθυμή ερμαφρόδιτον κατάστασιν (ορθόδοξον και φιλοπαπικήν) έχουμεν χρέος, να τον εμποδίσωμεν. Και να του πούμε: Εάν θέλης να επιβάλης εις την ορθόδοξον Μεσσηνίαν παπικάς δοξασίας και καταστάσεις: δεν είσαι δεκτός, πάρε δρόμον. Εάν όμως αδιαφορήσωμεν αυτός σιγά – σιγά θα φθείρη την ορθόδοξον πίστιν μας, και θα μας λατινοποιήση. Θα μείνωμεν χριστιανοί εις την ταμπέλαν∙ και τότε αλλοίμονον μας.
του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
sel. 59-62
Υπάρχει όνομα, έντιμον και ένδοξον υπέρ παν άλλο όνομα. Είνε το όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Θα έπρεπε με αισθήματα βαθύτατης ευγνωμοσύνης νʼ αναφέρεται το γλυκύτατον τούτο όνομα. Διότι παν ό,τι υπέρ της ανθρωπότητος έπραξεν ο Χριστός, ουδείς άλλος ηδυνήθη να πράξη. Όχι μόνον άνθρωποι, αλλʼ ούτε άγγελοι και αρχάγγελοι. Άπλωσε τὶς παλάμες του επί του ξύλου της κατάρας, άνοιξε τις φλέβες του, εξέχεε το πανάγιόν του Αίμα, προσέφερε εαυτόν θυσίαν άμωμον υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας. Έκτοτε ο μετανοών αμαρτωλός ευρίσκει εν τω Σταυρώ την αιώνια λύτρωσι.
Αλλʼ οι άνθρωποι, ευγνώμονες προς τους συνανθρώπους των, δια μικροεξυπηρετήσεις που τους προσφέρουν, δεικνύονται αχάριστοι προς τον ύψιστον Ευεργέτην των, τον Χριστό. Φαντασθήτε άνθρωπον να ευχαριστεί ένα, ο οποίος του εδώρησεν εν ευτελές χαρτονόμισμα, αλλά να μη ευχαριστεί ένα άλλον, ο οποίος του εδώρησεν αδάμαντα αμυθήτου αξίας. Όχι μόνον δε να μη τον ευχαριστεί, αλλά και να τον υβρίζη με τις χυδαιοτέρες των λέξεων. Είνε δυνατόν να συμβαίνη μία τοιαύτη περίπτωσις; Και όμως! Η περίπτωσις αυτή είνε συνηθέστατη. Μυρία «ευχαριστώ», υποκλίσεις και ασπασμοί χειρών, διαβεβαιώσεις περί αιωνίας αφοσιώσεως και αγάπης, ευχαριστήριοι επιστολαί που δημοσιεύονται εις τον καθημερινόν τύπον, ιδού αι εξωτερικαί εκδηλώσεις της ευγνωμοσύνης των ανθρώπων προς τους συνανθρώπους των. Αλλά προς τον Χριστόν, ο οποίος αενάως ευεργετεί τον άνθρωπον με υλικάς και πνευματικάς ευεργεσίας, με φανεράς και αφανείς, οποία ψυχρότης και αδιαφορία! Δεν ενθυμούνται το όνομα του. Δεν το αναφέρουν εις το καθημερινόν των λεξιλόγιον. Δεν ομιλούν περί του προσώπου του. Τον αγνοούν. Θέλουν να τον αγνοούν. Εάν τις θερμός λάτρης του Εσταυρωμένου αναφέρη το όνομα του και υπενθυμίση την διδασκαλίαν του και την αγίαν του ζωήν, ο αγνώμων και αχάριστος, εάν δεν τον ειρωνευθή, θα προσπαθήση νʼ αλλάξη θέμα συζητήσεως. Άλλα πρόσωπα και πράγματα τον ενδιαφέρουν και τον ενθουσιάζουν. Και δύναται επί ώρας πολλάς να ομιλή περί αυτών μετά πολλής ζωηρότητος και πάθους. Αλλοίμονον! Ο Χριστός είνε εκτός των ενδιαφερόντων του. Του είνε άγνωστος.
* * *
Θέλετε παραδείγματα της προς τον Χριστόν αχαριστίας και αγνωμοσύνης της συγχρόνου γενεάς μας; Εκ των πολλών ας αναφέρωμεν εδώ 2-3 χαρακτηριστικά της αδιαφόρου, υλόφρονος, αγνώμονος και βλασφήμου γενεάς μας.
Προ ετών εκ του λιμένος του Πειραιώς εξεκίνησεν εν εκ των πολυτελών εκείνων πλοίων, τα οποία κάμνουν κρουαζιέρες κατά τους θερινούς μήνας εις τα ωραία νησιά του Αιγαίου. Το πλοίον κατηυθύνετο εις Ρόδον. Ήτο πλήρες επιβατών Ελλήνων, παρακαλώ, και Ελληνίδων. Ο καιρός ήτο θαυμάσιος. Η νυξ μαγευτική. Ο ουρανός έλαμπεν από τα άστρα. Οι επιβαται είχον ανέλθει εις το κατάστρωμα και απελάμβανον την δροσερότητα της θαλάσσης. Συζητήσεις ζωηραί ηκούοντο. Μεταξύ των επιβατών ήτο και κάποιος, ο οποίος εφιλοσόφει επί της ανθρωπίνης ζωής και διεκρίνετο δια την οξείαν παρατηρητικότητα του. Ηθέλησε λοιπόν ούτος να κάμη μίαν έρευναν δια να διαπιστώση περί ποία θέματα περιεστρέφοντο αι συζητήσεις των επιβατών. Προς τούτο με τρόπον επλησίασε κατά σειράν όλας τας ομάδας των συζητούντων, ανδρών και γυναικών, από πρώρας μέχρι πρύμνης. Ω, και τη δεν συνεζήτουν! Θέματα εμπορικά, βιομηχανικά, πολιτικά, ποδοσφαιρικά. Αλλά κυρίως πυκνός ήτο ο λόγος δια συνοικέσια, γάμους και διαζύγια, σκάνδαλα οικογενειακά. Σεξουαλική φλυαρία αφάνταστος! Ουδαμού ήκουσε σοβαράν συζήτησιν, η οποία να εξέρχεταιαπό τον κύκλον των μικρών και ταπεινών και εφημέρων ζητημάτων και να άπτεται του κύκλου της αιωνιότητος. Αλλʼ ιδού! Εν μέσω μυριάδων λέξεων ηκούσθη και η λέξις Θεός. Πως όμως; Όχι διʼ αίνον και δοξολογίαν. Ηκούσθη ως βλασφημίαν. Ηκούσθη κατʼ επανάληψιν. Έφριξεν ο άνθρωπος δια την κατωτερότητα της σκέψεως και των λόγων των επιβατών. 500 άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, και ουκ ην αυτοίς σκέψις και έννοια Θεού…
Το άλλο περιστατικόν εις την Φλώριναν. Ως είνε γνωστόν, περί τα 100 άτομα δεν ανήκον εις την Χριστιανικήν Θρησκείαν. Ήσαν Μουσουλμάνοι. Ως σκηνίται κατά τους θερινούς μήνας εκινούντο ανά την ύπαιθρον και ήρχοντο εις επαφήν με πλήθος ανθρώπων, οι οποίοι ήσαν όλοι βαπτισμένοι και ανήκον εις την Χριστιανικήν Θρησκείαν. Όταν ήρχισεν η κατήχησις των, εις εκ των κατηχητών ηρώτησε τους αθιγγάνους, εάν έχουν ακούσει κάτι δια τον Χριστόν. Ένας νέος εξ αυτών απήντησε: «Ξέρω το όνομα του Χριστού. Το άκουσα πολλές φορές. Το άκουσα να το βλασφημούν οι Χριστιανοί»!
Ο Χριστός ήτο γνωστός εις τους αθιγγάνους από τας βλασφημίες των «Χριστιανών».
Και το τρίτον περιστατικόν. Προ πολλών ετών δύο νέοι της Αβησσυνίας είχον ακούσει περί της Ελλάδος, ότι είνε μία χώρα χριστιανική, εκ των πρώτων χριστιανικών χωρών της Ευρώπης, και επεθύμησαν να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την χώραν αυτήν, να εγγραφούν εις την Θεολογικήν Σχολήν, νʼ ακούσουν χριστιανικάς παραδόσεις θεολόγων και να γνωρίσουν περισσότερον τον Χριστόν. Ήλθον λοιπόν εις την Ελλάδα και εγνώρισαν τον Χριστόν. Η πρώτη λέξις, την οποίαν ήκουσαν, ήτο το όνομα του Χριστού. Το ήκουσαν εις την προκυμαίαν του Πειραιώς. Το ήκουσαν να βλασφημήται! Οι Αβησσυνοί νέοι έφριξαν επί τω ακούσματι των βλασφημιών. Διότι εις την ιδικήν των χώραν ουδεμία βλασφημία ακούεται. Και αν ποτέ ακουσθή, η βλασφημία εις την Αβησσυνίαν θεωρείται μέγιστον έγκλημα και τιμωρείται αυστηρώς.
Παλαιότερον η γλώσσα βλασφήμου, όταν κατʼ επανάληψιν ηκούετο να βλασφημή τον Θεόν, εκόπτετο και ερρίπτετο εις τους κύνας… Διότι άνθρωπος που εβλασφημεί τον Θεόν εκρίνετο ανάξιος να έχη γλώσσαν. Η γλώσσα εδόθη εις τον άνθρωπον όχι δια να βλασφημή τον Θεόν, αλλά δια να τον υμνή και δοξάζη. Οι Αβησσυνοί νέοι τόσον ελυπήθησαν και απεγοητεύθησαν από το άκουσμα των φρικτών βλασφημιών, ώστε δεν ήθελον να μείνουν εις την Ελλάδα. Ήθελον να φύγουν το συντομώτερον. Η χριστιανική των συνείδησις δεν ηνείχετο νʼ ακούη τον Χριστόν βλασφημούμενον. Συνεκρατήθησαν όμως, διότι Έλλην κληρικός τους παρηγόρησε και τους είπεν, ότι η Ελλάς δεν κατοικείται εξ ολοκλήρου από βλασφήμους. Υπάρχουν, τους είπε, και Χριστιανοί, οι οποίοι πιστεύουν και αγαπούν τον Χριστόν, και αναφέρουν το όνομα του με σεβασμόν και ευγνωμοσύνην. Αλλά, παρετήρησαν οι δύο Αβησσυνοί νέοι, εάν υπάρχουν, διατί οι Χριστιανοί αυτοί δεν εξεγείρονται κατά των βλασφήμων, διατί δεν αγωνίζονται να εξαλειφθή η θανάσιμος αυτή αμαρτιά;…
Θλιβερά τα ανωτέρω περιστατικά. Δεν είνε τα μόνα. Είνε πολλά. Το δε θλιβερώτερον είνε, όπως έχομεν γράψει πολλάκις και δεν θα παύσωμεν να γράφωμεν, ότι αι βλασφήμιαι, αι οποίαι ακούονται καθημερινώς εις την Πατρίδα μας, δεν προκαλούν το αίσθημα της φρίκης εις τους ακούοντας, της φρίκης εκείνης, την οποίαν ησθάνθησαν οι δύο Αβησσυνοί επί τω ακούσματι της βλασφημίας.
***
Ω αγαπητοί μας αναγνώσται! Πότε εις την Πατρίδα μας θα εξαλειφθή η βλασφημία; Πότε το έντιμον και δεδοξασμένον όνομα του Χριστού θα τιμάται και θα δοξάζεται από όλας τας γλώσσας των Ελλήνων;
Το πότε εξαρτάται εκ της δραστηριότητος, την οποίαν θʼαναπτύξουν οι αληθώς πιστεύοντες και αγαπώντες τον Κύριον προς καταπολέμησιν της βλασφημίας δια παντός τρόπου.
Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α : Η ΚΡΙΣΗ & ΟΙ ΠΟΙΚΙΛΩΝΥΜΕΣ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ
ΙΕΡΟΝ ΚΟΙΝΟΒΙΟΝ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΜΕΤΟΧΙΟΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ἐπικοινωνία:
Τηλέφωνο: 23430 42314, ὧρες 12-2 μ.μ.
Τηλεομοιότυπο (φάξ): 23430 20545
Tαχυδρομική διεύθυνση:
Ἱερό Κοινόβιο Ὁσίου Νικοδήμου
Πεντάλοφος Παιονίας
613 00 Γουμένισσα
Ὀργάνωση Ἡμερίδας:
Σύλλογος «ΦΙΛΟΙ ΙΕΡΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Εν Πειραιεί τη 28η Μαΐου 2013
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 25 Μαΐου 2013, η ημερίδα «Η ολοκληρωμένη Παιδεία μέσω της αγωγής του προσώπου» στα Εκπαιδευτήρια της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, υπό την αιγίδα της οποίας και διεξήχθη.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς, διακρινόμενος για το ανύστακτο ενδιαφέρον του για την Παιδεία και την μαθητιώσα νεότητα, κηρύσσοντας την έναρξη της ημερίδας, απηύθυνε πατρικό λόγο λέγοντας τα εξής: «στους καιρούς μας τα άτομα πολτοποιούνται, μεταποιούνται σε άμορφη μάζα και η περί του ανθρώπου θεώρηση μοιάζει θολή και συγκεχυμένη. Όμως μέσα σ’ αυτή τη τραγική συγκυρία δεν πρέπει να ξεχνούμε πως στον τόπο αυτό υπήρξε για αιώνες μια πολιτιστική πρόταση, ικανή να δώσει στον άνθρωπο απαντήσεις για το ποιος είναι, για την σχέση του με τον κόσμο, για την ανάγκη του κοινωνείν με τον συνάνθρωπο, για την υπέρβαση της ατομικότητός του που τον οδηγεί σε μια άμεση σχέση κοινωνίας με τον Θεό… Τούτος ο πολιτισμός των Πατέρων μας είχε τις απαρχές του στις αναζητήσεις του ελληνικού πνεύματος και στις απαντήσεις της χριστιανικής διδασκαλίας. Ο άνθρωπος στα πλαίσια αυτού του πολιτισμού αναγνωρίστηκε ως πρόσωπο, το οποίο καταξιώνεται, γιατί από τη μια είναι εικόνα του Τριαδικού Θεού και από την άλλη γιατί έχει τη δυνατότητα να κοινωνεί με τον Θεό και με τον συνάνθρωπο. Η προσπάθεια που γίνεται στα εκπαιδευτήρια της καθ’ ημάς Μητροπόλεως είναι τα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό των Πατέρων μας, με τις πνευματικές κατακτήσεις του γένους μας, με την θεολογική σκέψη της Εκκλησίας μας. Τούτη η κατά Χριστόν παιδεία είναι η μόνη απάντηση στην κοινωνική αλλά και εκπαιδευτική κρίση που ταλανίζει την χώρα μας και την οικουμένη…
Μετά τον Σεβασμιώτατο, εμβριθείς και εμπεριστατωμένες εισηγήσεις πραγματοποίησαν οι ελλογιμότατοι κύριοι καθηγητές :
Γεώργιος Κρουσταλάκης, ομ. Καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής, Πανεπιστημίου Αθηνών,
με θέμα « Ο δάσκαλος ως παιδαγωγός και πνευματικός πατέρας».
Σπυρίδων Τσιτσίγκος, αν. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής, Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: « Η παρατεταμένη κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος και η κατά Χριστόν Παιδεία.»
Θωμάς Ιωαννίδης, επικ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής, Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα : «Ο προσωποκεντρικός πολιτισμός ως πρόκληση για τη σχολική θρησκευτική αγωγή».
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο πραγματοποίησαν σήμερα το απόγευμα οι ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.
Στη συγκέντρωση συμμετείχαν περί τους 50 κληρικους, ενώ ο κόσμος που περνούσε τους χειροκροτούσε.
Αντιπροσωπεία τους επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας στον πρόεδρο της Βουλής.
_
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ κα ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
«Στα καλά καθούμενα», όπως λέγει ο θυμόσοφος λαός μας, η κα Κανελλοπούλου με δηλώσεις της, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητος μέσα από την «Romfea.gr» επιτίθεται εναντίον μας, επειδή ελάβαμε θέση κατά του γνωστού πια Νομοσχεδίου κατά του ρατσισμού. Δεν έλαβε όμως υπ΄ όψει της ότι ο άνθρωπος, στον οποίο επιτίθεται, όταν πρόκειται για θέματα Πίστεως ή Πατρίδος, ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΕΙ ΜΥΓΑ ΣΤΟ ΣΠΑΘΙ ΤΟΥ! Έτσι λοιπόν προέκυψε μια απάντηση, την οποία και σας παραθέτουμε. Πρόκειται για το υπ’ αριθμ. 73/22.05.2013 Δελτίο Τύπου ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ της Μητροπόλεώς μας, το οποίο και σας παραθέτουμε.
ΑΥΤΗ ΕΣΩΣΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΣΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ
Αν κάποιοι μητροπολίτες είναι ανίκανοι να προστατεύσουν το ποιμνιό τους και χαϊδολογούν τους εχθρούς της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και της Γένους, οι ορθόδοξοι επίσκοποι -όσοι έμειναν- που έχουν φόβο Θεού ας σηκώσουν το ανάστημά τους και πολλά με την βοηθεια του Θεού θα επιτύχουν.
______
ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
α.α 72/2013 Αίγιο 20 Μαίου 2013
ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΕΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν σήμερα το πρωΐ στην έκτακτη Γενική Ιερατική Σύναξη των Αιδεσιμωτάτων Εφημερίων της Αιγιάλειας:
Αύριο το απόγευμα, Τρίτη 21η Μαΐου, γύρω στις 6 μμ., μια πολυμελής Αντιπροσωπεία Κληρικών μας (25-30 εφημέριοι) θα ευρίσκεται στην Αθήνα, (περιοχή πλατείας Συντάγματος), με σκοπό να επιδώσει το Ψήφισμα της Ιερατικής Συνάξεως στον κ. Πρόεδρο της Βουλῆς και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Επίσης από αύριο το πρωΐ 21η Μαΐου και για τρείς συνεχόμενες ημέρες οι καμπάνες των ιερών Ναών της Αιγιάλειας θα κρούωνται πένθιμα επί 15΄ λεπτά της ώρας, ήτοι από της 12ης έως της 12.15΄μμ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το απαράδεκτο Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, διά του οποίου κατά τρόπο απροκάλυπτο αφαιρείται το δικαίωμα της ελευθέρας εκφράσεως της Γνώμης από τον Έλληνα πολίτη, επιβάλλεται δηλ. φίμωτρο στους έντιμους και νομοταγείς πολίτες, ενώ ταυτοχρόνως και αυομάτως νομιμοποιείται η κάθε μορφής ασυδοσία και παραβατικότης!
Διά των μέτρων αυτών σκοπείται η διέγερση της συνειδήσεως των αδελφών μας, οι οποίοι -γονατισμένοι πια από την ανεργία, την ανέχεια και τα άλλα δεινά, που μας επεσσώρευσεν η οικονομική κρίση- δεν έχουν την διάθεση να ασχοληθούν με τα καυτά προβλήματα της Δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Οι Πολιτικοί μας Ταγοί, χωρίς αιδώ μας φοράνε χειροπέδες και φίμωτρα, βάζουν στο γύψο τα πανανθρώπινα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως είναι το δικαίωμα της ελευθέρας εκφράσεως της Γνώμης μας και ουδείς φαίνεται να το αντιλαμβάνεται!
Η παρούσα Ανακοίνωση απευθύνεται στην Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνῶν, στις Διοικητικές Αρχές και Εξουσίες του Κράτους, στα Μ.Μ.Ε. προκειμένου να ενημερωθούν.
Εκ της Γραμματείας της Ιεράς Μητροπόλεως
TO ΑΘΛΙΟ «ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ» ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Στην προκειμένη περίπτωση, και με την προυπόθεση ότι θα ψηφιστεί τελικά το φασιστικής υφής δήθεν αντιρατσιστικό νομοσχέδιο (στην πραγματικότητα σφόδρα ρατσιστικό σε βάρος όσων ορθοφρονούντων αντιτίθενται σ αυτό), ικανός αριθμός ευσυνείδητων δικαστικών λειτουργών θα τεθεί προ μεγίστου ηθικού διλήμματος βιώνοντας την περίφημη «σύγκρουση καθηκόντων». Η ηθική τους συνείδηση δηλονότι θα υπαγορεύει την αθώωση των όσων παραπέμπονται σε δίκη για λόγους νεοταξίτικης σκοπιμότητας, την ίδια στιγμή που ο επαίσχυντος και κατάπτυστος νόμος θα προβλέπει την καταδίκη τους. «Νυν κρίσις εστί»! Όχι των «θυμάτων» του απόβλητου νόμου αλλά των εντεταλμένων για την απονομή της δικαιοσύνης, που καλούνται να μην υποκύψουν στα κελεύσματα της δικτατορίας του «πολιτικώς ορθού» αλλά να προβάλλουν αντίσταση στην ποινικοποίηση του φρονήματος και της ελευθερίας του λόγου. Αλλά και όσοι στοχοποιούνται απ τις δατάξεις του νομικού αυτού τερατουργήματος όπως π.χ. κληρικοί, ιστορικοί, δημοσιογράφοι, ακαδημαικοί δάσκαλοι, καθηγητές μέσης εκπαίδευσης,ιστολόγοι,σωματεία, ενώσεις, σύλλογοι αλλά και απλοί πολίτες που διαθέτουν ακόμη αδούλωτο φρόνημα και δεν έχουν κλίνει γόνυ στο Βάαλ της νέας τάξης, ΕΠ ΟΥΔΕΝΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΗΘΙΚΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙΛΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΕΞΑΧΡΕΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ την οποία εξυπηρετεί το τραγικά ανελεύθερο, συγκεκριμένο νομικό κατασκεύασμα. Το όλο ζήτημα κάθε άλλο παρά αποτελεί παρωνυχίδα. Και η ανάγκη για αντίσταση εναντίον του επιχειρούμενου στραγγαλισμού της ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου που συνεπάγεται ο φασισμός της «πολιτικής ορθότητας» κάθε άλλο παρά καταλείπει περιθώρια εφησυχασμού. Αρκετά πια συμβιβαστήκαμε όλοι μας με συνέπεια οι διάφοροι μητραλοίες, εγχώριοι και αλλοδαποί, με «αβανταδόρους» τα γιουσουφάκια της κατεστημένης δημοσιογραφίας να ασελγούν ανενόχλητοι πάνω στο σώμα της νεοελληνικής κοινωνίας, αποδομώντας τις εθνικοθρησκευτικές μας αξίες! Η περαιτέρω ανοχή συνιστά συνενοχή και η συνειδητοποίηση αυτής της αλήθειας θα πρέπει να μας συνέχει όλους!
Λ.Ν.
επιχειρείται μια επίθεση στην ελευθερία του λόγου…».
Πάσχος Μανδραβέλης
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΡΑΓΙΑΔΕΣ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΔΙΑΚΟΙ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΠΑΠΑΔΕΣ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
Αδελφοί μου,
Θέλω να μιλήσουμε για το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού, το οποίον έχει ήδη κατατεθή στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής. Εξ αρχής πρέπει να δηλώσουμε, ότι την συνεχ. εδώ· mkka.blogspot.com
(Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου που έγινε στον ἱερό ναὸ των Ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης Ἀμυνταίου, 21-5-1973