ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Η ΧΑΡΤΟΠΑΙΞΙΑ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
Ὑπῆρχαν, ἀγαπητοί, ὑπῆρχαν ἀσθένειες πού ἔκαναν ἄλλοτε θραύσι καί πέθαιναν ἑκατομμύρια ἄνθρωποι ἀπ’ αὐτές. Ὁ Θεός ὅμως φώτισε ἐπιστήμονες καί ὕστερα ἀπό κόπους κατώρθωσαν ν’ ἀνα-καλύψουν τά μικρόβια τῶν ἀσθενειῶν, νά ἐφεύρουν τά κατάλληλα φάρμακα καί νά θεραπεύουν τούς ἀσθενεῖς. Τέτοιες ἀσθένειες εἶνε ἡ λύσσα, ἡ ἐλονοσία, ἡ φθίσις καί ἡ λέπρα. Ὑπῆρχαν, ἀγαπητοί, ὑπῆρχαν ἀσθένειες πού ἔκαναν ἄλλοτε θραύσι καί πέθαιναν ἑκατομμύρια ἄνθρωποι ἀπ’ αὐτές. Ὁ Θεός ὅμως φώτισε ἐ-πιστήμονες καί ὕστερα ἀπό κόπους κατώρθωσαν ν’ ἀνακαλύψουν τά μικρόβια τῶν ἀσθενειῶν, νά ἐφεύρουν τά κατάλληλα φάρμακα καί νά θεραπεύουν τούς ἀσθενεῖς. Τέτοιες ἀσθένειες εἶνε ἡ λύσσα, ἡ ἐλονοσία, ἡ φθίσις καί ἡ λέπρα.
¬¬¬
Δέν πᾶνε πολλά χρόνια, πού καί στήν Ἑλλάδα οἱ λεπροί συγκεντρώνονταν σ’ ἕνα ἐρημονήσι κοντά στήν Κρήτη κι ἐκεῖ ζοῦσαν μιά ἄθλια ζωή. Ἡ Σπιναλόγγα, τό νησί τῶν λεπρῶν, θεωρεῖτο τόπος κολάσεως. Χιλιάδες οἱ λεπροί πού πέρασαν ἀπό κεῖ. Τώρα τό περιβόητο λεπροκομεῖο τῆς Σπιναλόγγας διαλύθηκε. Ὅποιος τώρα προσβληθῆ ἀπ’ τή λέπρα, ὑποβάλλεται σέ ὡρισμένη θεραπεία καί γίνεται καλά καί ἐπιστρέφει στό σπίτι του καί ἐργάζεται.
Στήν παλιά ἐποχή καί μόνο ἡ λέξις λέπρα προκαλοῦσε φρίκη. Γιατί Read more »
Ο ΠΑΠΑΣ ΣΥΜΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ
Απ’ όπου περνά, ακολουθούν συμφορές
1. Πήγε στην Κύπρο και κατέρευσε το τραπεζικό σύστημα! Ο πλούσιος υπερήφανος λαός της Κύπρου μπήκε στο ΝΔΤ καί άρχισε να υποφέρει. Τυχαίο το γεγονός;
Η Κυπριακή κυβέρνηση ξόδεψε τεράστια ποσά για την υποδοχή του. Ο αρχιεπίσκοπος της Κύπρου και οι επίσκοποι που περίμεναν να προσκομίσουν οφέλη από τον αντίχριστο Πάπα, ας όψονται για τις συμφορές!
2. Πήγε στα Ιεροσόλυμα και στην Παλαιστίνη. Τον υποδέχθηκαν όχι μόνο οι Σιωνιστές με τιμές, αλλά και οι Παλαιστίνοι ελπίζοντας ότι θα μεσολαβίσει στις μεγάλες δυνάμεις, για τα δίκαια αιτήματά τους. Όλοι υποδέχονται τον Πάπα ως σωτήρα, αλλά ακολουθούν οι συμφορές!!! Με την αναχώρηση του Πάπα άρχισαν οι βομβαρδισμοί εναντίον των άμαχων Παλαιστινίων, από τους φίλους του Πάπα τους Σιωνιστάς! Χιλιάδες τα θύματα, μεγάλες οι καταστροφές. Αυτή είναι η μεσολάβηση του Πάπα!!! Το Βατικανό διακινεί μαυρο χρήμα και είναι μέρος των σκοτεινών δυνάμεων, απ’ αυτόν περιμένουν βοήθεια!!!!!
Και κάτι άλλο έγινε στους Αγίους Τόπους, σημείο από τον Θεό. Την δεύτερη μέρα, μετά την αναχώρηση του Πάπα πήρε φωτιά το Σπήλαιο που γεννήθηκε ο Χριστός. Τυχαίο και αυτό το γεγονός;
Ο δε παράνομος Ιούδας ουκ ηβουλήθη συνιέναι. Ο αναίσθητος Βαρθολομαίος έκανε και άλλη προσέγγιση· Υποδέχθη και πάλι τον Πάπα στην Κωνσταντινούπολη, σαν ορθόδοξο πατριάρχη. Πόσοι επίσκοποι αντέδρασαν; Τι κάνει ο ορθόδοξος ελληνικός λαός;
Αν δεν συμμαζέψουν τον πατριάρχη Βαρθολομαίο να περιμένουμε χειρότερα κακά.
ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ (σημαδιακό, για επιστροφή και μετάνοια των Ελλήνων).
Γι αυτό, ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ,εκεί όπου ευρίσκεται ουσιαστικά μέσα της τό Βατικανό, ο θρόνος τού πάπα.
ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ;
ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΨΗΦΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (γνωστή και άγνωστη). ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ.
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ= ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ (βλέπε: ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ (Τα σημεία των καιρών-όπου αναφερόταν μεσα από τα συγγραφικά του πονήματα). –
Λ. Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
Πάντοτε πρέπει νὰ προσευχώμεθα καὶ νὰ παρακαλοῦμε τὸ Θεό, ἰδιαιτέρως δὲ τὶς ἔσχατες αὐτὲς ἡμέρες.
Ἂν μιὰ φορὰ λέγαμε τό· «Κύριε ἐλέησον« τὰ προηγουμένα χρόνια, σήμερα πρέπει νὰ τὸ ποῦμε ἑκατὸ καὶ χίλιες φορές. Γιατί; Διότι κινδυνεύουμε, καὶ κανεὶς ἀπὸ μᾶς δὲν ἔχει συνείδησι τοῦ τεραστίου κινδύνου τὸν ὁποῖο περνᾷ ἡ μικρά μας ἀλλὰ ἔνδοξος πατρίς. Κανείς δὲν ἔχει συνείδησι σὲ ποιούς καιροὺς ζοῦμε.
Ζοῦμε σὲ μιὰ ἐποχὴ ἁμαρτωλή, ἐποχὴ τραγική, ἐποχὴ ἀποστασίας ἀπὸ τὸ Θεό· ζοῦμε σὲ μιὰ ἐποχὴ μεγάλης διαφθορᾶς καὶ ἀπιστίας.
Ποτέ μὰ ποτέ ἡ ἀνθρωπότητος δὲν ἐβλαστήμησε τὸ Θεὸ ὄσο σήμερα. Καὶ ποτέ δὲν ἐγκλημάτησε ὁ ἄνθρωπος ὅπως ἐγκλημάτησε στὶς ἡμέρες μας. Ποτέ δὲν ἐψεύσθησαν μικροὶ καὶ μεγάλοι ὅπως ψεύδονται χυδαίως σήμερα. Ποτέ ἡ ἀνθρωπότης δὲν ἐξέκλινε ἀπὸ τὴν τροχιὰ τῆς ἡθικῆς ὅπως ἐπὶ τῶν ἡμερῶν μας. Οἱ ἡμέρες μας εἶνε ὅπως προφήτευσε ὁ Χριστός. Διαβάστε τὸ Εὐαγγέλιο, γιὰ νὰ δῆτε τί λέει· Τὸ τέλος τοῦ κόσμου θὰ εἶνε «ὥσπερ αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε» (Ματθ. 24,37).
Θεέ μου Θεέ μου, ὁποία ἐκπλήρωσις τῆς προφητείας!
Μικρὸ ἀπόσπαμα από το βιβλίο
ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ
τοῦ ἐπισκόπου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου
Προτοῦ νὰ γίνῃ ὁ κατακλυσμός, οἱ ἄνθρωποι ἔτρωγαν, ἔπιναν, διασκέδαζαν, διέπρατταν ὅργια, καὶ καμμία ἔννοια τοῦ Θεοῦ δὲν εἶχαν· Ξαφνικά, μέσα στὰ γλέντια των καὶ στὶς διασκεδάσεις των, ἄνοιξαν οἱ καταρράκται τοῦ οὐρανοῦ καὶ ἐπὶ σαράντα ἡμέρες ἔβρεχε. Φούσκωσαν οἱ θάλασσες, οἱ λίμνες καὶ τὰ ποτάμια, καὶ τὰ νερὰ ἔφτασαν μέχρι τὶς ὑψηλότερες κορυφές, ἔφτασαν μέχρι τὸ Ἀραράτ. Ἀπέραντο νεκροταφεῖο ἔγινε ἡ γῆ. Καὶ ἀπὸ τὰ ἑκατομμύρια τῶν ἀνθρώπων μόνο ὀκτὼ (8) ἄτομα σώθηκαν.
Τὸ τέλος τοῦ κόσμου, λέει ὁ Χριστός, θὰ εἶνε «ὥσπερ αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε». Καὶ οἱ ἡμέρες μας εἶνε ὅπως «αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε». Διότι ἔχουμε ξεκλίνει καὶ πρέπει νὰ περιμένουμε τὸ τέλος τοῦ Νῶε. Τὸ λέω ὄχι ἐγώ, ὁ ἐπίσκοπος Φλωρίνης, ὁ δῆθεν αὐστηρός, ἀλλὰ στόματα ἔγκυρα, πολιτικῶν, ἐπιστημόνων, ἀνδρῶν διαπρεπῶν τῆς Ἀμερικῆς καὶ τῆς Ῥωσίας. Αὐτοὶ προφητεύουν ὅτι εἴμεθα ἐγγὺς θυέλλης. Καὶ δὲν θ᾿ ἀνοίξουν πλέον οἱ καταρράκται τ᾿ οὐρανοῦ γιὰ νὰ πέσῃ νεράκι πάνω στὰ κεφάλια τῶν ἁμαρτωλῶν ἀνθρώπων· ἀλλά, ὅπως λέει ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, θὰ φανοῦν στὸν οὐρανὸ τὰ μαυροπούλια, ποὺ εἶνε τὰ ἀεροπλάνα. Καὶ οἱ ἀεροπόροι, ἀπὸ ὕψος χιλίων μέτρων, θὰ πατήσουν τὰ ἡλεκτρικά τους κουμπιά, θὰ ῥίξουν ἀτομικὲς βόμβες, καὶ θὰ κατασταφῇ ἡ γῆ. Δὲν θὰ ὑπάρχουν πλέον πόλεις, δὲν θὰ ὑπάρχῃ κόσμος, ἀλλὰ καταστροφὴ ἄνευ προηγουμένου. Αὐτὸς θὰ εἶνε ὁ Ἁρμαγεδὼν τῆς Ἀποκαλύψεως (16,16), ὁ τελευταῖος πόλεμος, ὁ ὁποῖος ὁπωσδήποτε θὰ γίνῃ, γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας.
Ἡ εἰρήνη τοῦ κόσμου κρέμεται ἀπὸ μία κλωστή.
Κόσμε, γλέντα, διασκέδαζε, ὀργίαζε, μοίχευε, μάζευε λεπτά. Ἄνθρωποι τοῦ κόσμου, Ἰοῦδαι τῆς ἀνθρωπότητος, κτίζετε κατοικίες, πολυκατοικίες καὶ διαμερίσματα· ἀγοράζετε αὐτοκίνητα, κόττερα καὶ ὅ,τι ἄλλο θέλετε. Μαζεύετε λοιπόν, γλεντᾶτε καὶ διασκεδάζετε· ἀλλὰ πάνω ἀπὸ τὰ κεφάλια μας κρέμεται ἡ σπάθη τοῦ Δαμοκλέους. Ἀπὸ μία κλωστὴ κρέμεται ἡ ζωὴ τοῦ κόσμου· καὶ ἐὰν αὐτὴ κοπῇ, οὐαί τῷ κόσμῳ.
Ξυπνᾶτε
Αυτό είναι το Ισλάμ. Το κρέας το γουρουνίσιο το απαγορεύει, αλλα τις γουρονοπράξεις τις επιτρέπει. Και γιατί κατηγορούμε τον καημένο τον χοίρο, που είναι αθώος, μόνο η λάσπη και η βρωμιά του αρέσει, αν και αυτό κάποιοι επιστήμονες το αμφισβητούν και πιστεύουν ότι είναι από τα καθαρότερα ζώα.
Το Ισλάμ όπως το γνωρίσαν οι γονείς μας και οι παππούδες μας στην Μ. Ασία, όπως το είδαν οι αδελφοί μας στην Κύπρο και όπως το βλέπουμε στις μέρες μας στη Συρία και σ’ όποιο κράτος βάλει το πόδι του, ατιμάζει, βιάζει, αποκεφαλίζει, ξεκοιλιάζει και διαλύει την ανθρωπότητα. Δεν διαβάσαμε το κοράνι, αλλά όπως το παρουσιάζουν στην πράξη οι φανατικοί ισλαμιστές είναι σατανοθρησκεία. Να την χαίρονται οι άθεοι καθηγηταί της θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης και οι δεσποτάδες της Θράκης!!! Να παντρέψουν τα παιδιά και τα εγγόνια τους μ’ αυτούς! Μη σας φανει παράξενο που δίνω τέτοια ευχή και στους δεσποτάδες! Οι δεσποτάδες που δεν πιστεύουν στον Χριστό και έγιναν όργανα των σκοτεινών δυνάμεων δεν έχουν ηθική και το πιο απλό είναι να έχουν παιδιά και διαολοεγγόνια.
nikosxeiladakis.gr
Η παιδεραστία στο Ισλάμ έχει την μορφή του γάμου, ενός ισλαμικού γάμου όπου παρατηρείται συχνά το άθλιο φαινόμενο η νύφη να είναι πολύ μικρής ηλικίας, μέχρι και… έξη ετών, όπως το περιστατικό που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες στο μουσουλμανικό Σουδάν. Άλλωστε, όπως κηρύττει το Κοράνι, (το οποίο τελευταία έχει αποκτήσει πολλούς θαυμαστές στην Ελλάδα), οι γυναίκες θεωρούνται σαν τα «χωράφια» του άντρα και όποτε αυτοί γουστάρουν, τα σπέρνουν σύμφωνα με τις ορέξεις τους.
Αλλά και πολύ πιο κοντά μας στην σημερινή Τουρκία του ισλαμιστή Ταΐπ Ερντογάν, «ακμάζουν» οι γάμοι με ανήλικα μικρά κορίτσια στο σημείο σε κάθε τρεις γάμους που γίνονται στην γειτονική χώρα ο ένας είναι με νύφη ανήλικο μικρό κορίτσι. Σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Aydınlık, τα τελευταία τρία χρόνια, 134 χιλιάδες 629 ανήλικα κορίτσια οδηγηθήκαν από τους γονείς τους σε αναγκαστικό γάμο… ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κυριακὴ μετὰ Χρ. Γέννησιν (Ματθ. 2,13-23)
«Ἀναχωρησάντων τῶν μάγων…» (Ματθ. 2,13)
Toῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου
ΕΟΡΤΕΣ ἔχουμε, ἀγαπητοί μου, ἑορτὲς ποὺ διαρκοῦν ὄχι μία καὶ δύο, ἀλλὰ δώδεκα ἡμέρες, μέχρι τὰ Φῶτα.
Πρώτη ἡ ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων, ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ ῥίζα ὅλων τῶν χριστιανικῶν ἑορτῶν. Ἤρθαμε στοὺς ναοὺς καὶ προσκυνήσαμε τὸ Χριστὸ ὡς Θεῖο βρέφος, ποὺ ἡ φτωχὴ μητέρα του δὲν εἶχε ποῦ νὰ τὸ βάλῃ καὶ τὸ ἀκούμπησε στὴ φάτνη ὅπου οἱ βοσκοὶ βάζουν τὸ χορτάρι γιὰ τὰ ζῷα. Ποιός θὰ τὸ φανταζόταν, ὅτι τὸ παιδὶ αὐτό, ποὺ δὲν εἶχε ποῦ νὰ σταθῇ καὶ τὸ καταδίωκαν νὰ τὸ θανατώσουν, εἶνε ὁ βασιλιᾶς τοῦ κόσμου;
Προσκυνοῦμε τὸ Θεῖο βρέφος. Ἑκατομμύρια τῶν ἑκατομμυρίων ἄνθρωποι τὸ προσκυνοῦν, καὶ θὰ ἐξακολουθοῦν νὰ τὸ προσκυνοῦν, εἰς πεῖσμα τῶν δαιμόνων καὶ τῶν ἀθέων. Καμμία δύναμι δὲ᾿ θὰ μπορέσῃ ποτὲ νὰ σβήσῃ τὴ μεγάλη αὐτὴ ἑορτή. Ἐφ᾿ ὅσον ἀνατέλλει ὁ ἥλιος καὶ λάμπουν τὰ ἄστρα καὶ τρέχουν οἱ ποταμοὶ καὶ ὑπάρχουν καρδιὲς ποὺ πιστεύουν, δὲ᾿ θὰ παύσῃ ὁ Χριστὸς νὰ ὑμνῆται καὶ νὰ δοξάζεται· ἀπ᾿ τὸ βορρᾶ μέχρι τὸ νότο καὶ ἀπ᾿ τὴν ἀνατολὴ μέχρι τὴ δύσι, «πᾶσα γλῶσσα θὰ ἐξομολογῆται ὅτι εἷς ἅγιος, εἷς Κύριος, Ἰησοῦς Χριστός, εἰς δόξαν Θεοῦ πατρός. Ἀμήν» (Φιλ. 2,11 καὶ θ. Λειτ.).
Προσκυνοῦμε καὶ σήμερα τὸ Θεῖο βρέφος. Ποιοί τὸ προσκύνησαν πρῶτοι; Πλούσιοι, μεγιστᾶνες, στρατηγοί, βασιλεῖς, σοφοὶ καὶ ἐπιστήμονες; Ὄχι. Βοσκοὶ ἦταν οἱ πρῶτοι προσκυνηταί του. Αὐτοὶ πού, ἐνῷ εὐεργετοῦν τὸν κόσμο, περιφρονοῦνται ἀπὸ τὸν κόσμο. Ὤ μεγαλεῖο τῆς θρησκείας μας, ποὺ ἄρχισε ἀπὸ βοσκούς, ἀπὸ ψαρᾶδες, ἀπὸ μικρὰ παιδιά, ἀπὸ ταπεινοὺς τῆς γῆς! Ἔχει μεγάλη σημασία αὐτό. Δείχνει, ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν κατοικεῖ σὲ παλάτια, δὲν συχνάζει σὲ πανεπιστήμια καὶ μεγάλες σχολές, δὲ᾿ βρίσκεται ἐκεῖ ποὺ εἶνε ἡ δύναμι καὶ ἡ βία· ἀρέσκεται στὶς καλύβες τῶν φτωχῶν, κατοικεῖ μέσα σὲ καρδιὲς ταπεινῶν ὅπως οἱ βοσκοί. Εἶσαι ταπεινός; νιώθεις τὸ Χριστό· δὲν εἶσαι ταπεινός; δὲ᾿ νιώθεις τίποτα. Μέσα στὶς πολιτεῖες ὑπάρχουν τέρατα, ἐπιστήμονες ἄθεοι· πάνω στὰ βουνὰ τὰ εὐλογημένα ὑπάρχουν τσοπαναραῖοι, ποὺ ἅμα ἀκοῦν τὰ σήμαντρα νὰ χτυπᾶνε γονατίζουν καὶ προσεύχονται. Αὐτοὶ εἶνε ἡ Ἑλλάς, αὐτοὶ εἶνε Χριστιανοί, αὐτοὶ εἶνε οἱ πιστοὶ τοῦ Χριστοῦ.
Οἱ βοσκοὶ λοιπὸν ἀξιώθηκαν ν᾿ ἀσπασθοῦν πρῶτοι τὸ Χριστό. Μετὰ ἀπὸ τοὺς βοσκοὺς ἦρθαν κάποιοι ἄλλοι καὶ τὸν προσκύνησαν. Ποιοί εἶνε αὐτοί; Τὸ λέει σήμερα τὸ εὐαγγέλιο· εἶνε οἱ μάγοι. Ἀκούγοντας μάγους μὴν πάῃ τὸ μυαλό σας σ᾿ αὐτοὺς τοὺς μάγους καὶ τὶς μάγισσες ποὺ μέσα στὶς πόλεις ἢ γυρίζοντας ἀπὸ τόπο σὲ τόπο ξεγελοῦν κ᾿ ἐκμεταλλεύονται τοὺς ἀφελεῖς. Δυστυχῶς ἡ μαγεία, μὲ μάσκα ἐπιστημονική, ὀργιάζει. Οἱ σημερινοὶ μάγοι εἶνε ὄργανα σατανικά. Πιστεύεις στὸ Χριστό; Ἂν πιστεύῃς, τότε ὄχι ἕνας μάγος, ὅλοι οἱ μάγοι νὰ μαζευτοῦνε κι ὅλα τὰ μάγια νὰ κάνουνε, ἂν ἐσὺ ἔχῃς καθαρὴ καρδιὰ καὶ λὲς τὸ «Κύριέ μου, ἐλέησόν με» καὶ τὰ μάτια σου δακρύζουν, οἱ μάγοι καὶ οἱ μάγισσες διαλύονται σὰν κάπνος.
Ὅταν λέει λοιπὸν τὸ εὐαγγέλιο γιὰ μάγους δὲν ἐννοεῖ μάγους καὶ μάγισσες σὰν τοὺς σημερινούς. Ἐκεῖνοι οἱ μάγοι ἦταν ἄλλο εἶδος· ἦταν οἱ ἀστρονόμοι τῆς ἐποχῆς, ἔξοχοι ἐπιστήμονες καὶ σοφοί. Ζοῦσαν Read more »
Τοῦ ἁγίου Στεφάνου
27 Δεκεμβρίου
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
(σύγκρισις τοῦ ἁγίου μὲ τὸ Χριστό, καὶ μ᾽ ἐμας)
Η ΖΩΗ, ἀγαπητοί μου, ἡ χριστιανικὴ ζωή, ὅπως τὴν δίδαξε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, εἶνε δρόμος δύσκολος. Τὸ εἶπε ὁ ἴδιος· «Στενὴ ἡ πύλη καὶ τεθλιμμένη ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν»· στενὴ ἡ πύλη καὶ δύσβατο τὸ μονοπάτι ποὺ ὁδηγεῖ στὴν αἰώνιο ζωή (Ματθ. 7,14). Αὐτὸ δείχνει καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ἁγίου Στεφάνου, ποὺ ἑορτάζει σήμερα.
Ὁ ἅγιος Στέφανος ἦταν πιστὸς ἀκόλουθος καὶ μιμητὴς τοῦ Χριστοῦ σὲ ὅλα. Ἀποτύπωσε στὴν ψυχή του τὸ χαρακτῆρα τοῦ Χριστοῦ. Ἀκολούθησε τὴν σκληρὰ ὁδὸ τοῦ καθήκοντος.
Ἂν κάνουμε μερικὲς συγκρίσεις, θὰ δοῦμε, ὅτι βάδισε πάνω στὰ χνη τοῦ Χριστοῦ.
Τί εἶπε ὁ Χριστός; «Οὐκ ἦλθον διακονηθῆναι, ἀλλὰ διακονῆσαι»· ἦρθα στὸν κόσμο ὄχι γιὰ νὰ μὲ ὑπηρετήσουν, ἀλλὰ γιὰ νὰ ὑπηρετήσω (Ματθ. 20,28). Καὶ ὑπηρέτησε ὁ Χριστὸς τὸν κόσμο ὑλικῶς καὶ πνευματικῶς. Ὑλικῶς, διότι θεράπευσε τὰ ἄρρωστα κορμιὰ καὶ ἔθρεψε τὰ πεινασμένα στόματα καὶ στομάχια. Πρὸ παντὸς ὅμως τὸν ὑπηρέτησε πνευματικῶς μὲ τὴν οὐράνια διδασκαλία του. Ἀλλ᾿ αὐτὸ ἔκανε καὶ ὁ Στέφανος. Ἦταν ἕνας ταπεινὸς ὑπηρέτης καὶ ὄχι ἐκμεταλλευτὴς τῆς κοινωνίας. Πῶς ὑπηρέτησε; Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς ἑπτὰ διακόνους, ποὺ ἀπ᾿ τὸ πρωῒ μέχρι τὸ βράδυ διακονοῦσαν στὰ συσσίτια τῆς ἐκκλησίας τῶν Ἰεροσολύμων καὶ φρόντιζαν κανείς φτωχὸς νὰ μὴν πεινᾷ. Ὑπηρέτησε ὅμως καὶ πνευματικῶς. Διότι δίδασκε, ὅπως ὁ Χριστός. Τί δίδασκε ὁ Στέφανος; Δίδασκε τὸ θεμελιῶδες δόγμα· ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς δὲν εἶνε ἁπλῶς ἕνας ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ εἶνε ὁ Μεσσίας, ὁ Λυτρωτής, ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός. Αὐτό ἐκήρυττε. Καὶ τὸ ἀποδείκνυε μὲ ἐπιχειρήματα ἰσχυρά, τὰ ὁποῖα ἀκούσατε στὸν σημερινὸ ἀπόστολο. Αὐτή ἦταν ἡ διδασκαλία του.
Καὶ ὅπως ὁ Χριστὸς δὲν ἦταν παραδεκτὸς ἀπὸ ὅλους, ἀλλ᾿ ἐναντίον του ἦταν οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ φαρισαῖοι, ὁ Ἄννας κι ὁ Καϊάφας, ἔτσι καὶ τὴ διδασκαλία τοῦ Στεφάνου δὲν τὴν παραδέχθηκαν ὅλοι. Ὑπῆρχαν ῥεύματα ἀντίθετα, εἶχε καὶ ἐχθροὺς φανατικούς. Αὐτοί, ὅταν ἄκουγαν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, σὰ᾿ σκυλιὰ λυσσασμένα ἐπιτίθεντο ἐναντίον τοῦ Στεφάνου.
Ὁ Χριστός, ὅπως βλέπουμε στὰ εὐαγγέλια, ἀποστόμωνε τοὺς φαρισαίους, τοὺς σαδδουκαίους καὶ τοὺς ἡρωδιανούς. ῎ Ετσι καὶ ὁ Στέφανος· μὲ τὴν πίστι καθήλωνε τοὺς ἀντιπάλους, ἔφραζε τὰ ἀπύλωτα στόματα, καὶ ἀπεδείκνυε μὲ δύναμι ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε Θεός.
Ὁ Χριστὸς καταδικάστηκε μὲ βία καὶ συκοφαντία. Ἔτσι καὶ ὁ Στέφανος. Δὲ᾿ μπόρεσαν νὰ τὸν καταβάλουν διαλεκτικῶς, διότι ἡ χριστιανικὴ πίστι εἶνε πάντοτε ἀήττητη. Γι᾿ αὐτὸ νίκησε ὁ Στέφανος. Ἀλλὰ τότε κατέφυγαν στὴ βία. Ὅπλο τῶν δειλῶν καὶ μοχθηρῶν δὲν εἶνε ἡ ἀλήθεια, ἀλλὰ ἡ συκοφαντία καὶ διαβολή. Κατηγόρησαν τὸ Στέφανο, ὅτι εἶνε ἐναντίον τῶν νόμων, ἐναντίον τῶν ἐθίμων, ἐναντίον τοῦ ναοῦ, ἐναντίον τοῦ Θεοῦ, ὅτι βλασφημεῖ τὸν Θεόν! Συκοφαντία φρικτή. Ἐν τούτοις ἡ συκοφαντία ἔπιασε. Καὶ ὁ Στέφανος ὡδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ δικαστηρίου.
Δείλιασε ἐκεῖ; Δὲν δείλιασε. Ὅπως ὁ Χριστὸς στάθηκε ἀτάραχος ἐνώπιον τοῦ Πιλάτου καὶ μαρτύρησε «τὴν καλὴν ὁμολογίαν» (Α΄ Τιμ. 6,13), ἔτσι καὶ ὁ Στέφανος· μὲ πρόσωπο λαμπρό, σὰν ἄγγελος, ἀντιμετώπισε τοὺς δικαστάς. Μίλησε μὲ τὴ γλῶσσα τῆς ἀληθείας καὶ ὡμολόγησε γιὰ μία ἀκόμη φορὰ τὸ Χριστό. Ἀλλ᾿ ὅταν ἐκεῖνοι ἄκουσαν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, τότε λύσσαξαν πραγματικά. Τόση κακία εἶχαν ἐναντίον τοῦ Χριστοῦ, ὥστε βούλωσαν τ᾿ αὐτιά τους νὰ μὴν ἀκοῦνε τὸ ὄνομά του. Ὥρμησαν πάνω στὸ Στέφανο, τὸν ἅρπαξαν βιαίως, καὶ χωρὶς πολλὲς διαδικασίες ἔβγαλαν ἀπόφασι θανάτου· ὅπως καὶ γιὰ τὸ Χριστό.
Κι ὅπως Read more »
Τὸ ἀστέρι τῶν Χριστιανῶν πρέπει νὰ ἐννοῆται καὶ νὰ σχεδιάζεται ὅπως εἶναι στὴν πραγματική του φύση, καὶ οἱ ἀκτῖνες του δὲν σχηματίζουν τρίγωνα, ἀλλὰ γραμμές. Προσέξτε ἀγαπητοί μου ἀναγνῶστες τὶς γραμμικές ἀκτίνες στὸ ἀναμένο κερί ὁλόγυρα, τί ἁρμονία! τί κατάνυξη δημιουργεῖ μέσα στὶς ψυχές μας!!!…
Πατήστε στον τίτλο και διαβάστε την έρευνα
Ἡ Γέννησις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ
25 Δεκεμβρίου
ΤΗ ΝΥΧΤΑ, εὐσεβὲς ἐκκλησίασμα, τὴ νύχτα ἐκείνη, ὅταν οἱ βοσκοὶ φύλαγαν τὰ πρόβατά τους σὲ κάποια πλαγιὰ τῆς Βηθλεὲμ καὶ τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ ἔλαμπαν μὲ μιὰ ἐξαιρετικὴ ἀνταύγεια, τὴ νύχτα ἐκείνη τὴν ἀλησμόνητη ἀκούστηκε θεσπέσιο ἐμβατήριο. Ὄχι ἕνας ἢ δύο ἄγγελοι, ἀλλὰ σμῆνος ἀγγέλων, στρατιὰ ὁλόκληρη, ἀνέβαινε καὶ κατέβαινε στὸν οὐράνιο θόλο καὶ ἔψαλλε τὸ γλυκύτατο «Δόξᾳ ἐν ὑψίστοις Θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία» (Λουκ. 2,14).
Δὲν ὑπάρχει στὴν παγκόσμιο φιλολογία ἄλλος ὕμνος ποὺ μὲ τόσο λίγες λέξεις νὰ ἐκφράζῃ τόσο ὑψηλὰ νοήματα. Εἶνε ὕμνος θεσπέσιος, ἀριστούργημα θεϊκό. Εἶνε ἐπίσημος δοξολογία. Εἶνε περίληψις τοῦ ἔργου ποὺ ἦρθε νὰ ἐπιτελέσῃ στὸν κόσμο ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Εἶνε ἀκόμη προφητεία, αἰσιόδοξος προφητεία γιὰ τὸ μέλλον τῆς ἀνθρωπότητος.
Ἂς ῥίξουμε μιὰ ματιὰ στὸ «καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη». Τί ἆραγε νὰ σημαίνῃ ὁ λόγος αὐτός;
Ὅταν γεννήθηκε ὁ Χριστός, πολιτικῶς ἡ ἀνθρωπότης ἦταν ἑνωμένη κάτω ἀπὸ τὸ σκῆπτρο τοῦ καίσαρος Αὐγούστου. Πρώτη φορὰ ἐπικρατοῦσε εἰρήνη σὲ ὅλο τὸν κόσμο, εἰρήνη παγκόσμιος. Ἐὰν σὲ ὁποιοδήποτε σημεῖο τοῦ κράτους, ἀπὸ τὸ Δούναβι καὶ τὸ Ῥῆνο ποταμὸ ἕως κάτω, κάποιος λαὸς ἀτίθασος τολμοῦσε νὰ σηκώσῃ κεφάλι, τὸ κίνημα ἐντὸς ὀλίγου ἐπνίγετο ἀπὸ τὶς σκληρὲς λεγεῶνες τῆς Ῥώμης. Ἐπικρατοῦσε εἰρήνη, τὴν ὁποία οἱ ἱστορικοὶ ὀνομάζουν μὲ τὸ λατινικὸ ὄνομα «πὰξ Ρομάνα» = Ῥωμαϊκὴ εἰρήνη).
Ὑπῆρχε λοιπὸν σ᾿ ἐκεῖνο τὸν κόσμο εἰρήνη πολιτική. Οἱ λαοὶ ὅμως δὲν ἦταν εὐτυχισμένοι. Ἡ οἰκουμένη ἀναστέναζε. Καὶ Read more »
Γιὰ τὸ κοσμοϊστορικὸ γεγονὸς τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ νέον ἔτος ἐγκαρδίως ΕΥΧΟΜΑΙ εἰς τὸν Κύριο, νὰ μᾶς ἀξιώση ὅλους νὰ ἐμβαθύνωμε κατὰ τὸ δυνατόν περισσότερον εἰς τὸ μέγα μυστήριον τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ βιώσωμε τοῦτο ἐντονώτερα, γιὰ νὰ γευθοῦμε ζωντανότερα τὸν καρπὸ τῆς ἐλεύσεως Του εἰς τὸν κόσμον, τὴν ἀληθινὴ χαρά καὶ εὐφροσύνη.
Ὁ δι᾽ ἡμᾶς νηπιάσας Κύριος κομίζει εἰς τὸν κόσμο τὴν ἀληθινή χαράν, διότι παρέχει τὴν χάριν τῆς ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΕΩΣ. Ὅσοι στενάζουμε γιὰ τις ἀδυναμίες μας, ἄς χαίρουμε τώρα καὶ ἄς ἀγαλώμεθα διὰ τὴν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν μας, την σωτηρίαν καὶ τὴν δόξαν μας.
+Ο Φλωρίνης, Πρεσπῶν καῖ Ἑορδαίας
ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
Εὔχομαι ὅπως ὅλα τὰ τέκνα τῆς Ορθοδοξίας κατὰ τὸ νέο ἔτος γίνουν θερμοὶ κήρυκες τῆς μοναδικότητος και τῆς σωτηρίου σπουδαιότητος τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ σφοδροί πολέμιοι τῆς ἐκφυλιστικῆς καὶ αιρετικῆς κινήσεως του Οικουμενισμού.
Ἡ Γέννησις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ
Σάββατο 25 Δεκεμβρίου
Του Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, ἡ χριστιανοσύνη ἑορτάζει τὴ Γέννησι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, γεγονὸς μοναδικὸ στὴν ἱστορία.
Ὑπάρχουν πράγματα ἀξιόλογα, ποὺ δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὰ ἀγνοήσῃ, ὅπως λ.χ. ἡ εἴδησι ὅτι στὸν 20ὸ αἰῶνα ὁ ἄνθρωπος πάτησε στὴ σελήνη. Ἀλλ᾽ ὅσο θαυμαστὸ καὶ ἂν φαντάζῃ αὐτό, εἶνε πολὺ μικρὸ ἀπέναντι στὸ γεγονὸς ὅτι ὄχι πλέον ἄνθρωπος ἀλλ᾽ αὐτὸς ὁ Θεός, ποὺ ἐξουσιάζει τὰ ἄστρα καὶ τοὺς γαλαξίες, ἐπισκέφθηκε τὴ γῆ ἀπὸ τὰ ὕψη τῶν οὐρανῶν. Κατέβηκε ἐδῶ, φόρεσε ἀνθρώπινη σάρκα, περπάτησε ἀνάμεσά μας, δίδαξε, θαυματούργησε, σταυρώθηκε καὶ ἀνελήφθη πάλι στοὺς οὐρανούς. Γεγονὸς ἄνευ προηγουμένου, μοναδικό!
Ὁ ἥλιος ἄγγιξε τὴ γῆ, λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, καὶ ἡ γῆ δὲν κάηκε! «Μέγας εἶ, Κύριε, καὶ θαυμαστὰ τὰ ἔργα σου…» (ἁγιασμ. Θεοφαν.). Τὸ πιστεύεις; ἔλα στὴν ἐκκλησία· δὲν τὸ πιστεύεις; κάνε τὸ ρεβεγιόν σου. Εἶνε ζήτημα πίστεως. Ἂν πιστεύῃς ὅτι πραγματικὰ ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ μᾶς σώσῃ, τότε ὁ Χριστὸς θὰ γεννηθῇ γιὰ μιὰ ἀκόμη φορά, ὄχι πλέον στὴ φάτνη ἀλλὰ στὴν καρδιά σου, οἱ οὐρανοὶ θ᾿ ἀνοίξουν, ἡ φύσις θ᾽ ἀγάλλεται καὶ θὰ χαίρῃ, οἱ ἄγγελοι θὰ ψάλλουν τὸ «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ…» (Λουκ. 2,14).
Στὴ δημιουργία μιᾶς τέτοιας ἱερᾶς ἀτμοσφαίρας συντελεῖ πολὺ ἡ ἀνυπέρβλητη ὑμνῳδία τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Κανένα δόγμα, καμμία θρησκεία δὲν ἔχει ὕμνους σὰν αὐτούς. Ἕνας δὲ ἀπὸ αὐτοὺς μᾶς προτρέπει· «Δεῦτε ἴδωμεν, πιστοί, ποῦ ἐγεννήθη ὁ Χριστός» (κάθ. Χριστουγ.). Ἂς γυρίσουμε λοιπὸν πίσω, στὶς ἡμέρες τῆς Γεννήσεως· ἂς μεταφερθοῦμε ἐκεῖ.
Νοερῶς, ἀγαπητοί μου, περνοῦμε στεριὲς καὶ θάλασσες καὶ φτάνουμε στὴ Βηθλεέμ. Τί εἶνε ἡ Βηλθεέμ; Μία μικρὴ πόλις τῆς Ἰουδαίας, ποὺ ἐκεῖνες τὶς μέρες παρουσίαζε ἔκτακτη κίνησι. Ὁ Αὔγουστος Καῖσαρ εἶχε διατάξει ἀπογραφὴ σὲ ὅλη τὴ ῾Ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία. Ἔτσι καὶ οἱ Ἑβραῖοι στὴν Παλαιστίνη, ἀναλόγως τῆς φυλῆς, πήγαιναν καθένας στὸν τόπο ὄχι τῆς γεννήσεως ἀλλὰ τῆς καταγωγῆς του, στὶς περιοχὲς τῶν δώδεκα φυλῶν. Καὶ ἡ Παρθένος Μαρία λοιπὸν μὲ τὸν Ἰωσὴφ ἀνεχώρησαν ἀπὸ τὴ Ναζαρὲτ ὅπου ἔμεναν, βάδισαν χιλιόμετρα, μέρες καὶ νύχτες, μῆνα ὁλόκληρο, καὶ ἔφτασαν ἐπὶ τέλους στὸν τόπο τῆς καταγωγῆς τῶν προγόνων τους, στὴ Βηθλεέμ.
Ἦταν χειμώνας, φυσοῦσε ἀέρας, ἔκανε κρύο. Ζήτησαν νὰ μείνουν κάπου. Χτύπησαν πόρτες, ἀλλὰ κανένα σπίτι δὲν ἄνοιξε. Ἔτσι ἀναγκάστηκαν, ἡ ἔγκυος κόρη μὲ τὸν προστάτη της, νὰ πᾶνε ἔξω ἀπὸ τὸν κατοικημένο χῶρο, ὅπου ὑπῆρχαν φυσικὲς σπηλιὲς ποὺ χρησίμευαν εἴτε ὡς στάβλοι καὶ μαντριὰ εἴτε ὡς πρόχειρα πανδοχεῖα – χάνια. Ἐκεῖ λοιπὸν γέννησε ἡ ἐπίτοκος. Γέννησε, ἀλλὰ δὲν εἶχε κούνια· ἐνῷ σήμερα καὶ ὁ πιὸ φτωχός διαθέτει μιὰ κούνια, ὁ νεογέννητος Χριστὸς εἶνε ὁ μόνος ποὺ δὲν εἶχε. Κούνια του ἔγινε ἡ φάτνη τῶν ἀλόγων, τὸ παχνὶ ὅπου οἱ βοσκοὶ βάζουν τὰ ἄχυρα γιὰ τὰ ζῷα. Ἐκεῖ λοιπὸν γεννήθηκε ὁ Χριστός, στὴ φάτνη, κάτω ἀπὸ τέτοιες ταπεινὲς συνθῆκες.
Πέρασαν ἀπὸ τότε δυὸ χιλιάδες χρόνια. Τί μεταβολή! θὰ πῆτε· ὄχι πλέον σὲ σπήλαιο, στάβλο καὶ φάτνη, ἀλλὰ σὲ ναοὺς μεγαλοπρεπεῖς, ποὺ ἔχτισαν διάσημοι ἀρχιτέκτονες, ἐκεῖ λατρεύεται τώρα ὁ Χριστός. Τὸ ἐρώτημα ὅμως εἶνε· ἐκεῖνος μένει ἆραγε εὐχαριστημένος ἀπὸ τοὺς ναούς, τὰ ἄμφια, τὰ κεριὰ καὶ τὰ λιβανίσματά μας; Ὁ Χριστὸς ζητεῖ κάτι παραπάνω ἀπ᾿ ὅλη τὴ μεγαλοπρέπεια τῶν ἡμερῶν αὐτῶν, ἡ ὁποία ναὶ μὲν δὲν εἶνε τελείως ἀπόβλητη ―μέχρι ἑνὸς ὁρίου―, δὲν ἀρκεῖ ὅμως. Παραπάνω ἀπ᾽ ὅλα αὐτὰ ζητεῖ κάτι ἄλλο.
Τί ζητεῖ; Τὶς καρδιές μας! Θέλει, νὰ ἔχῃ Αὐτὸς τὴν πρώτη θέσι στὴν καρδιά μας· θέλει, νὰ ῥυθμίζῃ ὁ νόμος Του τὴν ἀτομική, τὴν οἰκογενειακή, τὴν ἐθνικὴ καὶ τὴν πανανθρώπινη ζωή μας. Καὶ ἐρωτῶ· ἔχει ὁ Χριστὸς τὴν πρώτη θέσι; Νομίζω ὄχι. Διαπράττουμε καὶ ἐμεῖς δυστυχῶς τὸ ἁμάρτημα τῶν Βηθλεεμιτῶν. Ὅπως ἐκεῖνοι δὲν ἄνοιξαν τὴν πόρτα τους στὴν Παναγία, ἔτσι κ᾽ ἐμεῖς, νέοι Βηθλεεμῖτες στὸν αἰῶνα μας, δὲν θέλουμε ὁ Χριστὸς ν᾽ ἀποτελῇ τὸ κέντρο καὶ τὸν ἄξονα τῆς ζωῆς μας, νὰ κατέχῃ τὴν πρώτη θέσι.
Ἀμφιβάλλετε; Παρακολουθῆστε Read more »
Δὲν ἔχουμε ἀνάγκη οὔτε ἀπὸ κομμουνισμό, οὔτε ἀπὸ σοσιαλισμό, οὔτε ἀπὸ τὴν Κοινὴ Ἀγορά. Οἱ πολιτικοί μας ἀναμένουν τὴ σωτηρία τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τὴν Κοινὴ Ἀγορά. Ἐγὼ διαφωνῶ. Δὲν εἶμαι πολιτικός, ἀλλὰ σᾶς τὸ λέω καθαρὰ καὶ σημειώσατέ το· Ἡ Κοινὴ Ἀγορὰ θὰ εἶνε ὁ τάφος τῆς Ἑλλάδος.
Τὸ καπιτὰλ (=κεφάλαιο, χρῆμα) θὰ κυβερνήσῃ. Θὰ σβήσουν τὰ μικρὰ ἐπαγγέλματα. Θὰ ᾿ρθοῦν στὴν Ἑλλάδα οἱ μεγάλοι καρχαρίες, Ἰταλιάνοι, Γάλλοι, Ἄγγλοι…, καὶ θ᾿ ἀνοίξουν μεγάλα καταστήματα. Ἐπὶ παραδείγματι θὰ γίνῃ ἕνα μεγάλο παπουτσάδικο, ποὺ θὰ τροφοδοτῇ τὸν κόσμο. Αὐτοὶ θὰ κερδίζουν ἑκατομμύρια τῶν ἑκατομμυρίων· καὶ ὅλα τὰ πτωχαδάκια, τὰ σπουργιτάκια, τὰ ὁποῖα τώρα ζοῦν καὶ πετοῦν καὶ τρῶνε λίγα σποράκια, θὰ ψοφήσουν. Θὰ ζήσουν οἱ γῦπες καὶ οἱ κόρακες καὶ οἱ μεγάλοι καρχαρίες· αὐτοί θὰ κυβερνήσουν.
Ἀφήνω δὲ ὅτι καὶ ἠθικῶς ἡ Κοινὴ Ἀγορὰ θὰ εἶνε ὁ τάφος τῆς Ἑλλάδος. Θὰ μαζευτοῦν οἱ Εὐρωπαῖοι καὶ θὰ κουβαλήσουν ἐδῶ ὅλη τὴ διαφθορά. Τώρα τελευταῖα ζητοῦν ἀπὸ τὴν κυβέρνησι, νὰ τοὺς παραχωρήσῃ ἕνα νησάκι, γιὰ νὰ τὸ κάνουν καθαρῶς νησὶ γυμνιστῶν, καὶ νὰ φύγουν οἱ κάτοικοι ἀπ᾿ αὐτό. Αὐτὴ ἡ κατάστασι διαμορφώνεται. Μπαίνουμε καθαρὰ στὴν ἐποχή τοῦ ἀντιχρίστου.
Δὲν χρειάζεται Κοινὴ Ἀγορά· φτάνει τὸ Εὐαγγέλιο, γιὰ νὰ μᾶς κυβερνήσῃ. Καὶ ὅτι φτάνει φαίνεται ἀπὸ τὸ ὅτι καὶ οἱ ἄθεοι τὸ χρησιμοποιοῦν.
Ἂν πᾶτε στὸ Κρεμλῖνο, εἶνε γραμμένο μὲ χρυσᾶ γράμματα, σὰν ταμπέλλα, τὸ ῥητό· «Ει τις οὐ θέλει ἐργάζεσθαι, μηδὲ ἐσθιέτω». Θὰ τὸ δοῦμε παρακάτω. Μόνο ποὺ αὐτοὶ τὸ ἄλλαξαν λίγο καὶ λένε· Ὅποιος δὲν ἐργάζεται, οὔτε καὶ νὰ τρώῃ. Τὸ ἔγραψαν αὐτοί, ἀλλὰ δὲν τὸ ἐφαρμόζουν.
Αὐτὸς εἶνε παγκόσμιος νόμος· δουλειά, καὶ νὰ σοῦ δίνουν ὅ,τι χρειάζεσαι γιὰ νὰ ζήσης. Ὄχι προνόμια. Ἐπειδὴ σπούδασες γιατρός, πρέπει νὰ παίρνῃς μέσα στὴν Ἀθήνα 500.000 δραχμὲς τὴν ἡμέρα καὶ νὰ ὀργιάζῃς τὴ νύχτα μὲ τὶς πόρνες; Κ᾿ ἐπειδὴ ἔγινες μηχανικὸς ἢ καθηγητὴς ἢ δεσπότης ἢ νομάρχης, πρέπει νὰ παίρνῃς πιό πολλά; Δὲν ἔχεις ἐσὺ στομάχι μεγάλο, καὶ ὁ ἄλλος καναρινιοῦ. Ἕνα στομάχι ἔδωσε ὁ Θεός, σ᾿ ὅλους τὸ ἴδιο. Τί σημασία ἔχει ἂν ἐσὺ σπούδασες, κι ὁ ἄλλος δουλεύει στοὺς δρόμους; Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔχουν ἴση ἀξία. Ποιός τὰ παραδέχεται αὐτά; Θέλεις ἐσὺ Ἰησοῦν τὸν Ναζωραῖον ἢ τὸν Βαραββᾶν; Βαραββᾶν ζητᾷς; Οι Βαραββαδες θα κυβερνήσουν…
Θὰ τὰ γράψω αὐτά. Τὸ τί θ᾿ ἀκούσω δὲν περιγράφεται. Ὁ ἕνας θὰ μοῦ πῇ ὅτι εἶμαι σοσιαλιστής, ὁ ἄλλος θὰ μὲ πῇ κομμουνιστή. Ὄχι, κύριε, δὲν εἶμαι τίποτε ἀπ᾿ αὐτά· εἶμαι μόνο Χριστιανός.
Δὲν μὲ ἀκοῦς; Τότε θὰ ἔρθῃ ὁ ἀντίχριστος γιὰ νὰ σὲ κυβερνήσῃ καὶ θὰ γίνουν αὐτὰ ποὺ εἴπαμε.
Και ἄλλη φορά ο Γέροντας (στην Αθήνα το 1972) με το προφητικό του μάτι εἶδε την καταστροφή της Ελλάδος από την ΕΟΚ, ακούστε τον
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 1955
Ἀγαπητέ μοι ἐν Χριστῶ ἀδελφέ Γεώργιε, ἐν Κυρίῳ Χαῖρε. Τὸν ἀγαπητὸν Συντάκτη καὶ φιλαγαπητὸν ὑμῶν Ἐκδότη λέγω· «ἄξιος ὁ μισθὸς ἡμῶν, καθὼς λέγει ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς εἰς τὸ Ἱερὸν Αὐτοῦ Εὐαγγέλιον «ὁ ποιήσας καὶ διδάξας μέγας κληθήσεται ἐν τῇ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν· Τὸ Ἁγιογραφικόν σας περιοδικὸ «Σπίθα» γίνεται εἰς κάθε Χριστιανὸν Πνευματικὸν ἐντρύφημα «ὡς ψυχικὴ τροφὴ» δίδει συμβουλὰς πρὸς διόρθωσιν καὶ ἐλέγχει τὴν ἁμαρτία. Ὁ ἀναγινώσκων τὸ ἱερὸν τοῦτο περιοδικὸν σας, ἄν καὶ πολὺ ἁμαρτωλὸς ἔρχεται εἰς αἴσθησιν ψυχικὴν, αἰσχύνεται διὰ τὰς ἁμαρτίας του, κατανύγεται Θεοῦ Χάριτι, Θεοῦ συνεργοῦντος και ἐπιστρέφει εἰς μετάνοιαν.
Ἀγαπητέ, ἐγὼ προσωπικῶς δὲν σᾶς γνωρίζω, ἀλλὰ σᾶς συγχαίρω χάριτι Θεοῦ, τὸν δὲ πολυαγαπητὸν ἡμῶν Πανσιολογιώτατον Ἀρχιμανδρίτην ἅγιον Αὐγουστῖνο Ἱεροκήρυκα, ἔχω καὶ ἐπιστολὴν του. Διότι ἐγνωρίσθηκα τὸ 1940 στὸ Μεσολόγγι ὅπου εἶχα ντυθῇ στρατιώτης, εἰς τὴν ἁγίαν ἱερὰν Μητρόπολιν. Μου εἶχε δώσει ἕνα ὠραῖο βιβλίο τὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ τὸ εἶχα ὡς φυλακτήριον εἰς τὸν γελιό μου, μέσα εἰς τὰ ἅγρια βουνὰ τῆς Ἀλβανίας καὶ ἀκόμη τὸ ἔχω ἐδῶ.
Σᾶς εὔχομαι ἀπὸ καρδιάς ψυχῆς ὁ Θεός, ὁ Πολυεύσπλαχνος καὶ ἡ Κυρία ἡ βασίλισσα τῶν ἀγγέλων, Ὑπεραγία Θεοτόκον διὸ τὰ σκῆπτρα ταῖς αὐτῆς ἰκεσίας κρατήνωνται, ἵνα σᾶς σκέπῃ πᾶσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς ὑμῶν· Ὁμοῦ μὲ τὴν ἀξιοσέβαστον ὁμάδα τῶν ὀρθοδόξων. Λοιπὸν καὶ τώρα στεῖλέ μου Ταχυδρομικῶς αὐτὸ τὸ βιβλιάριον Σαλπίσματα.
Μαζὶ μὲ αὐτὸ βάλετε, ἂν ὑπάρχει ἕνα φίλο Σπίθας, ὅπου εἶχα διαβάση πρὸ 5 ἔτη. Εἶχε τὸ ἐξῆς (ἕνα παιδὶ ἐτίναζε μία ἐλαία(δένδρο) καὶ ἔλεγε ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΙΝΑΧΘΗ ΟΛΗ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ, ἔλεγεν ὁ Προφήτης Ἰερεμίας.
Πάντα μὲ ἀγάπη καὶ πολὺ εὐγνωμοσύνη,
Σάββας Μοναχός.
——————–
Ἡ ἐπιστολή ἐστάλη στον πιο έμπιστο συνεργάτη του π. Αυγουστίνου, από τα χρόνια της Κατοχής στην Κοζάνη, στον Γεώργιο Παφίλη, αυτός παραλάμβανε τις ἐπιστολές καὶ αυτός ταχυδρομούσε την Σπίθα.
Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης λέει·
Διαβάσαμε το πρόγραμμα του Δήμου Φλωρίνης για τις φωτιές τοῦ 2014 και αναρωτηθήκαμε: Σε περιοδο κρίσεως που δεν έχουν οι μισοί ἕλληνες τὰ απαραίτητα για να ζήσουν και ξύλα να θερμαθούν ὁ Δήμος Φλωρίνης ξοδεύει τεράστια ποσά για αυτές τις ἐκδηλώσεις!!! Καὶ κάτι πιο φοβερό! Συμμετέχει και ἡ Μητρόπολη Φλωρίνης στὶς εἰδωλολατρικές αὐτὲς ἐκδηλώσεις;
«Φωτιές 2014» Το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήμου Φλώρινας
(Απόσπασμα του ειδωλολατρικού προγράμματος του Δήμου Φλωρίνης, ἀπὸ floriniotika.blogspot.com)
Γνωρίζει ή δεν το γνωρίζει ο Μητροπολίτης Θεόκλητος που τον έβαλαν στὸ πρόγραμμα των ειδωλολατρικών εκδηλώσεων, για να πάρουν οι φωτιές και θρησκευτικό χαρακτήρα και να εξαπατήσουν τους αφελείς χριστιανούς; Αν δεν γνωρίζει, για κάτι που βούϊξε η Φλώρινα, ας αντιδράσει, έστω και αργά μόλις το μάθει.
Τί κάνει ο πρωτοσύγκελλός του; ούτε και αυτός το ἔμαθε; Αν όμως τον ενημέρωσε ο Δήμος και δέχθηκε, θα γράψουμε σκληρά λόγια και θα πούμε: Ἐκεῖ κατάντησε ο νέος Μητροπολίτης, που θέλει να ἐμφανίζεται ὅτι ἀκολουθεί τα ἴχνη τοῦ μεγάλου ἀγωνιστοῦ Ιεράρχου π. Αὐγουστίνου! Τίποτε δὲν Κράτησε; Μόνο το θρόνο τον δεσποτικό ήθελε; Περιμένουμε τις αντιδράσεις του, έστω και αργά, για να μάθουμε τι συμβαίνει.
Και κάτι ακόμα· Δεν υπήρχε άλλη αίθουσα, για να κάνει η Μητρόπολη τη Χριστουγεννιάτική της γιορτή και την κάνει στην αίθουσα που έδωσαν «οι αλειτούργητοι» το όνομα του Θ. Αγγελόπουλου; Θα το δεχόταν ο π. Αυγουστίνος αυτό;
Ο σεβάσμιος Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος έδωσε αγώνες για να καταργήσει τις φωτιές στη Φλώρινα. Κήρυξε, ἔγραψε ἐγκυκλίους και διαφώτισε το λαό. Τώρα χρησιμοποιούνται, από τον φτωχό Δήμο Φλωρίνης τεράστια ποσά, για να επαναφέρουν τις φωτιές. Πού βρίσκονται αυτά τα χρήματα την στιγμή που ο Ελληνικός λαός δεν έχει ψωμί να φάει;;;
Διαβάστε στα βιβλία του: 1) «ΥΠΟΜΗΝΗΣΕΙΣ» σελ. 386, 388-392. 2) ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ» 443-444, 447. 3) ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΒΔΟΜΗΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ» σελ. 415-417
Ἑνα μικρό ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο «ΥΠΟΜΝΗΣΕΙΣ», σελ. 389
«…Oἱ εἰδωλοτρικαί ἐκδηλώσεις, γιὰ τὶς ὁποῖες ὁμιλεῖ ὁ ΞΕ´ Κανόνας τῆς Στ´ Οικουμενικῆς Συνόδου παρατηροῦνται σὲ πολλὰ μέρη τῆς Μακεδονίας καὶ ιδίως…τὶς παραμονὲς τῆς ἑορτῆς των Χριστουγέννων. Ἀτομα τὰ ὁποῖα ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον ἔχουν διακόψει κάθε σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία, ἀλειτούργητοι καὶ ἀκοινώνητοι, τὶς παραμονὲς τῶν Χριστουγένων θέλουν καὶ αὐτοὶ νὰ ἑορτάσουν τὴν ἑορτὴ κατὰ τρόπον, τὸν ὁποῖον καταδικάζει ἡ Ορθόδοξος Ἐκκλησία. Γιὰ νὰ συγκετρώσουν ξύλα διὰ τὴν πυρά, μπαίνουν εἰς τὰς αὐλὰς τῶν οικιῶν καὶ αρπάζουν ὅτι βροῦν. Τοῦτο δὲν θεωρεῖτε κλοπή. Πέρυσι εἰς ἕνα χωριό τῆς περιφερείας μας οἱ περίεργοι αὐτοὶ ἑορτασταί διέλυσαν ξύλινο παράπηγμα πτωχῆς πολυμελοῦς οικογενείας καὶ μετέφεραν ἐν θριάμβω τὰ ξύλα εἰς τὸν τόπο τῆς πυρᾶς καὶ κανείς δὲν διαμαρτυρήθηκε. Εἶναι λέγουν ἔθιμο, διότι ὑπενθυμίζει, λέγουν, τοὺς βοσκούς τῆς Βηθλεέμ. Ἀλλὰ οἱ φωτιές που ἀνάβουν δὲν ἔχουν καμμία σχέσι μὲ τοὺς βοσκοὺς τῆς Βηθλεέμ, οἱ ὁποῖοι ἀναπταν, γιὰ νὰ θερμανθοῦν τὴν νύκτα τῆς Γεννήσεως τοῦ Σωτῆρος. Καὶ τρανὴ ἀπόδειξη εἶναι τὰ ὅσα λέγονται καὶ γίνονται γύρω ἀπὸ τὶς φωτιές. Οὐδεμία λέξη που να ἔχει σχέση με την ἑορτή, ακούεται. Κανένα τροπάριο, κανένα ἀπολυτίκιο… ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΒΟΥΝ…Ως ἐπίσκοπος παρακαλῶ ὅλους τοὺς χριστιανούς της πόλεως καὶ τῆς περιφερείας ὄχι μόνο να μη ν ἀνάβουν φωτιές, ἀλλὰ καὶ να μη λαμβάνουν μέρος. Με τέτοιες ἐκδηλώσεις δεν τιμᾶται ὁ Χριστός, δεν γιορτάζονται Χριστούγεννα…».
Καὶ κάτι ακόμα θλιβερό θα θυμίσουμε στους διοργανωτάς, που πανηγυρίζουν: Τόσο γρήγορα ξεχάσαν το μικρό παιδάκι των 7 ετῶν που πήγε με τον πατέρα του να γιορτάση τις φωτιές και δεν επέστρεψε στο σπίτι του; γιατί πνίγηκε ἀπό ένα λουκάνικο, που του προσφέραν!
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου ΚαντιώτουΑπό το βιβλίο «ΤΑ 5 ΚΟΣΚΙΝΑ»