Αυγουστίνος Καντιώτης



ΠΡΟΣ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΤΕ; ΟΛΑ τα δημιουργηματα, ἀορατα & ὁρατα, ἔχουν προορισμο & σκοπο…. Οι ανθρωποι λογικα δημιουργηματα ὅπως οι ἄγγελοι, ὑπαρχουν δια τον ἀγωνα & τον θριαμβο. Απο την Ὀρθοδοξια ἐξαρτωνται τα μεγαλα & αιωνια συμφεροντα του ανθρωπου. Οι Ἐπισκοποι, που εχουν την μεγαλυτερη ευθυνη εχουν συνειδηση τοῦ προορισμου των; Ἀγωνιζονται δια να φυλαξουν Ὀρθοδοξη πιστη; Ἀλλοιμονο & τρισαλλοιμονο!

date Ιούλ 15th, 2024 | filed Filed under: ΘΕΟΜΠΑΙΚΤΑΙ, ΚΑΚΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ

ΠΡΟΣ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΤΕ;

Προ τι υπαρχετεΟΛΑ τὰ δημιουργήματα, ἀόρατα καὶ ὁρατά, ἔχουν προορισμὸν καὶ σκοπόν. Οὐδὲν ἄσκοπον καὶ παράσκοπον ἐν τῷ πνευματικῷ καὶ τῷ ὑλικῷ κόσμῳ.

Οἱ ἄγγελοι ὑπάρχουν νὰ δοξολογοῦν τὸν Κύριον, ν’ ἀναγγέλλουν τό θέλημά του καί νὰ διακονοῦν εἰς τὸ ἔργον τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. «Οὐχὶ πάντες εἰσί λειτουργικά πνεύματα εἰς διακονίαν ἀποστελλόμενα διὰ τοὺς μέλλοντας κληρονομεῖν σωτηρίαν;» ( Ἑβρ. α΄ 14).
Τὰ ἄστρα ὑπάρχουν διὰ νὰ μαρμαίρουν εἰς τὰ ὕψη, νὰ διδάσκουν τὴν τάξιν καὶ τὴν ἁρμονίαν, νὰ διακηρύσσουν τὴν μεγαλωσύνην τοῦ Δημιουργοῦ, νὰ εὐφραίνουν μὲ τὸ μεγαλεῖον των ἀνθρώπους καὶ ἀγγέλους, καὶ μὲ τὴν ἰδικήν των γλῶσσαν νὰ δοξολογοῦν τὸν Κύριον. «Οἱ οὐρανοὶ διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δὲ χειρῶν αὐτοῦ ἀναγγέλλει τὸ στερέωμα» (Ψαλμ. ιη΄ 1).
Ὁ ἥλιος καὶ ἡ σελήνη ὑπάρχουν, διὰ νὰ φωτίζουν καὶ νὰ ὡραΐζουν τὴν ἡμέραν καὶ τὴν νύκτα. «Καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τοὺς δύο φωστῆρας τοὺς μεγάλους, τὸν φωστῆρα τὸν μέγαν εἰς ἀρχὰς τῆς ἡμέρας καὶ τὸν φωστῆρα τὸν ἐλάσσω εἰς ἀρχὰς τῆς νυκτός» (Γέν. α΄ 16).
Τὰ σύννεφα ὑπάρχουν, διὰ νὰ ρίπτουν τὴν βροχὴν καὶ νὰ ὡραΐζουν τὸ στερέωμα.
Ἡ γῆ ὑπάρχει διὰ νὰ κατοικῇ ὁ ἄνθρωπος καὶ νὰ τρέφεται ἐκ τῶν προϊόντων της. «Αὐτὸς διώρισεν αὐτήν, οὐκ εἰς κενὸν ἐποίησεν αὐτήν, ἀλλὰ κατοικεῖσθαι ἔπλασεν αὐτήν» (Ἠσ. με΄ 18).
Τὰ πτηνὰ ὑπάρχουν διὰ νὰ πετοῦν, νὰ κελαηδοῦν καὶ νὰ εὐχαριστοῦν τὸν ἄνθρωπον μὲ τὰς πτήσεις, τὰ ἄσματα, τὰ σχήματα καὶ τὰ χρώματά των.
Τὰ ζῶα γενικῶς ὑπάρχουν, διὰ νὰ προσφέρουν κρέας ἢ ἐργασίαν ἢ ἄλλας ὠφελείας εἰς τὸν ἄνθρωπον, καὶ δὴ καὶ νὰ διδάσκουν τὸν ἄνθρωπον. Ἡ μέλισσα π.χ. διδάσκει, πόσον ὡραῖον πρᾶγμα εἶνε ἢ ἐργατικότης, ὃ ὄφις διδάσκει, πόσον ἀπαίσιον πρᾶγμα εἶνε ἡ ἁμαρτία, ἡ ὁποία τὸ ἐλκυστικώτατον τοῦτο ζῶον μετέβαλεν εἰς ἀποκρουστικώτατον.
Τὰ φυτὰ ὑπάρχουν, διὰ νὰ παράγουν καρποὺς καὶ νὰ παρέχουν ἄλλας ὠφελείας καὶ νὰ ἐνδύουν τὴν γῆν μὲ ὡραιότητα.
Τὰ ἄνθη ὑπάρχουν, διὰ νὰ καλλύνουν περισσότερον τὴν φύσιν, νὰ εὐωδιάζουν καὶ νὰ εὐφραίνουν τὸν ἄνθρωπον ἐξόχως.
Τὰ πάντα ὑπάρχουν, διὰ νὰ ὑπάρχωμεν ἡμεῖς, νὰ διδασκώμεθα, νὰ εὐφραινώμεθα καὶ νὰ τιμώμεθα. Ἡ δημιουργία εἶνε στέφανος δόξης, «κορώνα» εἰς τὴν κεφαλὴν ἐκείνου, ὁ ὁποῖος εἶνε ἡ κορωνὶς τῆς δημιουργίας.

* * *

ΤΑ ΠΑΝΤΑ διὰ τοὺς ἀνθρώπους. Οἱ δὲ ἄνθρωποι πρὸς τί ὑπάρχουν; Οἱ ἄνθρωποι, λογικὰ δημιουργήματα ὅπως οἱ ἄγγελοι, ὑπάρχουν διὰ τὸν ἀγῶνα καὶ τὸν θρίαμβον·  ν᾿ ἀγωνίζωνται κατὰ τὸ σύντομον διάστημα τοῦ ἐπιγείου βίου, καὶ νὰ κατακτήσουν ἐν συνεχείᾳ τὴν δόξαν τῆς αἰωνιότητος.
Ἐρωτῶμεν εἰδικώτερον, ἐρωτᾷ σύμπας ὁ λαός: Οἱ ἀνώτατοι ἀξιωματοῦχοι. οἱ ὑπερβαίνοντες εἰς τὸ ἀξίωμα καὶ τοὺς ἀγγέλους καὶ τοὺς ἀρχαγγέλους, οἱ Ἱεράρχαι ἢ Ἐπίσκοποι, πρὸς τί ὑπάρχουν;

Αὐτὴ ἡ λέξις Ἐπίσκοποι ὁμιλεῖ εὐγλώττως καὶ δεικνύει τὸν προορισμὸν ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι φέρουν τὸ ἀνώτατον πνευματικὸν ἀξίωμα. Ὅλοι ἔχομεν σκοπόν. Ἀλλὰ κατ᾿ ἐξοχὴν ἔχει σκοπὸν ὁ Ἐπίσκοπος. Τὸ δεύτερον συνθετικὸν τῆς λέξεως «Ἐπίσκοπος» εἶνε «σκοπός». Συμφώνως πρὸς τὸν προορισμόν του καὶ τὸ ὄνομά του, ὁ Ἐπίσκοπος ἵσταται ἐπὶ σκοπιᾶς, ὑψηλοτάτης σκοπιᾶς, καὶ περισκοπεῖ καὶ ἐπισκοπεῖ. ‘Ἐπίσκοπος ἔχει σκοπὸν καὶ εἶνε σκοπός, καθὼς Θεὸς λέγει εἰς τὸν προφήτην: Υἱὲ ἀνθρώπου, σκοπὸν δέδωκά σε τῷ οἴκῳ Ἰσραήλ (Ἰεζ. γ΄ 17. Ἰδὲ καὶ λγ΄ 7). Ὁ Ἐπίσκοπος εἶνε σκοπός, ὅπως ὁ στρατιώτης, φρουρὸς ἢ φύλαξ μὲ ἄλλας λέξεις, καὶ σκοπὸν ἔχει νὰ φρουρῇ καὶ νὰ φυλάττη. Τί νὰ φρουρῇ καὶ νὰ φυλάττη; Τὸ πολυτιμότερον πρᾶγμα. Τὴν ἱερὰν παρακαταθήκην. «Τὴν ἅπαξ παραδοθεῖσαν τοῖς ἁγίοις πίστιν (Ἰούδ. 3). Τὴν ἁγιωτάτην Ὀρθοδοξίαν.
Ἡ Ὀρθοδοξία εἶνε ὁ Χριστιανισμὸς εἰς τὴν γνησίαν καὶ αὐθεντικὴν μορφήν του. Ὀρθοδοξία εἶνε ἡ ὀρθὴ διδασκαλία διὰ τὰ πιστευτέα καὶ τὰ πρακτέα. Ὀρθοδοξία εἶνε τὸ μεγαλύτερον πνευματικὸν μέγεθος καὶ καύχημα. Ἐκ τῆς Ὀρθοδοξίας ἐξαρτῶνται τὰ ὕψιστα καὶ τὰ αἰώνια συμφέροντά μας. Ἐκ τῆς ‘Ὀρθοδοξίας ἐξαρτᾶται καὶ ἡ προσωρινή μας σωτηρία. Διὰ τῆς Ὀρθοδοξίας τὸ Ἑλληνικόν Ἔθνος ἐσώθη καὶ ἐμεγαλύνθη. Διὰ τοῦτο οἱ Ἐπίσκοποι ὡς πρῶτον καὶ σπουδαιότερον καθῆκον ἔχουν τοῦτο, νὰ φυλάττουν ἀπαρασαλεύτως τὴν Ὀρθοδοξίαν. Νὰ φυλάττουν αὐτὴν ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ. Ὅταν λαμβάνουν τὸ ἐπισκοπικὸν ἀξίωμα, ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων δίδουν φρικτὰς ὑποσχέσεις, ὅτι θὰ τηροῦν τὴν πίστιν.
Ἀλλ᾿ εἶνε οἱ σημερινοὶ Ἐπίσκοποι ὄνομα καὶ πρᾶγμα Ἐπίσκοποι; Ἔχουν συνείδησιν τοῦ προορισμοῦ καὶ τοῦ σκοποῦ των; Ἀγωνίζονται διὰ τὴν φύλαξιν τῆς ἁγιωτάτης μας Ὀρθοδοξίας ὡς κανόνος πίστεως καὶ ζωῆς; Τηροῦν τὴν ὑπόσχεσίν των καὶ τὸν ὅρκον των;
Ἀλλοίμονον, ἢ μᾶλλον τρισαλλοίμονον! Διὰ τοὺς ἄλλους νὰ λέγεται «ἀλλοίμονον», διὰ τοὺς Ἐπισκόπους «τρισαλλοίμονον», Διότι οἱ Ἐπίσκοποι, ὡς ἔχοντες τὸ μέγιστον ἀξίωμα, ἔχουν καὶ τὴν μεγίστην εὐθύνην. Ἐκτὸς ἐλαχίστων, οἱ ἄλλοι ‘Ἐπίσκοποι προδίδουν τὴν ἀποστολήν των. Ἡ ἐποχή μας εἶνε σεισμικὴ καὶ κοσμογονική. Σεισμική, διότι σείεται ἢ πίστις, τὸ δόγμα καὶ ἡ ἠθική. Κοσμογονική, διότι νέος κόσμος γεννᾶται, κόσμος ἄκοσμος, τερατώδης, ἐπὶ τοῦ ὁποίου θὰ στηρίξη τὴν ἀπαισίαν βασιλείαν του τὸ ἑπτακέφαλον καὶ δέ κακέρατον θηρίον τῆς Ἀποκαλύψεως, ὁ ἐπὶ θύραις Ἀντίχριστος…..

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ», ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ 186, ΜΑΡΤΙΟΣ  1983

 

Μᾶς ἐστάλη στὸ μέϊλ ἀπὸ 

τὸν Λυκοῦργο Νάνη ἰατρό

_____________________________

 

Διὰ τὴν ἀντιγραφὴ καὶ μεταφορὰ

στὸ πολυτονικὸ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ  https://ethnegersis.blogspot.com/2024/07/blog-post_14.html

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.