MHNYMATA POY PARALABAME
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΟΡΦΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============
Νέα Υόρκη 31 Μαίου 2010
Πανιερώτατε, Ευλογείτε.
Με πολύ αγωνία σας απευθύνω την παρούσα ανοιχτή επιστολή αναφορικά με την έλευση του Πάπα στην Κύπρο.
Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες αποσιωπούν εντελώς το όνομά σας αναφορικά με τη στάση που θα τηρήσετε για την έλευση του Πάπα. Δεν υπάρχει πληροφόρηση αν θα τηρήσετε κατά Θεόν στάση, κατά την επικείμενη επίσκεψη του Πάπα, όπως πράξατε προς άφατον αγαλλίασή μας, στο παρελθόν, όταν αρνηθήκατε να συμμετάσχετε στις συγκρητιστικές ασχημίες του “Διαθρησκειακού συνεδρίου” της Λευκωσίας.
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΑΣ
_____________
Προσευχόμαστε ο Αγιος Θεός να σας φωτίσει να εναρμονίσετε την ψήφο σας με τους Ιεράρχες που θα αρνηθούν να υποδεχθούν και να συμπροσευχηθούν με τον Πάπα. Θέλουμε να πιστεύουμε, Πανιερώτατε, ότι ΔΕΝ είναι δυνατόν ένα πνευματικό παιδί του Ιάκωβου Τσαλίκη, του Γέροντα Αθανάσιου Σταυροβουνιώτη και του Αρχιμανδρίτη Συμεών Συμεών να λεκιάσει την προσωπική του ιστορία και την επισκοπική του διακονία με το συγχρωτισμό του με τον Πάπα.
ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΦΗΜΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΑΣ
__________________
Κυκλοφορούν έντονες φήμες, Σεβασμιότατε, από φιλικά μάλιστα προς εσάς ανθρώπους, οι οποίοι διαδίδουν ότι η στάση σας αναφορικά με διάφορα θέματα υπαγορεύεται συχνά όχι από το τι σας υπαγορεύει η επισκοπική σας συνείδηση αλλά από το τι σας υπαγορεύει η επιθυμία σας να γίνετε Αρχιεπίσκοπος. Οι ίδιοι άνθρωποι διατείνονται (εύχομαι εκ βαθέων να αποδειχθούν αναληθείς) ότι συνυπολογίζετε τη βούληση των κυβερνώντων στις αποφάσεις που λαμβάνετε για καίρια εκκλησιαστικά και εθνικά θέματα. Ο στόχος σας, ισχυρίζονται, είναι μια μέρα, ελέω ΑΚΕΛ, να δυνηθείτε να περιβληθείτε την αυτοκρατορική αλουργίδα, να υπογράφετε με ερυθράν κιννάβαριν και να κρατείτε το αυτοκρατορικό σκήπτρο προνόμια που οι Αρχιεπίσκοποι Κύπρου μόνον έχουν μεταξύ των Ορθοδόξων ιεραρχών.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΩ ΤΙΣ ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ
_____________
Δυσκολεύομαι να πιστέψω τις ήκιστα κολακευτικές φήμες που κυκλοφορούν εναντίον σας για πολλούς λόγους. Καταρχήν επειδή αντιμάχονται όσα γνωρίζω για το χαρακτήρα σας. Μου είναι αδύνατον να σχηματίσω μια τόσο ταπεινή ιδέα για σας. Διατηρώ ζωηρή στη μνήμη μου τις συζητήσεις που είχαμε την εποχή που υπηρετούσατε ως διάκονος. Ούτε οικουμενιστής υπήρξατε ποτέ, ούτε μπορούσατε να συμβιβαστείτε με την ιδέα των συμπροσευχών. Τέλος επειδή η στάση σας στο “Διαθρησκειακό συνέδριο” σας απέδειξε αντάξιο των προσδοκιών μας. Επομένως γιατί να αναμένουμε τώρα διαφορετική στάση από σας; Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις και εντυπώσεις Σεβασμιότατε έστω και αν οι φήμες που κυκλοφορούν – από φιλικά επαναλαμβάνω προς εσάς πρόσωπα – σας παρουσιάζουν έτοιμο να αυτομολήσετε προς το στρατόπεδο των συγκρητιστών για να επενδύσετε στις Αρχιεπικοπικές σας φιλοδοξίες.
ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΑΙΟΝΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΟΙ
_____________
Παρόλον ότι, όπως ανέφερα, δεν θέλω να πιστέψω ότι ταπεινοί και αντιεκκλησιαστικοί λογισμοί εισήλθαν στην ψυχή σας, θα καταθέσω, με αγάπη και σεβασμό προς το σεπτό σας πρόσωπο, τους αντιπαλαίοντες λογισμούς ενός τέτοιου πειρασμού.
Σεβασμιότατε! Η στοιχειώδης σοβαρότης επιβάλλει να συνειδητοποιήσετε ότι καμιά εκδούλευση προς το ΑΚΕΛ δεν θα οδηγήσει το κυβερνών κόμμα να σας χρίσει διάδοχο του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου. Οχι επειδή δεν σας εμπιστεύεται αλλά επειδή οι πιθανότητες εκλεξιμότητας σας είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτες. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού έχει τεράστια δυνατότητα να διεμβολίζει όλους τους πολιτικούς χώρους και να αντλεί προσωπικούς ψήφους από παντού.
“Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ”
_________
Προσέξατε πώς τον αποκαλούν τα πνευματικά του παιδιά; «Σεβασμιότατε μήπως; Πανιερώτατε; Δεσπότη μου;» Κανένα από τα πιο πάνω. Τον αποκαλούν ΓΕΡΟΝΤΑ!. Γνωρίζετε κανένα άλλο επίσκοπο που τον αποκαλούν Γέροντα; Χρειάζεται να σας αναλύσω τι σημαίνει αυτή η προσαγόρευση; Οτι δεν του αναγνωρίζουν διοικητικές μόνον αρμοδιότητες ως επίσκοπο αλλά και πνευματική πατρότητα. Διαθέτετε, έστω και εκ του μακρόθεν, την ικανότητα να αναμετρηθείτε με τον Αγιο Λεμεσού σε Αρχιεπισκοπικές εκλογές;
ΤΟ Α.Κ.Ε.Λ. ΕΚΑΨΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΗ ΓΟΥΝΑ ΤΟΥ
________________
Το Α.Κ.Ε,Λ., Σεβασμιότατε, έκαψε δύο φορές τη γούνα του στις τελευταίες επισκοπικές εκλογές. Τα αντικειμενικά δεδομένα λειτουργούσαν αποφασιστικά για την εκλογή του ιερομόναχου Βαρνάβα στο θρόνο της Λεμεσού. Η εκλογή του έπρεπε να ήταν ένας απλός περίπατος. Και όμως! Ενώ οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν στη Λεμεσό το προπύργιο της αριστεράς η εκλογή του από Μαχαιρά Αθανάσιου κατέστη αδύνατον να αναχαιτιστεί. Αλλά μήπως οι Αρχιεπισκοπικές εκλογές απέδειξαν κάτι διαφορετικό; Οι συνασπισμένες δυνάμεις όλων των πολιτικών κομμάτων και ο κορβανάς του Κύκκου δεν κατόρθωσαν να χαρίσουν τον επίζηλο Αρχιεπισκοπικό θρόνο στον κ. Νικηφόρο. Το Α.Κ.Ε.Λ. έσπασε για μια ακόμη φορά τα μούτρα του. Πιστεύετε ειλικρινά ότι είναι διατεθειμένο να διακινδυνεύσει νέα ήττα οποτεδήποτε προκηρυχθούν Αρχιεπισκοπικές εκλογές; Θα ήταν καθαρή ανοησία να χρεώσουμε την Ακελική ηγεσία με αυτή την ανόητη πρόθεση.
Η ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΕΝΟ ΧΑΡΤΙ ΑΠΟ ΧΕΡΙ
_____________
Επομένως η υποψηφιότητά σας είναι καμένο χαρτί από χέρι. Οτι εκδουλεύσεις και αν υποτεθεί ότι προτίθεσθε να προσφέρετε στο ΑΚΕΛ, όπως ορισμένοι διατείνονται, δεν θα οδηγήσουν πουθενά την υποψηφιότητά σας. Για τους Ακελικούς, Σεβασμιότατε, για να χρησιμοποιήσω τον εύστοχη ρήση του Λένιν, είστε “ο χρήσιμος ηλίθιος”. Είστε όργανο. Και τα όργανα, όπως γνωρίζετε, εφ’ όσον μπορούν να χρησιμοποιηθούν θεωρούνται χρήσιμα. Αν αχρηστευθούν πετούνται στον κάλαθο των αχρήστων. Η δική σας υποψηφιότητα εξ αντικειμένου ΔΕΝ έχει καμιά πιθανότητα προώθησης από το ΑΚΕΛ. Γι’ αυτό αν τυχόν οι κατηγορίες εναντίον σας ευσταθούν ότι “τοις του ΑΚΕΛ ρήμασιν πειθόμενος” του Ευαγγελίου τις διατάξεις θα καταπατήσετε, σας παρακαλώ να κάνετε δεύτερες κατά Θεόν σκέψεις. Μην παραδώσετε φιλήματι Ιούδα τον Κύριο, τις εντολές και τους Κανόνες Του.
ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ
_____________
Διατηρώ στη μνήμη μου πολύ ζωηρά τις συζητήσεις που κάναμε για τον Οικουμενισμό και τις συμπροσευχές. Απορρίπτατε τότε ασυζητητί τις συμπροσευχές και αποδοκιμάζατε τις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες. Αλίμονον αν μεταβάλατε στο μεταξύ τις κατά Θεόν απόψεις και θέσεις σας.
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΚΟΥΝ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ
_______________
Μετά το “Διαθρησκειακό συνέδριο” είχατε πει κάτι πολύ σοφό το οποίο, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, δεν έτυχε της δέουσας προσοχής. “Οι πιστοί ακούνε περισσότερο τους πνευματικούς τους παρά τους επισκόπους”. Και έχετε δίκαιο! Οι Γέροντες, οι στάρετς, οι αββάδες υπήρξαν ανέκαθεν οι πνευματικοί καθοδηγητές των πιστών, επειδή οι πλείστοι επίσκοποι εξαιτίας των διοικητικών μεριμνών λίγο χρόνο έχουν συνήθως να καθοδηγούν από το εξομολογητήριο τους πιστούς. Δυστυχώς Σεβασμιότατε! Δεν δόθηκε η απαιτούμενη προσοχή στη διαπίστωσή σας. Και έτσι βρισκόμαστε μπροστά στα σημερινά χάλια.
Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
____________
Προς επιβεβαιώση του ισχυρισμού σας η κατάσταση σήμερα διαμορφώνεται ακριβώς όπως προβλέψατε. Οσοι επίσκοποι στην Κύπρο ασκούν το έργο του πνευματικού (Κυρηνείας Παύλος, Λεμεσού Αθανάσιος, Τριμυθούντος Βαρνάβας, Αμαθούντος Νικόλαος) ΟΜΟΦΩΝΑ αρνούνται τη χρησιμότητα της έλευσης του Πάπα στην Κύπρο, πιστοποιούν – το αυτονόητο – ότι ουδεμία ωφέλεια θα αποφέρει η παπική επίσκεψη για το εθνικό μας θέμα και δηλώνουν ευθαρσώς και παρά τους προπηλακισμούς που δέχονται ότι δεν θα παραστούν στην υποδοχή του Πάπα.
ΑΛΙΜΟΝΟΝ ΑΝ ΦΑΝΕΙΤΕ ΑΝΑΞΙΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ
________________
Αλίμονον αν φανείτε ανάξιος των περιστάσεων. Αλίμονον αν δεχτείτε, έστω και σε επίπεδο ψιλού λογισμού, τον πειρασμόν να προδώσετε τον Κύριο για να επενδύσετε όλες σας τα αποθέματα στο χρηματιστήριο της φιλοδοξίας. Ούτε ο Θεός, ούτε ο λαός του Θεού, ούτε οι άγιοι πνευματικοί που είχατε την ευτυχία να συναντήσετε στη ζωή σας θα επιδοκιμάσουν τη στάση σας.
Από σας και μόνον – και από κανένα άλλον – δεν εξαρτάται ο σεβασμός που οι πιστοί θα έχουν προς το πρόσωπό σας.
Την ευχή σας,
Παναγιώτης Τελεβάντος
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΗΜΗ
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Π.Ε.Ε.Θ.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==================
Πολύ μασούν τα λόγια τους οι θεολόγοι της Κύπρου. Εξέδωσαν ανακοίνωση για την έλευση του Πάπα με πολλά ειδωλόθυτα” και η “κυβέρνηση να μην πιέζει την Εκκλησία για υποχωρήσεις σε θέματα πίστεως”.
Ετσι όπως τα λένε μοιάζουν ότι είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ».
Τι θα πεί δεν πρέπει να πάει σύσσωμη η σύνοδος να υποδεχθεί τον Πάπα;
Οτι είναι εντάξει αν πάει αντιπροσωπεία;
Ή μήπως θέλει να δικαιολογήσει την παρουσία ορισμένων «ημετέρων» στην υποδοχή την ώρα που οι υπόλοιποι θα το παίζουν Μάρκοι Εφέσου Ευγενικοί;
Πολύ μάσημα στα λόγια τους, πατέρες και αδελφοί, που βάζει σε πολύ θλιβερές σκέψεις για το τι μας ετοιμάζουν.
Ούτε ένας ιεράρχης δεν έχει θέση στην υποδοχή του Πάπα.
Πολλώ μάλλον δεν δικαιολογείται να συμπροσευχηθέι μαζί του.
Πολλές θέσεις της ανακοίνωσης είναι τουλάχιστον προβληματικές.
Ο Αρχιεπίσκοπος, λέγει η ανακοίνωση, πρέπει να πάει να υποδεχτεί τον Πάπα επειδή τον φιλοξένησε στο Βατικανό.
Βάσει ποιας λογικής τότε δεν θα πρέπει να πάνε και οι επίσκοποι που τον συνόδευσαν στο Βατικανό αφού και αυτοί φιλοξενήθηκαν από τον Πάπα;
Να υποθέσουμε ότι η ΠΕΕΘ θεωρεί την παρουσία του Νεαπόλεως Πορφυρίου ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ στην υποδοχή του Πάπα; Πολλώ μάλλον του Λήδρας Επιφάνιου; Δεν πιστεύουμε να μας φυλάνε κάποια έκπληξη!
Επιπλέον!
Ο Πάπας, λέγει η ανακοίνωση, έχει κάθε δικαίωμα να επισκεφθεί την Κύπρο.
Βάσει ποιου ανθρώπινου δικαιώματος οι πιστοί δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν;
Υπάρχει χώρα που επισκέφθηκε ο Πάπας και δεν υπήρξαν μικρές ή μεγάλες ομάδες ανθρώπων που διαμαρτύρονταν για την επίσκεψή του;
Γιατί αν υπάρξουν και στην Κύπρο θα γίνει η συντέλεια του κόσμου;
Μόνον τα ανθρώπινα δικαιώματα του Πάπα αναγνωρίζει ως κανονικά η ΠΕΕΘ; Οχι και των πιστών;
Από πότε έγινε η νόμιμη και ειρηνική διαμαρτυρία να θεωρείται έγκλημα κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
Ολα τα συντάγματα των σύγχρονων δημοκρατιών θεωρούν το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου ως αναπόσπαστο – αν όχι το πιο ουσιαστικό στοιχείο – των δημοκρατικών πολιτευμάτων.
Γιατί στην Κύπρο πρέπει να υπάρξει διαφορετική πρακτική;
Οι αμφισημίες της ανακοίνωσης της ΠΕΕΘ δεν προιδεάζουν καλές εξελίξεις.
Από τη μια λένε πράγματα που λές “τι ωραία που τα λένε” και από την άλλη φοβάσαι πως “μας τα λένε και αλλιώς”.
Πολύ μασημένες κουβέντες λέγει η ανακοίνωση.
Ελπίζουμε ότι πρόκειται για μη εσκεμμένη αμφισημία. Οτι δεν είναι προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Προσευχόμαστε να μην είναι προάγγελος δεινών που θα ακολουθήσουν.
______________________
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.