OI ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΒΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Νοέ 14th, 2010 | Filed under: ΤΑ ΥΠΕΡ & ΤΑ ΚΑΤΑ
ΕΙΔΙΚΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:
«СПЕЦИЈАЛЕН ПРИЛОГ | ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
…..
- «“μακεδονομάχος” ιεράρχης
- Το παραπάνω απόσπασμα του Λιθοξόου μπορεί να κατανοηθεί καλύτερα όταν συσχετιστεί με την πολιτική του ενάντια στις τοπικές ομάδες πληθυσμού που δεν πληρούσαν τα “ορθά εθνικά κριτήρια”. Από την εποχή που το μεγαλύτερο μέρος της Μακεδονίας περιήλθε στο ελληνικό κράτος, ξεκίνησε μια πολιτική εκκαθαρίσεως σε καθετί που θα θύμιζε το “βουλγαρικό”, στην πραγματικότητα οι τοπικές μειονότητες της Φλώρινας και της ευρύτερης Μακεδονίας ήταν διακριτές από το βουλγαρικό στοιχείο και ανέπτυσσαν μια διαφορετική εθνική συνείδηση καθώς ήθελαν να απεξαρτηθούν από τις πιεστικές επιρροές της Βουλγαρίας όσο και της Σερβίας. Οι σχετικές πληροφορίες είναι πολύ γνωστές όσο κι άφθονες για να αναφερθώ εκτενώς κι εδώ αλλά θα επισημάνω μερικά εκκρεμή ζητήματα».
BEΛΗ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΟΣ ΜΑΣ
- «Η πολιτική της γλώσσας
- Το μένος του εναντίον της γλωσσικής ομάδας των Mακεδόνων έχει καταγραφεί πολλές φορές. Όμως επάνω στη φόρα έκανε ορισμένους συμβιβασμούς που βασίζονται στην παπατζίδικη αρχή του να βαφτίζεις το κρέας ψάρι. Επειδή ακριβώς οι ντόπιοι δεν είχαν όλοι επαρκή γνώση των ελληνικών, ο Καντιώτης έβγαζε ανακοινώσεις και λόγους στα…αλβανικά, στα σέρβικα και στα ρουμάνικα! Η ιστοσελίδα του βρίθει από την πολυγλωσσία και θα βρείτε πολλά σχετικά κείμενα. Η επιλογή των γλωσσών δεν είναι τυχαία, σέρβικα για να τον καταλαβαίνουν οι Μακεδόνες (γιατί τα βουλγάρικα είναι εξοβελιστέα) και ρουμάνικα για τους βλαχόφωνους (φαίνεται πως απεχθανόταν και τους Βλάχους ο καθαρόαιμος από την Πάρο) εκτός βέβαια και για τη σκοπιμότητα της εξωτερικής πολιτικής με τις μητροπόλεις της Σερβίας και της Ρουμανίας, εξάλλου ήταν και ένθερμος οπαδός του Μιλόσεβιτς και του Κάρατζιτς. Αλλά υπάρχει και μια άλλη πτυχή, μερικές φορές περιλάμβανε και τούρκικα όταν απευθυνόταν στο κατάλληλο εκκλησίασμα. «Μπου ντουνιά τσέρκι φιλέκ. Ασκουλσουν τσαβαρινέ» (Ο κόσμος είναι ένας γύρος και χαρά σε κείνον που τον φέρνει βόλτα). «Γκατζέτατζι, πολιτίκατζι, κερχανατζί έφιμπι μποκ ντιρ…» (Δημοσιογράφος, πολιτικός και νταβατζής, τα ίδια σκατά είναι). Όπως λέει ο Ιός (30/3/2003), η αναφορά προέρχεται από επιφυλλίδα του «Εκκλησιαστικού Αγώνος», επίσημου οργάνου της δικής του παρεκκλησιαστικής οργάνωσης (Ιούνιος 1968). Στην ίδια επιφυλλίδα αναφέρεται και ότι «κάθε κήρυγμα του Σεβασμιωτάτου[sic] είναι και ένα φροντιστήριο τουρκικής λαογραφίας».
ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ
(Ο ναός του Αγ.Παντελεήμώνος στο Сорович-Αμύνταιο,
τον οποίο κατέστρεψε ο Καντιώτης)
ΕΝΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ Ο ΠΑΛΙΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ, ΒΑΖΟΥΝ ΨΕΥΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΣΕ ΝΑΟΥΣ ΜΙΚΡΩΝ ΧΩΡΙΩΝ
-
Ο Άγιος Παντελεήμονας ήταν ο παλαιός ναός της Φλώρινας και όχι του Αμυνταίου, που γράφουν στην λεζάντα. Ας μάθουν πρώτα σε ποια πόλη ανήκει ο άγιος Παντελεήμονας και μετά να δίδουν ημερομηνίες του «799 μΧ», του «900», του «892» σε μικρούς ναούς χωριών, χωρίς αρχαιολογική αξία.
- Ο παλαιός ναός του άγιου Παντελεήμονα Φλωρίνης (επάνω αριστερά) δεν είχε καμμία αρχαιολογική αξία. Κτίστηκε τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1890-1900, όταν οργίαζε η Βουλγαρική προπαγάνδα. Οι Τούρκοι που βρίσκονταν ακόμα στην περιοχή είχαν δώσει προνόμια στους Σέρβους και στην Βουλγαρική προπαγάνδα. Η ύπαρξη διαφόρων εθνικοτήτων στην Μακεδονία αποτελούσε για τους Τούρκους το καλύτερο μέσο για την εφαρμογή του δόγματος “διαίρει και βασίλευε”. Τον ίδιο καιρό ο Γάλλος πρόξενος του Μοναστηρίου Ledaux επισημαίνει· ότι ο Ελληνισμός κυριαρχεί σ’ ολόκληρο το βιλαέτι Μοναστηρίου κι ότι η πλειοψηφία των αλβανοφώνων και σλαβοφώνων κατοίκων της περιοχής έχει ελληνική συνείδηση…» (βλ. περιοδικό «Αριστοτέλης». 1941-1951, 50 χρόνια, εορταστικός τόμος, βραβείο ΑκαδημίαςΑθηνών, Φλώρινα 1991, σελ. 69).
- Στις 8η Νοεμβρίου 1912 βρήκε τη Φλώρινα ελεύθερη. Ο στρατηλάτης Κωνσταντίνος επί κεφαλής των απελευθερωτικών δυνάμεων ο μητροπολίτης Πολύκαρπος και οι προύχοντες της πόλεως μετάβησαν στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου ναό της Ελληνικής ορθόδοξης κοινότητος, και εκεί ετέλεσαν δοξολογία επί τη απελευθερώσει της πόλεως. Από τότε και μέχρι σήμερα η δοξολογία επί τη απελευθερώσει της Φλωρίνης τελείται όχι στον μητροπολιτικό ναό της πόλεως -μοναδικό φαινόμενο σ’ όλη την Ελλάδα- αλλά στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου για να θυμούνται οι επερχόμενες γενε’ες την ιστορία του τόπου, ιστορία ποτισμένη με αίμα και θυσίες Ελλήνων αγωνιστών (βλ. λεύκ. Μητροπολιτικού ναού Αγίου Παντελεήμονος Φλωρίνης).
Ο ναός του αγίου Παντελεημονος Φλωρίνης σήμερα
Η πολιτική της καταστροφής
- Είναι επίσης γνωστό πως ο Καντιώτης κατεδάφισε επί χούντας τις σλαβικού ρυθμού εκκλησίες της Φλώρινας. Εκτός του μητροπολιτικού ναού του Άγιου Παντελεήμονα, κατεδάφισε τον Αγ. Νικόλαο στο Πλατύ Πρεσπών που κτίστηκε το 799 μΧ. Τον Αγ. Αθανάσιο στην Καλλιθέα, κτισμένο το 900. Την Αγ. Παρασκευή στην Οξιά, κτισμένη το 892. Και πολλές άλλες. Κάνουν εντύπωση οι χρονολογίες για την παλαιότητα των εκκλησιών αυτών και οδηγούμαστε σε μερικές διαπιστώσεις. Συμπίπτουν με τις κοντινές χρονολογίες της καθόδου των Σλάβων και τις περιοδείες του Κύριλλου και του Μεθόδιου. Αλλά το σημαντικότερο είναι η γνώση που έχουμε για το πως χτίζονταν τέτοιες εκκλησίες, συνήθως επάνω σε παλαιότερους αρχαίους ναούς και συχνά χρησιμοποιήθηκε το παλιό οικοδομικό υλικό στην ανέγερση των καινούριων χριστιανικών ναών. Έτσι, όταν τα τανκ του Γιώργου Παπαδόπουλου, γιατί ήταν παρών τότε παρέα με τον Καντιώτη, ισοπέδωναν τον Αγ. Παντελεήμονα, μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα ότι ο αφιονισμένος Ιεράρχης κατέστρεψε μοναδικής αξίας αρχαιολογικά τεκμήρια της αρχαίας Μακεδονίας. Όπως οι Ταλιμπάν ανατίναξαν τα δύο περίφημα ελληνιστικής επιρροής γιγαντιαία αγάλματα του Βούδα…
ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΤΟ «Μετέωρο Βήμα του Πελαργού»
- «Εξοντώνοντας τον Αγγελόπουλο
- Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού του Θεόδωρου Αγγελόπουλου πέρασε από πολλές περιπέτειες κατά τα γυρίσματα της ταινίας στη Φλώρινα. Ο αφιονισμένος Καντιώτης έβριζε κι αφόριζε – και είχε τελικά δίκιο. Μία από τις ωραιότερες σκηνές της ταινίας γυρίστηκε στον Σακουλέβα ποταμό και αναπαριστά τη φρίκη του χωρισμού από τα σύνορα. Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι συνοδεύει την κόρη του στη μια όχθη του Σακουλέβα και στην άλλη εμφανίζεται ο γαμπρός…
« ГРАДЕБОР – ΓΚΡΑΝΤΕΜΠΟΡ
Το Виножито και οι εκλογές »
Το Виножито και οι εκλογές »
_______________________________
ΣXOΛIO ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
s.taska Έχει γράψε:
11/11/2010 στις 18:17o Kantiotis itan o megaliteros eglimatias tou eikostou eona
epidi katastrepse megalis axia xreiskieptikes eikones
11/11/2010 στις 18:17o Kantiotis itan o megaliteros eglimatias tou eikostou eona
epidi katastrepse megalis axia xreiskieptikes eikones
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.