Αυγουστίνος Καντιώτης



«ΕΠΙ ΤΟΥ ΜΑΣΟΝΙΚΟΥ ΝΙΚΩΜΕΝ»

«ΕΠΙ ΤΟΥ ΜΑΣΟΝΙΚΟΥ ΝΙΚΩΜΕΝ»

Αθήναι τη 10-1-1950
Αγαπητέ μου Γιώργο, αναχωρώ αύριο δια το νησί μου.
Δια μέσου του αγαπητού στρατιώτου – θεολόγου Δρούλια Ι. θα μάθετε λεπτομερείας.
Επί του Μασονικού νικώμεν. Αλλά δύο Μητροπολίται – Κοζάνης και Θεσσαλονίκης – με εμήνυσαν εις την Σύνοδον. Αλλά μη φοβείσθε.
Εδώ άναψε φωτιά μεγάλη. Ρίπτομεν νέον σύνθημα: ΖΗΤΟΥΜΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑΝ ΚΑΙ ΖΩΣΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ, και γύρω απ’ αυτό θα διεξαχθεί η μάχη. Το υπογράφουν πολλοί. Τιμής ένεκεν από την Κοζάνην έβαλα 4 ονόματα εκ Κοζάνης 1) Το δικόν σου 2) Ευθύμιον 3) Ανάργυρον και 4) Μελά. Μη φοβηθείτε καθόλου. Απλώς θα είσθε ως μάρτυρες. Όχι αυτά που γράφωμεν, αλλά 100, 1000 παραπάνω ειμπορούμεν να αποδείξωμεν. Θα σας ειπή ο Δρούλιας. Στείλετε απ’ ολίγα εις όλους τους συνδρομητάς. – Θα γίνη και ανατύπωσις, οπότε θα γίνη Δευτέρα αποστολή. – Ψηλά τα λάβαρα…
Ενεκρίθη το καταστατικόν;(*)
Ζητώ τας προσευχάς όλων σας.
Δίδομεν την μεγαλυτέραν μάχην. Δεν θα μας αφήση ο Κύριος.
Χαιρετισμούς εις όλους, εις αγαπητόν Στέργιον Τέγον κλπ.

Με αδελφικήν αγάπην
Αυγουστίνος Ν. Καντιώτης

—————————————————-

(*) Ο π. Αυγουστίνος ερωτά τον πιό στενό του συνεργάτη Γεώργιο Πάφίλη, στις 10-1-1950 αν «ενεκρίθη το καταστατικό» του Συλλόγου των «40 Μαρτύρων» Κοζάνης, που επί 50 χρόνια ήταν η πυξίδα του Συλλόγου. Το 2003 κάποια ξένα πρόσωπα, που εμφανίστηκαν στον Σύλλογο μ’ ένα μαϊμού πρακτικό εκλογών 1/514/2001, το έκαναν άνω κάτω. Ενώ δεν ήταν μέλη του Συλλόγο, πήραν την διοίκηση και νομιμοποιήθηκαν, γιατί τους παρείχε κάλυψη ο Δήμος Κοζάνης, με δήμαρχο τον Κουκουλόπουλο και κάποιοι εισαγγελείς.

Στις 30-3-2003 άλλαξαν όλα τα άρθρα του Καταστατικού. Έδωσαν την αίθουσα διδασκαλίας του Συλλόγου στον Δήμο για την κάνει παράρτημα του ΚΑΠΗ, παίρνοντας πολλά χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Έκαναν έξωση με Ασφαλιστικά Μέτρα την υπεύθυνη και τις πτωχές μαθήτριες του Οικοτροφείου. Το Οικοτροφείο λειτουργούσε 50 χρόνια στην πόλη, χωρίς κονδύλια. Και κατέλαβε όλο το ίδρυμα, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλεως ο Δήμος Κοζάνης.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΠΑΓΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΑΘΕΟΥΣ, ΤΟ ΠΡΟΕΙΠΕ

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ, ΣΤΙΣ 10-5-1983


Διότι φανταστείτε σήμερα υπάρχουν αρκετά οικοτροφεία, κέντρα χριστιανικά, τα οποία οι άλλοι μισούν θανασίμως και σκέπτονται την εξόντωση  τους. Όν τρόπον στην Αλβανία ο Χότζας τα εξόντωσε όλα τα χριστιανικά σωματεία, όλας τας κινήσεις, όλας τας ενορίας, δεν αποκλείεται και εδώ να συμβεί το ίδιο. Ούτε προφητεύω ούτε είμαι μάντης κακών, αλλά βλέπω τα πράγματα, την φοράν των γεγονότων. Δεν αποκλείεται αυτοί μεθαύριο τα ιδρύματα εκεί όπου είμεθα, όλα αυτά τα οποία κτίσαμε με κόπο και μόχθο, να τα πάρουν. Διερωτώνται και απορούν οι άπιστοι και οι άθεοι πως χριστιανικά σωματεία κατόρθωσαν και χτίσανε μέγαρα, μέλαθρα, παλάτια, αυτά τα παλάτια της χριστιανικής αγάπης. Διερωτώνται οι φιλάργυροι και οι πλεονέκται, οι οποίοι σπαταλούν εκατομμύρια κάθε βράδυ στα κέντρα τους, πως τ’ αποκτήσανε αυτά οι Χριστιανοί, από πού τα κλέψανε τα χρήματα.
Ενώ είναι γεγονός ότι όλα αυτά τα κτήρια (τα οποία δεν κτιστήκανε σε ένα χρόνο αλλά σε διάρκεια πολλών ετών) κτιστήκανε με κόπο και με μόχθο και με θυσίες ολίγων ιεραποστολικών προσώπων, τα οποία συνεισέφεραν τα μέγιστα, εκ του υστερήματος και της θυσίας των. Τίποτα από αυτά δεν παραδέχονται οι διώκται. «Είναι κλοπιμαία, κλέψατε το λαό…», λένε. Όπως δηλαδή τότε στους πρώτους αιώνας, έτσι και τώρα αλλάξανε μόνο το κατηγορητήριο. Τότε λέγανε για τους Χριστιανούς ότι προσκυνούν την κεφαλήν του όνου, ότι κάνουν θυέστεια δείπνα, ότι σφάζουν τα παιδιά τους, ότι τρώγουν τας σάρκας των παιδιών τους, ότι διαπράττουν βδελυρότητας κ.λ.π. Τώρα άλλαξαν το τροπάριον τους και λένε άλλα πράγματα ότι « Είστε κλέπται, τα κλέψατε απ’ το λαό και συνεπώς αφού τα κλέψατε από το λαό εσείς, να επιστρέψουν στο λαό». Και όταν λένε«στο λαό» ξέρετε τι εννοούν; Εννοούν αυτά τα οποία γνωρίζω κάτι παρόμοιο που είδα μέσα στην Κοζάνη το 1945. Ανακαλύψανε κάτω από την πλατεία της Κοζάνης ένα ολόκληρο θησαυρό λιρών και είπαν «Να τα δώσουμε στο λαό τα χρήματα αυτά, γιατί είναι του λαού…». Βγάλανε λοιπόν τις κρυμμένες λίρες από το υπόγειο, από την άλλη κατακόμβη – ο μαμωνάς δημιούργησε δική του κατακόμβη γιατί το χρήμα κυριαρχεί – που την ανακάλυψαν με προδοσία, φέρανε τιε λίρες στην επιφάνεια και λέγανε « Αυτές είναι του λαού, αυτές ανήκουν στο λαό…».
Άραγε οι λίρες πήγανε στο λαό; Όχι. Ύστερα από δύο – τρεις μέρες πιαστήκανε αυτοί αγρίως μεταξύ τους μέσα στο δημαρχείο άρπαξε ο καθένας όσα μπορούσε τα μοιράστηκαν μεταξύ τους και έτσι τελείωσε η ιστορία. Κατάλαβες; Μεταξύ των έγινε διαπληκτισμός μεταξύ των κυριών αυτών έγινε η μοιρασιά.

Θα καταλάβουν τα ιδρύματα και θα σας εκδιώξουν…

Αυτοί λοιπόν, οι πλεονέκται και οι φιλάργυροι και άδικοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν ούτε προσφορά ούτε θυσία ούτε τίποτα, έχουν τέτοιο μίσος για τα χριστιανικά ιδρύματα, που δεν αποκλείεται να έρθουν μία ωραία πρωία εδώ πέρα και όπου αλλού υπάρχουν κέντρα χριστιανικά σε όλη την Ελλάδα, να χτυπήσουν την πόρτα και να πουν :
-Είμαστε αντιπρόσωποι, είμεθα εξουσία.
-Τι εξουσία;
-Μέχρι το βράδυ θα αδειάσετε το οίκημα. Το χειαζόμεθα, να το κάνωμε κέντρο νεότητος.
-Μα…, μου…
-Τίποτα. Το βράδυ θα φύγετε. Όπως μπήκατε, έτσι θα φύγετε. Ότι είναι μέσα είναι δικό μας δε θα πάρετε τίποτα απολύτως.
Οπότε πλέον τι θα κάνεις; Δε μπορείς να παραμείνεις μέσα, διότι κινδυνεύει η ζωή σου, θα εκτελεσθείς.
Και θα γίνει αυτό καθ’ άπασαν την Ελλάδα θα εκκενωθούν όλα τα ιδρύματα. Κόποι, μόχθοι, εργασία, κέντρα πνευματικά, που ακούγονται ψαλμωδίαι προς τον Θεό και ύμνοι και ήτανε κέντρα λατρείας κ.λ.π. όλα αυτά θα κλείσουν δια μίας. Έσβησε ο χριστιανισμός;

Να ετοιμαζώμεθα για εκκλησία κατακομβών

Ε, φεύγουμε και εμείς από το σχήμα αυτό της Εκκλησίας, που απελαμβάναμε ορισμένα προνόμια σε ορισμένας εποχάς και είχε μερική ελευθερία. Φεύγουμε πλέον από το σχήμα αυτό της Εκκλησίας και μπαίνουμε στο σχήμα των κατακομβών.
Τότε πλέον, όχι μόνο τροπικώς, αλλά και τοπικώς θα χωριστούμε. Και η Εκκλησία θα διωχθεί και οι ναοί θα κλείσουν, όν τρόπον έχουν κλείσει στην Αλβανία και σε άλλα μέρη.
Διωγμός. Φαίνονται αυτά απίστευτα αλλά όλες οι ενδείξεις φανερώνουν, ότι εκεί βαίνουμε. Λοιπόν, πρέπει και εμείς να προετοιμάσομε τον εαυτό μας δια Εκκλησίαν κατακομβών.
Αλλά γεννάται το ερώτημα. Έχομε εμείς την διάθεσιν αυτήν; Τι λέτε; Μήπως συμβή εκείνο το οποίον είπε ο Χριστός στον Πέτρο «Σίμων Σίμων, ιδού ο σατανάς εξητήσατο υμάς του σινιάσαι ως τον σίτον»(ο σατανάς λέει, ζητάει να σας κοσκινίσει) »εγώ δε εδεήθην περί σου ίνα μη εκλίπη η πίστις σου». Ο Κύριος εγνώριζε την αδυναμία του Πέτρου και ότι, ναι μεν είχε πόθο ειλικρινή να μείνει κοντά στο Χριστό, αλλά ήταν το πνεύμα του ασθενές.
Ο Πέτρος απήντησε: “Εγώ, Κύριε, μαζί σου θα είμαι». Κ’ εσείς τώρα είστε εδώ πέρα, μαζί μου. Αλλά θα είστε πάντα;
Θα περάσετε κόσκινο. Δεν θέλω να σας απογοητεύσω.
Ωραία είστε τώρα όλες εδώ. Δεν σας πειράζει κανείς, δεν σας καταδιώκει κανείς. Ελεύθερο κατηχητικό σχολείο έχετε, ελεύθερες συγκεντρώσεις κάνετε, ελεύθερα είναι όλα.
Ζήτε πάνω σ’ ένα όρος Θαβώρ. «Καλόν εστιν ημάς ώδε είναι… Έχετε τη συντροφιά σας, το φαγητό σας, τον ύπνο σας, το κέντρο σας, τας ευκολίας σας. Όλα αυτά είναι καλά και ευχάριστα. Αλλά μετά ο θεός θα μας δώσει μια κλωτσιά, όπως λέει και ο Χότζνερ, και θα μας πετάξει από το όρος Θαβώρ, θα μας ρίξει κάτω, στην σκληράν πεδιάδα, στο σχήμα αυτό.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: εμείς είμεθα προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο διωγμό; Έχομε εμείς το θάρρος και την αυταπάρνηση του μάρτυρος εκείνου, που άκουε να πλησιάζει το μούγκρισμα των λεόντων και έλεγε «Νά ακούεται η σάλπιγξ, ακούεται η σάλπιγγα που με καλεί». Έχομε εμείς τέτοια αυταπάρνηση και θυσία; Εμείς οι υλικοί, οι γήινοι άνθρωποι, μπορούμε να φτάσουμε σ΄ αυτό το σημείο, που έφτασαν όλοι αυτοί οι ήρωες; Έχουμε την αυταπάρνηση αυτή της Μαριάμ, μιας ταπεινής υπηρέτριας, η οποία κατόρθωσε να κερδίσει την Φαβιόλα;

«ΠΟΛΥΣ Ο ΑΓΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ»

Αγαπητέ Γιώργο,
Με τον αγαπητόν ΝΙΚΟΝ, που θέλω πάντοτε να παρηγορήτε, σας στέλλω εγκαρδίους χαιρετισμούς.
– Τι κάνετε δια την ανέγερσιν της αιθούσης;(**)
Σε παρακαλώ να μου γνωρίσης…
Εδώ έχομεν αγώνας – Πρέπει να αγωνισθώμεν μέχρι τέλους. Να προσεύχεσαι πολύ – πολύ Γιώργο, ως και η κυρία Σουλτάνα και ο παπα Δημήτριος, διότι πολύς ο αγών και πολλοί οι αντικειμενικοί.

Με πολλήν αγάπην
Αυγουστίνος

Τι γίνεται ο π. Ευθύμιος;

________________________________________________

(**) Ερωτά· Για την ανέγερση της αιθούσης, του Συλλόγου των «40 Μαρτύρων» που κατέστρεψε ο Δήμος Κοζάνης-Δήμαρχος Κουκουλόπουλος, το Μέγα Σάββατο του 2003.

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.