Αυγουστίνος Καντιώτης



Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ

H AΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
___________


______


____

ΘΡΗΝΩ ΚΑΙ ΟΔΥΡΟΜΑΙ   

του Νικολάου Πανταζή

Θρηνώ, διότι η ημερομηνία 29η Μαΐου 1453, για τους περισσότερους νέους της περισπούδαστης Παροικίας μας, δε λέει τίποτα… Οδύρομαι, διότι διακατεχόμαστε από «οξεία Δεβαριεσαιτίτιδα και Ωχαδερφισμό κακοήθη». Η έλλειψη ελληνικής ευσυνειδησίας και η δραματική φτώχια πατριωτισμού μαστίζει την νεολαία του μεταναστισμού. Ο ατομισμός, ο υλισμός και ο αθεϊσμός αποτελούν την διαβολική τριάδα της αποστασιοποιημένης από το Θεό μοντέρνας «νέας εποχής» και σκάρτης παγκοσμιοποιησιομανής κοινωνίας.

Θρηνώ, διότι η εκοφαντική κάποτε κραυγή «Εάλω η Πόλις» δεν είναι πια ούτε ψίθυρος. Οδύρομαι, διότι δειλιάζουμε να ομολογήσουμε την αγάπη μας για τη Βασιλεύουσα, την εξέχουσα Πόλη των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας και των ενδόξων Αυτοκρατόρων που δεν παρέδιδαν την Πόλι αμαχητί αλλά μ’ ένα νεώτερο, ατρόμητο «Μολώ Λαβέ» παρέμεναν πίσω να σφαγιαστούν, σαν καλοί ποιμένες, μαζί με το επιτιθέμενο ποίμνιό τους.

Λίγοι το ξέρουν πως λίγο-πολύ, όλοι όσοι δεχθήκαμε το Ορθόδοξο Βάπτισμα, διά του κοινού Συμβόλου της Πίστεως που συντάχτηκε στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νικαίας, έχουμε Κωνσταντινουπολίτικη πνευματική καταγωγή. Ολοι οι Ορθόδοξοι των πρεσβυγενών Πατριαρχείων έχουμε τιμητικώς αλλά και υιϊκώς την αναφορά μας στη Μητέρα Σιών. Ο Μέγας εμπνευστής και Αγιος επωνομαστής της Βασιλίδος των Πόλεων, ανήγαγε την Ορθόδοξη Πίστη, που εμείς σήμερα ασπαζόμαστε και σωζόμαστε, ως επίσημη Θρησκεία του Βυζαντινού Κράτους. Κατ’ επέκταση, είμαστε όλοι οι Ορθόδοξοι «Βυζαντινοί», και ας μην υφίσταται πια το Βυζάντιο. Απ’ το Βυζάντιο κρατά καλά η σκούφια μας και η κούνια που μας κούναγε μας κουνεί ακόμη, μας γαλουχεί και μας αναθρέφει, 2000 χρόνια στο Πολίτικο Ρυθμό.

Θρηνώ διότι δεν διακατεχόμαστε από την παρρησία να κατονομάζουμε τους εχθρούς της Αγίας μας Πίστεως, να καταδικάζουμε τις πλάνες και τις αιρέσεις και να λέμε ‘Οχι’ στην πρόσκληση και πρόκληση της παναιρέσεως του Οικουμενισμού. Δεν έχουμε την πρωτοχριστιανική τόλμη της Ομολογίας Πίστεως στον Θεάνθρωπο Χριστό και φοβούματε να κάνουμε ακόμη και το σταυρό μας δημόσια ή στο χώρο εργασίας μας. Συσχηματιζόμαστε με τον κόσμο και διαπραγματευόμαστε τα ιερά και όσια της Ελληνικής φυλής μας.

Αποφεύγουμε τα Εθνικά-Εκκλησιαστικά θέματα είτε διότι στο κοινωνικό ή το συγγενικό μας περίγυρο υπάρχει Τούρκος, Αλβανός ή Σκοπιανός και φοβούμαστε «να μη ταράξουμε τα νερά» σου λέει, «για να μη δημιουργηθεί κάνα επεισόδιο» και ενοχικά σιωπούμε. Φοβούμαστε να δηλώσουμε και να διαδηλώσουμε με ειρηνική πορεία  στην Βουλή της χώρας που ζούμε, καταδικάζοντας την άδικη κυριολεκτικά εισβολή και όντως παράνομη κατοχή της μακροχρόνιας Οθωμανικής Δυναστείας, από Κωνσταντινούπολη, Βόρειο Ηπειρο, Μικρά Ασία μέχρι και την πολύπαθη, μαρτυρική μας Κύπρο!

Η Κωνσταντινούπολη παραμένει σκλάβα αλυσοδεμένη, πουλημένη σε μια ξένη αγκαλιά, ενώ παράλληλα στέκεται στο ύψος της, πιστή σύζυγος και αφοσιωμένη μάννα και όχι μητριά, ούτε ερωμένη. Καθίσταται λανθασμένη και βλαμμένη συνάμα η ασύνετη και αλόγιστη χρήση του «όπου γης και πατρίς». Λάθος μερικών επιπόλαιων μονίμων κατοίκων του εξωτερικού. Η Αυστραλία και η όποια ξένη γης, δεν είναι μάνα μας, δεν είναι και δεν πρέπει ποτέ να λέγεται Πατρίδα, ούτε δεύτερη, ούτε τρίτη ή τετάρτη. Η Μάνα είναι Μία και μοναδική.

Παρ’ όλο που ως Ορθόδοξοι δεν έχουμε εδώ στη γη «μένουσα Πόλη», επίγεια πατρίδα, αλλά σαφώς την μέλλουσα επιζητούμε, δεν παύουμε όμως να αγαπούμε και να τιμούμε την επίγεια διότι αυτή στάθηκε η φύτρα και γεννήτρα μας, η οδοδείκτης και χειραγωγός εις Χριστόν. Αυτή η Πόλη φιλοξένησε Οικουμενικές Συνόδους και αυτήν διάλεξε η Ενυπόστατος Σοφία του Θεού να οικοδομήσει για τον Εαυτό της Οίκο περικαλή και περίλαμπρο, Οίκο χτισμένο πάνσοφα με επηρμένους στύλους επτά, τον θεολογικό, περιεκτικό αριθμό της ολότητας και ολοκληρότητας, της μεγαλοσύνης. Μνημείο ασύγκριτο λοιπόν, μεγαλειώδες, το ανώτερο από όλα τα θαύματα του Κόσμου! Κόσμημα που επεκτείνεται στην Δευτέρα Παρουσία. Τύφλα να’χει ο Σωλομώντας, «νενίκηκά σε» αντιλαλεί η του Θεού Αγία Σοφία.

Η ξἐνη γης είναι και θα είναι πάντοτε ξένη ανεξαρτήτως πόσα χρόνια εγκαταβιώσουμε σ’ αυτή, πόσα παιδιά κάνουμε εν αυτή και πόσα στρέμματα δικά της αγοράσουμε. Ακόμη και ένας ελληνας του εξωτερικού με ξένη υπηκοότητα, έστω και τρίτης γενιάς, μπορεί κάλιστα να ταξιδέψει στην Κωνσταντινούπολη και να σταθεί στο ύψος του και κατάμουτρα στον κάθε Τούρκο να αποφανθεί: «Αυτή η γη είναι δική μου, Πατρίδα ολόδική μου, μα για σένα είναι όλα αυτά ξένα, αρπαγμένα και αδικοπαρμένα, κλεψιμεϊκα των εισβολών σας και λάφυρα του βαρβαρισμού σας.

Δεν είμαστε ρατσιστές ούτε φανατικοί εθνικιστές. Πιστεύουμε στο Ελληνικό Εθνος, αγαπούμε την Ελλάδα και το Βυζάντιο και προσδοκούμε την ανάσταση του Γένους από τον Οθωμανικό, Ισλαμικό Ζυγό. Διατείνονται για θρησκευτικές ελευθερίες και απαιτούν να χτίσουν και τζαμί στη Πλατεία Συντάγματος, μα δεν μας επιτρέπουν να τελέσουμε Θεία Λειτουργία στην Αγια Σοφιά και δεν έχουμε το δικαίωμα να στείλουμε τα παιδιά μας στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης.

Οι Θρύλοι της Αλώσεως δεν πρέπει μόνο να παραμείνουν ως πατριωτικά ποιήματα και άσματα στις εθνικές μας εκδηλώσεις. Πρέπει να μας συγκινούν, να μας τραντάζουν, να μας καθοδηγούν και να μας διδάσκουν. «Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γης.» Πρέπει να διεγείρουν την αίσθηση απονομής δικαιοσύνης  και να βροντοφωνάζουμε κατά πρόσωπον στους ισχυρούς της γης, στους υποτιθέμενους «πλανητάρχες». Οχι «κύριοι», δεν είναι Τουρκία ούτε Μογγολία, δεν είναι Ιστανμπούλ (πραγματικό παράγωγο από το: Εις–την-πόλη) αλλ’ είναι Γη Ελληνική, Ελληνική Πόλη με Ελληνική Γλώσσα και Ορθόδοξη Ελληνική Θρησκεία (ασχέτως αν κάποιοι πανπόνηροι απάτριδες την ονομάζουν «εβραϊκή» για να εξυπηρετήσουν τις αντιχριστιανικές τους ανώμαλες τάσεις για νεοπαγανισμό, για νεοειδωλολατρεία).

Η ΠΟΛΗ ΕΠΕΣΕ,  ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΕ!

Σ’ ἕνα ἀπό τά τελευταῖα βιβλία “ἀναθεωρημένης” ἱστορίας κάποιου Βρετανοῦ ἱστορικοῦ, διάβασα ὅτι δέν πρέπει νά βλέπουμε την πτώση τῆς Κωνσταντινουπόλεως μονόπλευρα, σάν τό πραγματικό τέλος τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀλλά νά δοῦμε αὐτό τό ὁρόσημο τῆς 29ης Μαΐου 1453 σάν τήν ἀρχή μιᾶς νέας αὐτοκρατορίας, τῆς Ὀθωμανικῆς, πού κράτησε μέχρι τό 1922!
Δηλαδή, ὁ συγγραφέας ὑποστηρίζει ὅτι δέν ἔχει σημασία πού χάθηκε κάτι ἀρχαῖο, ἀλλά ὅτι ξεκίνησε κάτι καινούριο.
Δέν ἔχει σημασία ὅτι ποτέ στήν ἱστορία τοῦ κόσμου δέν ὑπῆρξε –καί δέν ὑπάρχει– πολιτικό σύστημα πού νά ἄντεξε 1.100 χρόνια.
Κι αὐτά τά 1.100 χρόνια εἶναι ἄν μετρήσουμε μόνο τά χρόνια τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀπό το χωρισμό της σέ Ἀνατολική καί Δυτική καί δέν συμψηφίσουμε καί τά χρόνια ἀπό τόν Αὔγουστο Ὀκταβιανό, τόν πρῶτο μονοκράτορα, μέχρι τόν Μέγα Κωνσταντῖνο πού διαπίστωσε μέ προφητική διορατικότητα ὅτι τό μέλλον τῆς Αὐτοκρατορίας ἦταν ἡ Ἀνατολή, γιατί ἡ Δύση δεν θά ἄντεχε γιά πολύ νά ὑπερασπίζει τά σύνορά της ἀπό τίς ὀρδές τῶν βαρβάρων πού ἀσκοῦσαν ἀφόρητη πίεση.
Καί ἐδῶ κρύβεται ἡ ἐξήγηση γιά τήν ἀνεξήγητη, μέ ὁποιονδήποτε ἄλλο τρόπο, προσκόλληση τῆς Δύσης στήν Τουρκία.
Τά βαρβαρικά φῦλα –Γότθοι, Βησιότθοι, Ὀστρογότθοι, Ἀλαμανοί, Γαλάτες, Φρᾶγκοι, Νορμανδοί– πού κατέλυσαν τή Δυτική Ρωμαϊκή αὐτοκρατορία καί οἰκειοποιήθηκαν τόν Ρωμαϊκό πολιτισμό καί ὀνόμασαν τούς ἑαυτούς τους Ρωμαίους καί συνεχιστές τῶν Ρωμαίων, ἀναγνώρισαν στό πρόσωπο τῶν βαρβάρων τῆς Ἀνατολῆς τήν ἴδια δίψα γιά ἐξομοίωση μέ ἕνα πολιτισμό πού θαύμαζαν καί φθονοῦσαν ἀπό την ἀρχή τῆς παρουσίας τους στό χάρτη τῶν λαῶν.
Ὅλοι σχεδόν οἱ λαοί σέ Δύση καί Ἀνατολή ὀνειρεύονταν την κατάκτηση τῆς Βασιλεύουσας, τῆς ὡραιότερης πόλης τοῦ τότε κόσμου.
Εἰδικότερα οἱ στρατιές τοῦ Ἰσλάμ την ὀνειρεύονταν ἀπό τόν 8ο αἰῶνα, μέ ἀποκορύφωμα τούς Ὀθωμανούς γιά τούς ὁποίους ἡ οἰκειοποίηση τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας εἶχε πάρει διαστάσεις ἐμμονῆς.
Οἱ τελευταῖοι Σουλτᾶνοι –πρίν ἀπό τόν Μωάμεθ– ὀνόμαζαν τούς ἑαυτούς τους “Syltan-i-Rum” κυβερνῆτες τῶν Ρωμαίων, γιά νά οἰκειοποιηθοῦν την Ρωμαϊκή καταγωγή καί νά πείσουν τούς ἑαυτούς τους –καί τόν κόσμο–ὅτι δέν εἶναι βάρβαροι!
Γι’ αὐτό καί τόσα χρόνια μετά τήν κατάκτηση τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀκόμη φοβοῦνται ὅτι θά τήν χάσουν, ἀκόμη δέν πιστεύουν πῶς τήν πῆραν, ἀκόμη προσπαθοῦν μέ καυχησιές και κομπασμούς νά βεβαιωθοῦν ὅτι εἶναι δική τους καί δέν κινδυνεύουν να τούς τήν πάρουμε πίσω.
Ὅσο γιά τήν “χριστιανική” Δύση, ἀφοῦ πέρασε χρόνια καί χρόνια προετοιμάζοντας τόν ἀφανισμό μας –καί δέν ντράπηκε ὁ “ἀλάθητος”Πάπας νά ζητήσει καί δημόσια συγνώμη γιά τά ἐγκλήματα σέ βάρος μας τῶν ἄλλων “ἀλαθήτων” Παπῶν– στάθηκε χαιρέκακα ἄπρακτη να παρατηρεῖ τό τέλος τῆς Ἀνατολικῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας.
Ἕνα τέλος πού ἐξυπηρετοῦσε τούς Δυτικούς ἀφάνταστα, ἀφοῦ ἐξαφάνιζε τόν ἐπικίνδυνο ἀνταγωνιστή τους στό ὄνομα “Ρωμαῖοι”.
Μέ τήν ἴδια ἐπιμέλεια καί τό ἴδιο πάθος ὑπηρέτησε ἡ Δύση τον ἀφανισμό μας στά χρόνια τῆς σκλαβιᾶς μας πού ἀκολούθησαν, ἀλλά καί στά χρόνια πού άγωνιζόμαστε γιά τήν ἐλευθερία μας καί πού ξαναρχίσαμε νά χτίζουμε τή ζωή μας ἀπ΄τίς στάχτες καί τά χαλάσματα.
Οἱ Βρετανοί καί οἱ Γάλλοι φιλέλληνες πού ἀγάπησαν καί βοήθησαν τό λαό μας ἦταν οἱ ἐξαιρέσεις στόν κανόνα πού ἰσχύει μέχρι τίς μέρες μας.
Ἡ Δύση ἐνοχλεῖται ἀπό τήν Ρωμηοσύνη.
Κι ἡ Ἀνατολή ἐνοχλεῖται ἀπό τήν Ρωμηοσύνη.
Κι οἱ λαοί τῶν Βαλκανίων πού ἐμποδίζονται ἀπό τήν παρουσία μας νά οἰκειοποιηθοῦν τή δική μας ζωή, τούς δικούς μας προγόνους γιά νά βροῦν κι αὐτοί μιά θέση στό μωσαϊκό τῶν λαῶν τοῦ κόσμου, κι αὐτοί ἐνοχλοῦνται ἀπό τήν Ρωμηοσύνη. Καί φτάσαμε τώρα, νά εἴμαστε ξανά ὅπως εἴμαστε καί στήν ἀρχή τοῦ κόσμου: μιά γωνίτσα γῆς περιτριγυρισμένη ἀπό φανερούς ἐχθρούς κι ἀπό προδότες φίλους.
Ἡ μόνη διαφορά εἶναι ὅτι τώρα πιά, κουραστήκαμε κι ἐμεῖς, μπερδευτήκαμε, πιστέψαμε τά ψέμματα πού μᾶς τά “πουλᾶνε” γιά ἀλήθειες, ζηλέψαμε τήν “ἄλλη” ζωή, αὐτή πού δέν εἶναι δική μας καί οὔτε θυμίζει σέ τίποτα τή δική μας.
Τώρα, ἀντί γιά “πᾶς μή Ἕλλην βάρβαρος”, λέμε: “πᾶς μή Ἕλλην πολιτισμένος, ἔξυπνος καί δυνατός”.
Καί κατεβάζουμε μέ ντροπή τό κεφάλι καί παραδεχόμαστε ὅτι εἴμαστε πράγματι κλέφτες, τεμπέληδες, ἀπατεῶνες καί ψιλο–κανίβαλοι, γιατί ἔτσι μᾶς παρουσιάζουν οἱ ἀπόγονοι τῶν Γότθων καί τῶν Ἀλαμανῶν πού θέλουν νά “περνᾶνε” γιά Ρωμαῖοι.
Ἀδελφοί Ρωμηοί, ὅσο οἱ θρύλοι ζοῦν κι οἱ Τοῦρκοι φοβοῦνται μην τή χάσουν, ἡ Πόλη μας ἔπεσε, ἀλλά δέν χάθηκε!
Ὅσο τό Ρωμαίϊκο DNA συνεχίζεται ἀπό πατέρα σέ γιό κι ἀπό μάνα σέ κόρη καί τό πρόσωπο τοῦ μαρμαρωμένου Βασιληᾶ στοιχειώνει τά ὄνειρά μας, ἡ κλειστή Πύλη τῆς Ἁγίας τοῦ Θεοῦ Σοφίας, περιμένει νά ἀνοίξει. Κανένας δυνατός, κανένας πολυάριθμος λαός, κανένας “πλανητάρχης” δέν μπορεῖ νά ἀφανίσει τη Ρωμηοσύνη.
Ἡ Ρωμηοσύνη θά χαθεῖ ὅταν ὁ τελευταῖος Ρωμαῖος φύγει ἀπό τόν κόσμο καί μαζί του σβήσει ἡ Πίστη, ἡ Ἐλπίδα καί τά ὄνειρα!
Νινέττα Βολουδάκη__
 ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ Τεῦχος 119

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.