ΜΗΝΥΜΑΤΑ
ΚΟΣΜΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ
ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ
Με αυτούς τους χρεωκοπημένους Φραγκολατίνους, μεθαύριο Σάββατο, πάνε να …συμπροσευχηθούν και οι Ουνίτες καθηγητές της Θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης, στη Χαβρα των φράγκων!!! Και μ’ αυτούς θέλει να κάνει την ένωση ο πατριάρχης Βαρθολομαίος!!!
Από ποιούς άραγε παίρνει εντολές; Από τη στοά των μασόνων; Οι ορθόδοξοι επίσκοποί μας τί κάνουν;
Δυστυχώς, δεν ακολουθούν το παράδειγμα των Αγίων Πατέρων που εορτάζουν και υποδέχονται τον αιρετικό πατριάρχη σαν να μη συμβαίνει τίποτε!
Τους χριστιανούς δεν τους ντρέπονται και τον Θεό δεν τον φοβούνται;
_
_
ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ
Δεν είναι μετά θάνατο η αφαίρεση των ανθρωπίνων οργάνων, αλλά όταν ο άνθρωπος είναι εν ζωή, γι᾽ αυτό και τον ναρκώνουν. Μετά τον θάνατο τα όργανα είναι άχρηστα.
ΑΠΟ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΤΑ ΖΩΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
1. Εχουμε περιπτώσεις που οι γιατροί θεώρησαν κλινικά νεκρούς ζωντανούς ανθρώπους. Πόσοι τεταρταίοι Λάζαροι δεν κυκλοφορούν ανάμεσά μας.
2. Θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα, που έγινε σε νοσοκομείο των Αθηνών. Ενας νέος άνθρωπος μετά το ατύχημα θεωρήθηκε κλινικά νεκρός, οι γιατροί πήραν την συγκατάθεση των συγγενών του, έκαναν ισχυρή νάρκωση και τον έβαλαν στο χειρουργείο. Ο νοσοκόμος που συμμετείχε στην αφαίρεση των οργάνων έπαθε σόκ. Τί είδε: Ο κλινικά νεκρός κατα τους γιατρούς, την ώρα της επέμβασης έως ότου να του αφαιρεθεί η καρδια, παρ’ όλη την νάρκωση δάκρυζε συνεχώς και ένας από την ομάδα των γιατρών σκούπιζε τα δάκρυα του. Ο νέος μετά την αφαίρεση της καρδιάς πέθανε, ο νοσοκόμος έπαθε σόκ και οι χασάπηδες γιατροί συνεχίζουν το δολοφονικό τους έργο.
Υπάρχει όμως κάτι πιο φοβερό:
Είναι δυό φορές φονιάς εκείνος που σκοτώνει τον συνάνθρωπό του, μ᾽ αυτό τον τρόπο, έστω και εάν μένουν στον ασθενή λίγες ημέρες ή και λίγα λεπτά ζωής. Ο Γέροντας μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος έλεγε: Δέν γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στην καρδιά του ανθρώπου τα τελευταία λεπτά της ζωής του. Δεν γνωρίζουμε τι διαμείβεται μεταξύ της ψυχής του και του Θεού. Δεν ξέρουμε αν την τελευταία στιγμή πριν από την έξοδό του, προλάβει να πει το ήμαρτον. Γι᾽ αυτό κάνουμε μνημόσυνα σ᾽ όλους τους ανθρώπους και στους πιο αμαρτωλούς. Και ο Γέροντας συνέχιζε·
Ό φυσικός τρόπος για να σωθεί ο άνθρωπος είναι η μυστηριακή ζωή. Το έλεος του Θεού σώζει τον άνθρωπο, αλλά χρειάζεται και ο άνθρωπος να το θέλει. Χρειάζεται να έχει πίστη, να έχει ταπείνωση, να έχει έργα αγάπης και αρετής και να θέλει τη σωτηρία του. Ένα βήμα να κάνει ο άνθρωπος, 100 θα κάνει ο Θεός για να τον σώσει. Ο χριστιανός πρέπει να βρίσκεται στην ορθόδοξη πίστη, να αγωνίζεται, να εξομολογείται και να κοινωνεί των αχράντων μυστηρίων. Αυτός είναι ο φυσικός τρόπος της σωτηρίας.
Όμως ο Θεός έχει και έκτακτους τρόπους. Παράδειγμα ο ληστής επάνω στο σταυρό που είπε το «μνήσθητί μου Κύριε όταν έλθεις εν τη Βασιλεία σου» και μπήκε πρώτος στον παράδεισο.
Με την βίαιη όμως αφαίρεση των οργάνων, στερούν από τον άνθρωπο τις τελευταίες ευκαιρίες που του δίνει ο Θεός. Σκοτώνουν το σώμα ασθενών ανθρώπων τη στιγμή που βρίσκονται σε αδυναμία να αντιδράσουν. Σκοτώνουν όμως και την ψυχή τους στερώντας τους τα τελευταία λεπτά της ζωής τους, τα τόσο πολύτιμα.
Βεβαια, δεν πρέπει εμείς οι χριστιανοί να περιμένουμε τα τελευταία λεπτά της ζωής μας για να πούμε το ήμαρτον· Αν κάνουμε τέτοια συμφωνία και χάσουμε τις ευκαιρίες που μας δίνει σήμερα ο Θεός, θα σκληραίνουν οι καρδιές μας και δεν θα πούμε ποτέ το ήμαρτον· Τώρα που μας δίδεται η ευκαιρία ας την αρπάξουμε· «ἐπιλαβοῦ τῆς αἰωνίου ζωῆς« (Α΄ Τιμοθ. 6, 12).
Την αγάπη μας στον συνάνθρωπό μας μπορεί να την δείξουμε όχι μόνο προσφέροντάς του υλικά αγαθά, όταν τα χρειάζεται, αλλά και με την αιμοδοσία. Να γίνουμε αιμοδόται εάν το επιτρέπει η υγεία μας. Αυτό είναι μέσα στα καθήκοντα της αγάπης του χριστιανού. Ο Χριστός είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης. Η αφαίρεση όμως ζωτικών οργάνων είναι φόνος και το «ου φονεύσεις« είναι εντολή του Δεκαλόγου.
Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΘΛΙΟΣ
Οι γιατροί θ’ αρπάζουν σαν γεράκια τα όργανα του ανθρώπου χωρίς να ρωτούν τους συγγενείς, θα αφαιρούν τα όργανά του όταν αυτοί τον χαρακτηρίσουν κλινικά νεκρό και θα τον σκοτώνουν με την δικαιολογία… της αγάπης!!!
Ένας ωραίος τρόπος για να γλυτώσουν τα ασφαλιστικά ταμεία από τα έξοδα της νοσηλίας και κάποιοι γιατροί να τα οικονομήσουν!!!!!!!
Για να μη γίνει αυτό, θα πρέπει όλοι μας να κάνουμε δήλωση και να την στείλουμε στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Διαβάστε με προσοχή το παρακάτω μήνυμα που μας ήρθε·
Οποιαδήποτε στιγμή ένας πολίτης το επιθυμεί θα μπορεί να δηλώνει την άρνησή του στη μετά θάνατον δωρεά οργάνων, ξεκαθαρίζει ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ), με αφορμή αναρτήσεις στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με τις οποίες φέρεται ως «καταληκτική ημερομηνία υποβολής έγγραφης δήλωσης άρνησης δωρεάς οργάνων μετά θάνατον η 12η Δεκεμβρίου 2012».
Η δήλωση άρνησης δωρεάς οργάνων μετά θάνατον δεν έχει συγκεκριμένη προθεσμία υποβολής, ούτε λήγει μετά το πέρας της 1ης Ιουνίου 2013, οπότε και θα αρχίσει η ισχύς του άρθρου 9, του νόμου 3984 περί Εικαζόμενης Συναίνεσης, όπως αναφέρει ο ΕΟΜ, προσθέτοντας ότι ακόμα και μετά τον Ιούνιο του 2013, θα μπορεί κάποιος να δηλώνει την άρνησή του στην μετά θάνατον δωρεά οργάνων.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τον νόμο, η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο θανόν πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του και κατόπιν συναίνεσης της οικογένειάς του.
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο Οργανισμός, με την ισχύ της Εικαζόμενης Συναίνεσης διασφαλίζεται, μέσω της δυνατότητας «αρνητικής δήλωσης», η άρνηση του πολίτη να γίνει δότης οργάνων, γεγονός που με την ισχύουσα νομοθεσία της δηλούμενης συναίνεσης (κάρτα δωρητή), δεν διασφαλιζόταν, καθώς η δωρεά οργάνων του εκλιπόντος επαφιόταν στην απόφαση της οικογένειας.
«Παρόλα αυτά, ουδέποτε στην Ελλάδα και σε όλες τις χώρες που πραγματοποιούνται μεταμοσχεύσεις κάτω από ισχυρά νομικά πλαίσια και ανεξαρτήτως νομοθετημένου τρόπου συναίνεσης, δεν έχουν ληφθεί μοσχεύματα από αποβιώσαντα δότη, χωρίς τη συναίνεση της οικογένειάς του», υπογραμμίζει ο ΕΟΜ, εκφράζοντας, παράλληλα, τη λύπη του «που στο γενικότερο πλαίσιο «εκφοβισμού» του κοινού χρησιμοποιείται και ως μέσο και ο θεσμός της Δωρεάς Οργάνων».
Η «αρνητική δήλωση», η οποία μπορεί να έχει τη μορφή υπεύθυνης δήλωσης ή της απλής δήλωσης που θα βεβαιώνεται το γνήσιο της υπογραφής από αρμόδια αρχή (ΚΕΠ η Αστυνομικό τμήμα) , αποστέλλεται στον ΕΟΜ ταχυδρομικά ή με φαξ, πρωτοκολλείται και καταχωρείται σε σχετικό αρχείο.
Στη δήλωση θα πρέπει να αναφέρεται ρητά η άρνηση (π.χ. «σε περίπτωση θανάτου δεν επιθυμώ να ληφθούν τα όργανά μου προς μεταμόσχευση»), ενώ, θα πρέπει να αναγράφονται τα εξής προσωπικά στοιχεία: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, αρ. δελτίου ταυτότητας / διαβατηρίου, ημερομηνία γέννησης, διεύθυνση κατοικίας με ΤΚ και τηλέφωνο επικοινωνίας.
Τα ανήλικα τέκνα συμπεριλαμβάνονται στην υπεύθυνη δήλωση του ενός γονέα, με τα ονόματά τους και την ημερομηνία γέννησής τους.
Οι δηλώσεις θα πρέπει να αποστέλλονται στη διεύθυνση: Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων-Τμήμα Προώθησης Δωρεάς Ιστών & Οργάνων, Αν. Τσόχα 5, 11521 Αθήνα, Φαξ 210 7255066.
Μετά την έναρξη ισχύος του σχετικού άρθρου (1/6/2013), θα αρχίσουν να αποστέλλονται ταχυδρομικώς οι σχετικές βεβαιώσεις σε όποιον έχει εγγραφεί στο αρχείο.
______
οικονομολογος-αναλυτης κ.Σπύρος Λαβδιώτης
απαντά σε ερωτήματα που τέθηκαν μετά
Τον ευχαριστούμε θερμά και σημειώνουμε ότι το κείμενο που ακολουθεί, βοηθά ιδιαιτέρως να κατανοήσουμε το γιατί βρισκόμαστε σε λάθος κατεύθυνση παραμένοντας στο Ευρώ.
Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω το ακροατήριο για τις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που μου έθεσε, αλλά δυστυχώς λόγω χρόνου δεν κατέστη δυνατόν να απαντηθούν. Ωστόσο, το κεντρικό περιεχόμενο των ερωτήσεων σύγκλινε στο καυτό ζήτημα της υιοθέτησης του Εθνικού νομίσματος και στο οποίο ακολούθως θα προσπαθήσω να απαντήσω υπό μορφή δοκιμίου.
Έχουν ήδη περάσει δυόμισι χρόνια από την υπαγωγή της Ελλάδος στους όρους του Α’ Μνημονίου της 10ης Μαΐου 2010 – της δανειακής σύμβασης της Εθνικής υποτέλειας των 110 δις ευρώ που υπέγραψε η ανάλγητη Ελληνική κυβέρνηση με τη τρόικα. Oι πολιτικοί μας ηγέτες διαβεβαίωσαν τον Ελληνικό λαό ότι η επαχθής Α’ δανειακή σύμβαση και το περιβόητο PSI της Β’ δανειακής σύμβασης των 130 δις ευρώ, που συνοδεύτηκαν από τα άκριτα μέτρα λιτότητας της κοινωνικής εξαθλίωσης, είναι αναγκαίες για τη «σωτηρία της χώρας από την χρεοκοπία» και την παραμονή της πολύπαθης Ελλάδος στη ζώνη του Ευρώ, έστω και χρεωκοπημένη!
Δεν πρέπει λοιπόν να ξεχνάμε ότι η υπέρογκη δανειακή σύμβαση των 130 δις ευρώ που αφορούσε τις κολοσσιαίες ζημιές του χρηματοπιστωτικού συστήματος, κυρώθηκε με νόμο του κράτους το βράδυ της αλησμόνητης 13ης Φεβρουαρίου 2012, όταν υπερψηφίσθηκε από την Βουλή, ενώ το κέντρο της Αθήνας είχε μετατραπεί σε πραγματικό πεδίο μάχης και ορισμένα κτίρια τυλίχθηκαν στις φλόγες, καθώς η οργή του κόσμου υπερέβη τα όρια της. Η ξέφρενη αυτή αντίδραση του κόσμου που επιβεβαίωσε τη ρήση του Le Bon « ο όχλος έχει τη δύναμη μόνο να καταστρέφει » υπήρξε απόρροια έντονων συναισθημάτων ότι κάτι κακό διέπραξαν οι αντιπρό- σωποί του εις βάρος των παραδόσεων και της συνείδησης του Έθνους. Η ιστορία μας διδάσκει ότι από τη στιγμή που οι ηθικές δυνάμεις, στις οποίες στηρίχτηκε ο πολιτισμός ενός λαού έχουν χάσει την επίδρασή τους, η τελική διάλυση του Κράτους αναφέρει ο Le Bon, « πραγματοποιείται από τα ασυνείδητα και βίαια πλήθη». Η διαίσθηση του απλού πολίτη, που τόσο υποτίμησαν τα τελευταία χρόνια οι πολιτικοί ηγέτες, ότι η ένταξη της χώρας στην νομισματική ένωση του ευρώ θα αποβεί καταστροφική για την χώρα του και θα την έθετε σε μακροχρόνια υποτέλεια στους διεθνείς δανειστές της, χωρίς προοπτικές ανάπτυξης, δεν ήταν διόλου λανθασμένη.
Είναι εξ ίσου ακατανόητο στον κοινό νου με βάση κατεξοχήν τα οικονομικά κριτήρια, πως η κυβέρνηση Σημίτη το 2001 ανέλαβε αυτή την ριψοκίνδυνη επιχείρηση της ένταξης της χώρας σε μια νομισματική ένωση με αμετάκλητη ισοτιμία. Σε τι είδους κριτήρια βασίζονταν οι τυμπανοκρουσίες των «εκσυγχρονιστών» ότι το ευρώ θα αποτελέσει την πανάκεια των προβλη- μάτων του «ευρωπαίου πλέον έλληνα πολίτη»; Ενώ γνώριζαν ότι η Ελλάδα ποτέ δεν πληρούσε τα δημοσιονομικά κριτήρια της Συνθήκης του Μάαστριχτ. Μάλιστα, προσέφυγε επανειλημμένα σε λογιστικές αλχημείες των μακροοικονομικών στοιχείων εξ ου και ο διεθνής περίγελως των Greek Statistics με τους αστερίσκους που συνιστούσαν το ανέκδοτο και σημείο αναφοράς του βαθμού χειραγώγησης των λογιστικών στοιχείων. Πώς πράγματι, η ένταξη της χώρας στο ενιαίο νόμισμα της Ευρώπης έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό και εγκωμιάσθηκε ως ένα ορόσημο στη σύγχρονη παγκοσμιοποίηση των αγορών και συνοδεύτηκε με επευφημίες; Γιατί οι Ελληνικές κυβερνήσεις υπήρξαν θιασώτες του ευρώ και εκθείασαν μόνο τα πιθανά ψυχολογικά οφέλη, της ενίσχυσης του αισθήματος της ευρωπαϊκής ενότητας και της δήθεν αλληλεγγύης, ενώ απέκρυψαν επιμελώς τα σοβαρά μειονεκτήματα της ένταξης στην Ευρωζώνη που προέκυπταν από τα δίδυμα χρόνια ελλείμματα του δημοσίου χρέους και του διεθνούς ισοζυγίου πληρωμών;
Τα ανωτέρω ερωτήματα θα τα απαντήσει η ιστορία, εμείς όμως πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στο γεγονός ότι η σύγχρονη Ελλάδα συνετρίβη από την φαύλη πολιτική των δύο εναλλασσόμενων κομμάτων στην εξουσία επί 38 ολόκληρα χρόνια. Είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων ότι ένα διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα που προωθεί την διαστρέβλωση και χειραγώγηση της πληροφόρησης, διαφθείρει επίσης και τις ψυχές των πολιτών οι οποίοι στη σύγχρονη εποχή του ατομικισμού έχουν υποστεί μεγάλης μορφής πλύση εγκεφάλου. Σε τέτοιο βαθμό, που χρειάζονται βοήθεια για να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν ακόμη και σημαντικά ζητήματα, όπως των οικονομικών επιπτώσεων στις ζωές τους της ένταξης της χώρας τους σε μια νομισματική ένωση με την παγίδα της αμετάκλητης ισοτιμίας, που απαιτεί την απεμπόληση του κυριαρχικού δικαιώματος της έκδοσης εθνικού νομίσματος και του έλεγχου της πίστωσης.
Η σημασία της διατήρησης του κυριαρχικού δικαιώματος της έκδοσης του εθνικού νομίσματος και της πίστωσης γίνεται αμέσως αντιληπτή, όταν γυρίσουμε το ρολόι του χρόνου πίσω για να θυμηθούμε τις απόψεις του Mackenzie King ενός πολιτικού που διακυβέρνησε τον Καναδά επί 21 ολόκληρα χρόνια. Ο σπουδαίος αυτός πολιτικός ανήρ μας έδωσε την ακόλουθη πολύτιμη συμβουλή που μακάρι οι έλληνες πολιτικοί να την είχαν υιοθετήσει:
«Άπαξ ένα έθνος εκχωρήσει τον έλεγχο του νομίσματος και της πίστωσης, δεν έχει σημασία ποιος θεσπίζει τους νόμους του κράτους. Η τοκογλυφία, άπαξ και επικρατήσει, θα συντρίψει οποιοδήποτε έθνος. Μέχρι να επανέλθει ο έλεγχος της έκδοσης του χαρτονομίσματος και της πίστωσης στην κυβέρνηση και αναγνωριστεί ως η πιο περίοπτη και ιερή ευθύνη, όλες οι συζητήσεις για εθνική κυριαρχία του Κοινοβουλίου και της δημοκρατίας είναι ανώφελες και μάταιες».
Η επαλήθευση της φράσης του Mackenzie King σήμαινε τα δεινά της τοκογλυφίας που επωμίσθηκε η Ελληνική κοινωνία εάν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια το ποσό των τόκων που το δημόσιο πλήρωσε ανέρχεται στο ποσό των 43 δις ευρώ, ως αμοιβή του δανειστή! Ένα τεράστιο ποσό για το μέγεθος της συρρικνωμένης Ελληνικής οικονομίας, που αντιστοιχεί περίπου με τη συνολική είσπραξη των ετήσιων εσόδων του δημοσίου, το οποίο ποτέ δεν χορηγήθηκε για τις δημόσιες δαπάνες ή τις δημόσιες επενδύσεις, ούτε και μπήκε στα ταμεία του κράτους, αλλά συνιστά απαίτηση των «αλληλέγγυων» εταίρων μας! Δυστυχώς οι πολιτικοί μας ηγέτες έθεσαν την σύγχρονη Ελλάδα με φαυλότητα βορά της διεθνούς τοκογλυφίας, που ήταν κατακριτέα όχι μόνο από τους αρχαίους στοχαστές αλλά κι από την χριστιανική θρησκεία:
Και εισήλθεν ο Ιησούς εις τον ναόν του Θεού και εξεδίωξε από τας αυλάς του ιερού, τους πωλώντας και αγοράζοντας, ανέτρεψε τα τραπέζια των αργυραμοιβών και τα καθίσματα αυτών που πωλούσαν περιστέρια προς θυσίαν. Και λέγει εις αυτούς, « είναι γραμμένο εις την Αγίαν Γραφήν: ο οίκος μου θα ονομασθή οίκος προσευχής, αλλά εσείς τον εκάματε, με την αισχροκέρδειαν και την απληστίαν σας, σπήλαιον ληστών». Κατά Ματθαίον ΚΑ’ 12-13
Η αμείλικτη αλήθεια είναι ότι με την ένταξη της χώρας στην Ευρωζώνη (28-2-2002) απωλέσθη η νομισματική πολιτική και μαζί το κυριαρχικό δικαίωμα της έκδοσης του εθνικού νομίσματος και του έλεγχου της πίστωσης. Από εκείνη τη χρονική στιγμή με την υποκατάσταση του ευρώ ως εθνικό νόμι- σμα με την σύμπραξη της πολιτικής ηγεσίας, η Τράπεζα της Ελλάδος- η ανώνυμη πολυμετοχική εταιρία με το αινιγματικό ιδιοκτησιακό καθεστώς της οποίας η συντριπτική πλειοψηφία του μετοχικού κεφα- λαίου μετά από 84 χρόνια λειτουργίας παραμένει ακόμη άγνωστη στον Ελληνικό λαό- λειτουργεί κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της ως μέλος του Ευρωσυστήματος,. Κι αυτό σημαίνει ότι η κεντρική τράπεζα της χώρας ενεργεί σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές και τις οδηγίες ενός αλλότριου οργανισμού, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) με έδρα την Φραγκφούρτη και όχι την μητρόπολιν της ΕΕ, τις Βρυξέλλες. Ωστόσο, η ΕΚΤ είναι ένα «παράξενο άλογο» διαφορετικού χρώματος από τις παραδοσιακές κεντρικές τράπεζες κυρίαρχων κρατών. Η ΕΚΤ, ενώ είναι κεντρική τράπεζα σ’ όλο σχεδόν το φάσμα των λειτουργιών, δεν είναι «δανειστής εσχάτης ανάγκης» των κρατών- μελών της Ευρωζώνης ως κρατών- εθνών, μία λειτουργική πράξη η οποία ρητώς απαγορεύεται από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ! Ως επακόλουθο, ένα κυρίαρχο κράτος δεν έχει στην ουσία μια «πραγματική» κεντρική τράπεζα να στηριχτεί σε περίπτωση εσχάτης ανάγκης και καθίσταται έρμαιο των χρηματαγορών.
Η ΕΚΤ είναι υπεύθυνη για την χάραξη της νομισματικής πολιτικής των κρατών- μελών της Ευρωζώνης. Αυτή αποτελεί το υπέρ-εθνικό θεσμικό όργανο το οποίο έχει το μονοπώλιο της δημιουργίας του χρήματος, το Ευρώ, και ως συνέπεια ασκεί ολοκληρωτικό έλεγχο στη σφαίρα της νομισματικής οικο- νομίας των κρατών-μελών της ζώνης του ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι μια ανεξάρτητη από πολιτική επιρροή αρχή και σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, ο μοναδικός σκοπός της είναι ο έλεγχος του πληθωρισμού. Δεν επιτρέπεται ούτε η ΕΚΤ ούτε καμία από τις εθνικές κεντρικές τράπεζες της Ευρωζώνης να ζητήσουν ή να δεχθούν οδηγίες από τις κυβερνήσεις τους! Έτσι επήλθε η διχοτόμηση της οικονομικής πολιτικής κι άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου της πιστωτικής επέκτασης και της χρηματοπιστωτικής κερδοσκοπίας και δεν άργησε να επέλθει η συντριβή και η μετάδοσή της στην πραγματική οικονομία με την μαύρη δυστυχία της βαθιάς ύφεσης και τις στρατιές των ανέργων.
Σε μία επίδειξη υιοθέτησης των αρχών του hard core μονεταρισμού, τον μανδύα του νεοφιλε- λευθερισμού, η ΕΚΤ είναι το μοναδικό ίδρυμα στη νομισματική ιστορία παραγωγής συμβολικού χρή- ματος από «ζεστό αέρα» που αφήνει απροστάτευτο το κράτος, ακόμη και στη περίπτωση απροσδό- κητης φυσικής καταστροφής, όπως αυτής που συνέβη στην Ιαπωνία πριν μερικά χρόνια με το τρομερό τσουνάμι που στοίχισε τις ζωές χιλιάδων ατόμων και προκάλεσε ζημιές εκατοντάδων δις δολαρίων. Συγκεκριμένα, απαγορεύεται στην ΕΚΤ να χορηγήσει δάνεια στις κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ και σε εθνικές δημόσιες επιχειρήσεις, ακόμη και σε περίπτωση εκτάκτων περιστάσεων, απεμπολώντας ουσιαστικά την παραδοσιακή χρησιμότητα των κεντρικών τραπεζών. Θεσμικά, η ΕΚΤ χορηγεί το συμβο- λικό χρήμα του ευρώ αποκλειστικά στα μέλη του Ευρωσυστήματος, τις εθνικές κεντρικές τράπεζες, με επιβάρυνση το βασικό της επιτόκιο, κι αυτές με τη σειρά τους στις τράπεζες που εποπτεύουν. Ενώ τα εθνικά κράτη αποκτούν το χρήμα για την κάλυψη των δημοσιονομικών τους δαπανών, ασθμαίνοντας, από τις αγορές χρεογράφων σε δημόσιους πλειστηριασμούς, είτε υπό μορφή εντόκων γραμματίων είτε ομόλογων, και εξ ανάγκης αποδέχονται όποιο επιτόκιο οι αγορές κεφαλαίου απαιτήσουν.
Έτσι, αυτός ο μηχανισμός της έμμεσης παροχής χρήματος από την ΕΚΤ στα κράτη- μέλη της ζώνης του ευρώ, που καταλήγει σε διπλή επιβάρυνση τόκου δημιουργεί πολλά προβλήματα στις δικές τους εθνικές οικονομίες, καθ’ ην η Ευρωπαϊκή Ιδέα της πολιτικής ενοποίησης και της δημοσιονομικής ομοσπονδίας δεν έχει επιτευχθεί ακόμη. Ως αποτέλεσμα οι αδύναμες και παρασιτικές οικονομίες της Ευρωζώνης, όπως της Ελλάδος έχουν σοβαρό πρόβλημα χρηματοδότησης και άρχισαν να καταρρέουν, διότι οι «αγορές» ήταν ανήσυχες και απαίτησαν υψηλότερο επιτόκιο δανεισμού. Από την άλλη, εάν οι οίκοι αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας μιας χώρας και οι επενδυτές την θεωρήσουν επι- σφαλή θα την αποκλείσουν πρακτικώς από τις αγορές, με την απαίτηση δυσβάστακτου επιτοκίου και θα την οδηγήσουν στη χρεοκοπία. Γι αυτό η νομισματική πολιτική της ζώνης του ευρώ ονομάσθηκε ένας «ζουρλομανδύας» και οι έμπειρες χώρες στην νομισματική οικονομική, όπως η Αγγλία και η Σουηδία, ουδέποτε επεδίωξαν να γίνουν μέλη της Ευρωζώνης. Μάλιστα, σε δημοσκόπηση που έγινε πρόσφατα στη Σουηδία, σχετικά με το εάν οι πολίτες επιθυμούν να ενταχθεί η χώρα τους στη ζώνη του ευρώ, ένα ηχηρό 82% απάντησε όχι, εν αντιθέσει με την πλειοψηφία των ελλήνων, που συνεχίσουν να βάζουν το κάρο μπροστά και πίσω το άλογο, προτιμώντας το ευρώ, παρά τη συμφορά που επέφερε.
Οι διεθνείς πιστωτές μας, που δεν είναι άλλοι παρά οι «αλληλέγγυοι» εταίροι μας της ΕΕ, διακαώς επιθυμούν την παραμονή της Ελλάδος στη ζώνη του ευρώ, διότι αφενός την απομυζούν μέσω τοκογλυφικών επιτοκίων, αφετέρου εάν η Ελλάδα αποχωρίσει από την Ευρωζώνη, υπάρχει ο σοβαρός Συστεμικός κίνδυνος, της «επιδημίας», και να αποχωρίσουν κι άλλα μέλη της περιφέρειας, η αποκλη- θείσα συνομοταξία των PIIGSs. Και ως φυσικό, θα προέλθει η διάλυση της ενδογενώς ελαττωματικής νομισματικής ευρωπαϊκής ένωσης. Δεν πρέπει λοιπόν να ξεχνάμε, ότι η «άωρος» ένταξη της χώρας μας με σοβαρά μειονεκτήματα ανταγωνιστικότητας και δημοσιονομικής πειθαρχίας στην Ευρωζώνη, που ο πυρήνας, ιδίως η εξαγωγική Γερμανία, υπερτερούσε κατά παρασάγγας βιομηχανικώς και σε τεχνογνω- σία και είχε διαφορετική κουλτούρα και ήθη, αποτελούσε ένα οξύμωρο σχήμα συμβίωσης.
Για τους ανωτέρω λόγους, παραμονή στην Ευρωζώνη σημαίνει ότι η θηλιά του ευρώ στο λαιμό της Ελληνικής κοινωνίας μέσω της επιμήκυνσης των δανείων μέχρι το 2057 και της αύξη- σης των τοκοχρεολυσίων τελικά θα την πνίξει. Η οικειοθελής έξοδος που είναι η λύση που προτείνει ο γράφων και τεκμηριώνουν οι θεμελιώδεις οικονομικές αρχές από αλήστων χρόνων, δίνει την προοπτική, αλλά η ελευθερία χρειάζεται τόλμη και πίστη αναφέρει ο ποιητής, μαζί και την προδιάθεση και ήθος των πολιτών να διαμορφώσουν τις τύχες τους επάνω σε μια νέα βάση. Αυτή προϋποθέτει την αλλαγή νοοτροπίας, που απαιτεί χρόνο, από την νωχελικότητα και την ανευθυνότητα, του «άστα να βγάλει ο άλλος τα κάστανα από την φωτιά», στην ζωτικότητα και την παραγωγικότητα, που αποτελούν συντελεστές μιας σταθερής εκκίνησης θεμελιωμένης στην αναγέννηση της βιομηχανίας, της εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, και την ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, με τελικό στόχο την αυτάρκεια. Τότε μόνο, η χώρα θα πετύχει σταδιακά τον απεγκλωβισμό της από τον δανεισμό και θα διατηρήσει την εθνική της κυριαρχία.
Σπύρος Λαβδιώτης Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2012
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.