Του λαου η επιδοκιμασια ή η αποδοκιμασια κρινει αν μια Συνοδος εινε Ορθοδοξη (Μητροπολιτου Φλωρινης Αυγουστινου) α) ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ β) H ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (Δυο συνεντευξεις προ και μετα την συναξη της Κρητης, με τον καθηγητη της Νομικης, Εκκλησιαστικου Δικαιου Κυριακο Κυριαζοπουλος
Του λαου η επιδοκιμασια ή η αποδοκιμασια
κρινει αν μια Συνοδος εινε Ορθοδοξη
Ἀπό τὸ βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου
«Κόρακες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐξέλθετε τῆς Κιβωτοῦ», σελ. 35
Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς ἑπτὰ Οἰκουμενικὲς καὶ τὶς ἀναγνωρισμένες Τοπικές, ἔγιναν καὶ ἄλλες σύνοδοι ποὺ ὅμως δὲν ἀναγνωρίσθηκαν ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ συνείδησι. Ἐκκλησιαστικὴ συνείδησις εἶνε ἡ κρίσι καὶ ἐκτίμησις τοῦ εὐσεβοῦς πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, τὸ ὁποῖο ἔχει ἐκ Θεοῦ τὸ πνευματικὸ αἰσθητήριο νὰ διακρίνῃ τὴν ἀλήθεια ἀπὸ τὴν πλάνη, ὅπως τὰ πρόβατα ἔχουν ἐκ φύσεως τὸ αἰσθητήριο νὰ διακρίνουν τὰ ὠφέλιμα βότανα ἀπὸ τὰ βλαβερά (Μ. Βασίλειος). Ὁ ὀρθόδοξος λαός, ποὺ ζῇ σὲ μυστηριακὴ ἐπαφὴ μὲ τὸ Χριστὸ καὶ ἔχει Πνεῦμα ἅγιο, ὅταν ἀκούσῃ ἀπόφασι Συνόδου ποὺ εἶνε σύμφωνη μὲ τὴν πατροπαράδοτη πίστι, μὲ «ὅ,τι πάντοτε, πανταχοῦ καὶ ὑπὸ πάντων ἐπιστεύθη» (Βικέντιος Λερ.), αἰσθάνεται χαρὰ καὶ λέει· «Αὕτη ἡ πίστις τῶν ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν οἰκουμένην ἐστήριξεν» (Συνοδ. Ὀρθοδ.). Εἰ δ᾽ ἄλλως, ἐκδηλώνει τὴ διαφωνία καὶ ἀποδοκιμασία του.
Ὥστε κατὰ τὴν ὀρθόδοξη ἀντίληψι αἱ Σύνοδοι βρίσκονται ὑπὸ τὸν ἔλεγχο τῆς ἐκκλησιαστικῆς συνειδήσεως, ποὺ δὲν περιορίζεται μόνο στοὺς κληρικοὺς ἀλλὰ ἐπεκτείνεται καὶ ἀποκορυφώνεται στὸν εὐσεβῆ λαό· τοῦ λαοῦ ἡ ἐπιδοκιμασία ἢ ἡ ἀποδοκιμασία κρίνει ἂν μία Σύνοδος εἶνε ἀληθινὴ ἢ μή. Ἡ Ὀρθοδοξία διαφέρει ἀπὸ τὸν παπισμὸ καὶ στὸ σημεῖο αὐτό· ἐδῶ τὸ ἀλάθητο δὲν τὸ διεκδικεῖ ἕνα πρόσωπο, ἀλλὰ τὸ ἔχει τὸ πλήρωμα, ὁ εὐσεβὴς λαὸς ποὺ ὀνομάζεται «φύλαξ τῆς πίστεως». Ὁ πιστός, ὅσο ἄσημος καὶ ἂν εἶνε, δὲν ἐκμηδενίζεται· ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας δὲν μπορεῖ νὰ ἀγνοῇ τὴ φωνή του. Ἔτσι ὑπάρχει ἁρμονία.
ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ
Ο καθηγητής του Εκκλησιαστικού Δικαίου του Αριστοτελείου Πανεπ. Θεσ/νίκης Κυριάκος Κυριαζόπουλος αναλύει και επεξηγεί, με εκκλησιολογικά και κανονικά κριτήρια, τις τρείς (3) βασικές προϋποθέσεις ποὺ χρειάζεται μιὰ Σύνοδος γιὰ νὰ εἶναι ἔγκυρη καὶ Πανορθόδοξη.
____________________
__________________
H ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Συνεντευξη του καθηγητου της Νομικης κ. Κυριακου Κυριαζοπουλου
—————-
————
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ ΜΟΝΑΧΟ π. ΙΛΑΡΙΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ
Ακουστε την και θα καταλάβαιτε γιατί ἀλοιώθηκε τὸ Ἅγιον Ὄρος και οἱ ἠγούμενοι τῶν Μοναστηριῶν μνημονεύουν τὸν αἰρετικὸ πατριάρχη Βαρθολομαῖο ὡς Ὀρθοδοξο!
http://trelogiannis.blogspot.gr/2017/01/blog-post_36.html
———-
———
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.