Αυγουστίνος Καντιώτης



ΠΩΣ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ «ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» ΧΩΡΙΣ ΜΑΧΗ 2. Σχολια σε μερικες απο τις θεολογικες θεσεις του Μεσσηνιας Χρυσοστομου με αφορμη τη συνεντευξη του για την Μεγαλη συνοδο που αναδημοσιευεται στο Amen

date Μαρ 7th, 2018 | filed Filed under: ΕΛΛΑΣ, ΜΗΝΥΜ. ΠΑΡΑΛ. ΠΡΟΩΘ.

ΠΩΣ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ «ΠΟΛΕΜΟ

ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» ΧΩΡΙΣ ΜΑΧΗ

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Η αποχώρηση, το μεσημέρι της Παρασκευής 23 Φεβρουαρίου 2018, του υπό σημαία BAHAMAS πλωτού γεωτρύπανου «SAIPEM 12000», από το οικόπεδο 3 της Κυπριακής ΑΟΖ, όπου επρόκειτο να κάνει έρευνες για λογαριασμό της ιταλικής πολυεθνικής εταιρείας πετρελαίου και φυσικού αερίου ΕΝΙ, στην οποία να σημειωθεί ότι η ιταλική κυβέρνηση συμμετέχει με μερίδιο 30,303%, έφερε στο προσκήνιο για μια ακόμη φορά τον «πόλεμο του Αιγαίου».
Το «SAIPEM 12000», παρεμποδίστηκε από πέντε τουρκικά πολεμικά πλοία και όταν ο πλοίαρχός του απειλήθηκε με σύγκρουση, αναγκάστηκε να φύγει από την περιοχή και απέπλευσε για τις ακτές του Μαρόκου. Η ουσία είναι ότι ο στόχος της Ιταλίας (ΕΝΙ) που ήταν η διενέργεια εργασιών στο οικόπεδο 3 της Κυπριακής ΑΟΖ, δεν κατέστη εφικτός, εξαιτίας των τουρκικών απειλών. Και ο «σουλτάνος» απείλησε (3-3-2018) να κάνει τα ίδια νταηλίκια και στη Γαλλία (Total) αλλά και στις ΗΠΑ (Exxon Mobil).

Από το 1976, η Τουρκία «κερδίζει» στον «πόλεμο του Αιγαίου» χωρίς μάχες αλλά εκτοξεύοντας απειλές και δημιουργώντας κρίσεις. Μέσα από αυτές, μας σέρνει σε διαπραγματεύσεις και μετά από ένα «ανατολίτικο παζάρι» πάντα κάτι κερδίζει. Κάτι ανάλογο εκτιμώ θα γίνει και με την Κυπριακή ΑΟΖ.
Ας θυμηθούμε…

Η κρίση του Ιουλίου 1976, με το τουρκικό ερευνητικό «ΧΟΡΑ», έσυρε την Ελλάδα σε διάλογο με την Τουρκία. Κυβερνήσεις Καραμανλή και Ντεμιρέλ. Τον Αύγουστο του1976 υπήρξε αρχικά συμφωνία των Υπουργών Εξωτερικών Μπίτσιου και Τσαγλαγεντήλ που οδήγησε στη συνάντηση Τζούνη και Μπριγκέλ και απ’ αυτή προέκυψε, στις 11 Νοεμβρίου1976, το «Πρωτόκολλο της Βέρνης». Προέβλεπε αμοιβαία αποχή Ελλάδας και Τουρκίας από έρευνες στην υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου, δηλαδή έξω από τα 6 ναυτικά μίλια των χωρικών υδάτων και των δυο χωρών.

Η κρίση του Μαρτίου 1987, με το ίδιο τουρκικό ερευνητικό μετονομασμένο σε «ΣΙΣΜΙΚ Ι», έσυρε και πάλι την Ελλάδα σε διάλογο που κατέληξε σε δυο Συμφωνίες :

(ι) Τη «Συμφωνία του Νταβός», τον Ιανουάριο του 1988, όπου στο Νταβός της Ελβετίας, οι Πρωθυπουργοί Ανδρέας Παπανδρέου και Τουργκούτ Οζάλ αποφάσισαν το «μη πόλεμο», συμφωνώντας να εντείνουν τις προσπάθειές τους για να μην προκύψει άλλη μεταξύ τους κρίση, να συναντιούνται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο και να εγκαταστήσουν απευθείας τηλεφωνική γραμμή…
Η Συμφωνία επικυρώθηκε με την υπογραφή ‘Μνημονίου’ μεταξύ Παπούλια και Γιλμάζ στο οποίο προβλεπόταν οι ασκήσεις των δυο χωρών στα διεθνή ύδατα και το διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου που απαιτούσαν έκδοση NAVTEX ή NOTAM να μη διεξάγονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα καθώς και σε τουριστική περίοδο ή κατά τη διάρκεια θρησκευτικών και εθνικών εορτών των δυο χωρών.
(ιι) Τη «Συμφωνία της Βουλιαγμένης», το Μάιο του 1988, όπου οι δύο Πρωθυπουργοί Ανδρέας Παπανδρέου και Τουργκούτ Οζάλ, συναντήθηκαν στον «Αστέρα Βουλιαγμένης» και αποφάσισαν να παγώσει κάθε έρευνα στο Αιγαίο έξω από τα χωρικά ύδατα των δύο χωρών…

Η κρίση των Ιμίων, τον Ιανουάριο του 1996, όπου με την αποδοχή της προτροπής Ρ. Χόλμπουργκ για αμοιβαία αποχώρηση, δώσαμε στους Τούρκους το δικαίωμα να δημιουργήσουν τη θεωρία των «γκρίζων ζωνών» σε όλο το Αιγαίο.
Ακολούθησε η «Συμφωνία της Μαδρίτης», όπου στα πλαίσια της εκεί Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στις 8 Ιουλίου του 1997, ο Έλληνας πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και ο Τούρκος πρόεδρος Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ υπέγραψαν κοινή δήλωση, γνωστή ως «Συμφωνία της Μαδρίτης», στην οποία, για πρώτη φορά, γινόταν αναφορά σε ’ζωτικά συμφέροντα και ενδιαφέροντα’ της Τουρκίας στο Αιγαίο.

***

Οι στιγμές που περνάμε είναι κρίσιμες. Έχουμε να κάνουμε με μια Τουρκία η οποία είναι συνεχώς προκλητική και επιθετική. Μια Τουρκία, η οποία σε πείσμα του Διεθνούς Δικαίου γενικά και της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS 1982) ειδικότερα, δείχνει όχι μόνο στους Έλληνες αλλά στους Ευρωπαίους και τους Διεθνείς Οργανισμούς ότι αυτή είναι το αφεντικό στο Αιγαίο και στη Ν.Α Μεσόγειο. Και δυστυχώς, η αντίδραση των δευτέρων περιορίζεται σε αμφίσημες δηλώσεις, τήρηση ίσων αποστάσεων και πολιτική Ποντίου Πιλάτου.
Όλα όσα γίνονται, δεν είναι τυχαία. Από το 2014 (βλέπε Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης C 400/4/13-11-2014) ξεκίνησαν οι διαδικασίες προκήρυξης της ελληνικής κυβέρνησης για αδειοδοτήσεις έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, είκοσι (20) οικοπέδων στο Ιόνιο Πέλαγος και νότια της Κρήτης. «Σιγή ιχθύος» για το Αιγαίο.
Συρόμαστε ολοταχώς, δήθεν χάριν της ειρήνης αλλά ουσιαστικά χάριν τεραστίων συμφερόντων, στον απεμπολισμό** των εθνικών μας συνόρων (κυριαρχικών δικαιωμάτων μας) από τον Έβρο μέχρι το Καστελόριζο και από το Νέστο μέχρι την Κρήτη.
Συρόμαστε, στη συνεκμετάλλευση – συνδιαχείριση* του Αιγαίου. Συρόμαστε, στην υλοποίηση προειρημένων αποφάσεων*. Αν αυτό συμβεί, πρακτικά σημαίνει ότι Ελλάδα και Τουρκία θα συνδιαχειρίζονται κάτι το οποίο κατά 35% ανήκει στην Ελλάδα και κατά 9% στην Τουρκία !!!

***

Είναι καθήκον μας, όσοι πιστεύουμε στο Θεό, να δείξουμε και σ’ αυτό το θέμα τη σωστή και καθοδηγητική συμπεριφορά. Να αγαπήσουμε πολύ τη πατρίδα μας η οποία είναι ποτισμένη με τα αίματα χιλιάδων Ηρώων και Μαρτύρων. Να την τιμούμε και να την υπερασπιζόμαστε.
Συγχρόνως ας προσευχόμαστε για την Πατρίδα μας να την προστατεύει ο Θεός από κάθε κίνδυνο. Ας προσευχόμαστε μαζί με την Εκκλησία μας, που δέεται ακατάπαυστα «υπέρ… πάσης πόλεως και χώρας» και «υπέρ του ευσεβούς ημών έθνους».
Είναι το χρέος μας για όλους εκείνους που στο πέρασμα των αιώνων όρθωσαν το ανάστημά τους, για να μείνει η Πατρίδα μας ελεύθερη.

Αλεξανδρούπολη Μάρτιος 2018
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

* Στις 8 Φεβρουαρίου 2005, η Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη είχε υποδεχτεί τον εκλεγέντα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, λέγοντας : «…τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιοριστούν χάριν της ειρήνης…».
Ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας και επικεφαλής των διαπραγματεύσεων Τουρκίας -Ε.Ε, Εγκεµέν Μπαγίς, σε συνεντεύξεις του(«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ» 17-10-2010, «ΤΑ ΝΕΑ» 18-11-2010 και κυπριακή «ΣΗΜΕΡΙΝΗ» 12-12-2010) είχε προτείνει ανοικτά τη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου.
Στις 20 Αυγούστου 2011, είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα ‘Η ΑΥΓΗ’ σελ.19, άρθρο αναλόγου πνεύματος με τίτλο: «Η συνεκμετάλλευση του Αιγαίου ως η μόνη θετική προοπτική για την Ειρήνη».
** Στις 8 Σεπτέμβριου 2015, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, εκστομίζει το αξέχαστο «έχει σύνορα η θάλασσα και δεν το ξέραμε;».

Σχολια σε μερικες απο τις θεολογικες θεσεις του Μεσσηνιας Χρυσοστομου με αφορμη τη συνεντευξη του για την Μεγαλη συνοδο που αναδημοσιευεται στο Amen
συνέντευξη

3 Μαΐου 2016

Θέση 1. Φοβικό σύνδρομο έχουν όσοι μιλούν για αλλοίωση της συνοδικότητας, αναδεικνύοντας περισσότερο τη ληστρικότητα παρά τη συνοδικότητα.
Σχόλιο 1.

1. Δεν συμμετέχουν όλοι οι επίσκοποι.
2. Οι εκκλησίες έχουν μόνο μια ψήφο.
3. Τα θέματα δεν συζητήθηκαν στις τοπικές εκκλησίες.
4. Τα θέματα πήγαν για υπογραφή απευθείας στις ιεραρχίες χωρίς να έχουν διαβαστεί από τα σώματα κάθε ιεραρχίας.
5. Στη σύνοδο που χαρακτηρίστηκε ως ληστρική εκ της οποίας ο δεσπότης Σαββάτος κατασκεύαζει τον αδόκιμο όρο ληστρικότητα, α) Οι επίσκοποι της Δύσης δεν συμμετείχαν (διότι δεν έφθανε ο χρόνος…) β) ο αιρετικός προεδρεύων Διόσκορος Αλεξανδρείας μοίρασε στους συμμετέχοντες, με απειλές και φοβέρες, λευκά χαρτιά για να υπογράψουν οι επίσκοποι χωρίς να ξέρουν σε τι υπογράφουν (μετά κατάλαβαν ότι έπρεπε να υπογράψουν στην καταδίκη του ορθόδοξου Φλαβιανού Κων/πόλεως).

Συγκρίνετε το τότε με το τώρα. Μήπως σας θυμίζει κάτι;

Θέση 2. Ο ιδεολογικοποιημένος τρόπος ζωής ανατολικού τύπου με φοβικά σύνδρομα σε ένα φιλελεύθερο μοντέλο και δυτικό τρόπο ζωής.
Σχόλιο 2.
Α. Σήμερα στο οικουμενικό πατριαρχείο επίσκοποι χωρίς διακριτικές κινήσεις κοινωνούν τους ρωμαιοκαθολικούς κατά τις λειτουργίες σε ένα καθεστώς εκκλησιολογικής κανονικότητας.
Β. Η ομολογία πίστεως Θυατείρων υπογεγραμμένη από σύνοδο του Πατριαρχείου και όχι απλώς από επίσκοπο συνιστά τη θεία κοινωνία των ορθοδόξων σε ρωμαιοκαθολικές λειτουργίες σε περίπτωση που δεν υπάρχουν κοντινές εκκλησίες προς εκκλησιασμό. Η ομολογία των Θυατείρων συνίσταται ως κατηχητικό βοήθημα στους ορθοδόξους της Βρεττανία

Tην συνεχεια ://trelogiannis.blogspot.gr/2016/05/amen.html

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.