Ο ΑΘΗΝΟΓΟΡΑΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΓΑΜΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ – α) Η διγαμια των κληρικων πραξικοπημα στην Εκκλησια (Ο σεβ. Αργολιδος Χρυσοστομος 1961) – β) Η δευτερογαμια των κληρικων αποτελει επικινδυνο κλονισμο στα θεμελια της Εκκλησιας (μητροπολιτης Μαντινειας Γερμανος 1961) 2) Ο δευτερος γαμος των Κληρικων ευτελιστικος της Ιερωσυνης, αντικανονικος & απαραδεκτος (π. Θεοδωρος Ζησης)
Η διγαμια των κληρικων πραξικοπημα στην Εκκλησια
Διαμαρτυρία τοῦ σεβ. μητροπολίτου Ἀργολίδος Χρυσοστόμου (4-12-1961)
Ὁ σεβ. μητροπολίτης Ἀργολίδος κ. Χρυσόστομος διὰ τοῦ ὑπ᾽ ἀριθμ. 1079 τῆς 4 Δεκεμβρίου 1961 γράμματος, ἀποσταλέντος πρὸς ὁλόκληρον τὴν Ἱεραρχίαν καὶ εὐρέως κυκλοφορήσαντος καὶ σχολιασθέντος ἐν τῷ τύπῳ, ἐντονώτατα διεμαρτυρήθη «διὰ τὸ συντελεσθὲν κοινωνικὸν ἔγκλημα», τ.ἔ. διὰ τὴν χειροτονίαν διγάμου. Ἡ χειροτονία αὕτη χαρακτηρίζεται ὡς πραξικόπημα κατὰ τῶν Ἱερῶν Κανόνων, κατὰ τοὺς ὁποίους «ἅπας δίγαμος εἰς ἱερωσύνην ἀπαράδεκτος». Ὡς σχολιάζει ἕτερος ἀρχιερεύς, «οὐδεὶς καὶ οἱασδήποτε καταστάσεως προΐσταται ἀρχιερατεύων ἐν τῇ Ἁγίᾳ Ἐκκλησίᾳ, εἴτε Ἀρχιεπίσκοπος, εἴτε Μητροπολίτης, εἴτε Πατριάρχης, οὐδεὶς ἀπολύτως δύναται νὰ θέσῃ ἑαυτὸν δικαστήν, πρὸς ἀκύρωσιν τῶν Ἱερῶν Κανόνων, καὶ δὴ τοιαύτης θεμελιώδους σημασίας, τοὺς ὁποίους ἐθέσπισαν πράγματι ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας Πατέρες, εἰς κατοχύρωσιν αὐτῆς. Ὅλαι αἱ ὄντως ἅγιαι Οἰκουμενικαὶ Σύνοδοι ἐπεβεβαίωσαν τὰς κανονικὰς ἀποφάσεις τῆς ἑκάστοτε προηγηθείσης, καὶ τῶν Τοπικῶν Συνόδων».
Διαμαρτυρία τοῦ σεβ. μητροπολίτου Μαντινείας Γερμανοῦ (1961)
Ὁ σεβ. μητροπολίτης Μαντινείας κ. Γερμανὸς ἐξ ἀφορμῆς τῶν ἀνακοινώσεών σας εἰς τὸν Τύπον περὶ τοῦ γάμου τῶν κληρικῶν ἐξέδωκε μακρὰν ἀνακοίνωσιν, ἐν τῇ ὁποίᾳ ἐκφράζων τὴν πλήρη ἀντίθεσίν του πρὸς τὴν ὑμετέραν σκέψιν γράφει τὰ ἑξῆς. «Τὸ ζήτημα τοῦτο διῆλθε τὴν ἐξέλιξιν αὐτοῦ διὰ μέσου τῶν αἰώνων ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ καὶ καθωρίσθη ἡ ὀρθὴ ἄποψις αὐτοῦ εἰς Οἰκουμενικὰς Συνόδους, ὥστε ἡ σημερινὴ ἀνακίνησις αὐτοῦ θὰ ἀποτελέσῃ κλονισμὸν ἐπικίνδυνον εἰς τὰ θεμέλια τῆς Ὀρθοδοξίας. Πᾶσα γνώμη ὑπὲρ τῆς δευτερογαμίας τῶν κληρικῶν ἀντίκειται εἰς τὴν ὑπὲρ τῆς ἀγαμίας διδασκαλίαν τοῦ Εὐαγγελίου αὐτοῦ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου (Α΄ Κορινθ. 7, 8). Δημιουργεῖ ἐνίσχυσιν τῶν ἀσθενῶν χαρακτήρων πρὸς τὰς σωματικὰς καὶ σαρκικὰς ἐπιθυμίας κατ᾽ ἀντίθεσιν πρὸς τὴν πνευματικὴν ἐξύψωσιν τῶν χαρακτήρων, ἐφ᾽ ὕβρει τῶν μυριάδων ὁσίων καὶ ἁγίων ἀσκητῶν τῆς Ἐκκλησίας». [Ἀνοικτη ἐπιστολή 1962}
π. Θεόδωρος Ζήσης, Ο δεύτερος γάμος των Κληρικών (ευτελιστικός της Ιερωσύνης, αντικανονικός και απαράδεκτος).
_________________
__________________
Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης
Ἡ ὁμιλία αὐτή πραγματοποιήθηκε τήν Κυριακή πρό τῆς Ὑψώσεως, 9-9-2018, στή νέα Αἴθουσα τῆς Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν στή Θεσσαλονίκη (Σούτσου 3). Ὁ μέγας πρωτοπρ. π. Θεόδωρος Ζήσης ἀποστομώνει τούς ὑποκινητές καί ὑποστηρικτές τῆς πατριαρχικῆς καινοφανοῦς ἀπόφασης τοῦ δευτέρου γάμου τῶν ἱερέων, πού ἀποφάσισε παρανόμως ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος καί οἱ σύν αὐτῷ, καταπατώντας τούς θεοσφράγιστους ἱερούς κανόνες τῶν ἁγίων Πατέρων.
π.Θεόδωρος Ζήσης, Ο δεύτερος γάμος των Κληρικών (ευτελιστικός της Ιερωσύνης, αντικανονικός και απαράδεκτος) [ΒΙΝΤΕΟ 2018]
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.