ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ Ι.Μ. ΔΟΧΕΙΑΡΙΟΥ, ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ 2) Πανελληνιος Ενωσις Θεολογων, 10o Πανελληνιο Θεολογικο Συνεδριο, Η Εκκοσμικευση του Χριστιανισμου και η Επιδραση της στην Ορθοδοξη Χριστιανικη Παιδεια. Στο πολεμικο Μουσειο, Στις 2 & 3 Νοεμβριου 2018
ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Ι. Μ. ΔΟΧΕΙΑΡΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
——————–
——————
Ὁ γέροντας Γρηγόριος, ἡγουμενος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου όρους λίγες μέρες πριν ἀπὸ τὴν κοίμησή του είχε κάνει δημόσια ομολογία πίστεως σε αδελφούς Ορθοδόξους από την Μολδαβία κατά του οικουμενισμού και κατά του πατριάρχη Κωσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου που φυλάει την παντόφλα του Πάπα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο μακαριστός γέροντας στην ομιλία του. Ἀκοῦστέ τον
Πανελληνιος Ενωσις Θεολογων
10o Πανελληνιο Θεολογικο Συνεδριο
Η Εκκοσμίκευση του Χριστιανισμού και η Επίδρασή της στην Ορθόδοξη Χριστιανική Παιδεία
Παρασκευή – Σάββατο, 2 και 3 Νοεμβρίου 2018
Έναρξη: Παρασκευή 17.00
Πολεμικό Μουσείο Αθηνών
Είσοδος Ελεύθερη – Θα χορηγηθεί Bεβαίωση Παρακολούθησης
Πρόγραμμα
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018
17.00-17.30 Προσέλευση συνέδρων – Εγγραφές
17.30-18.30 Χαιρετισμοί – Έναρξη
ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Προεδρείο: Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ – Σ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ – Δ. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ
18.30-18.50 Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ: «Τα θεολογικά ρεύματα στην Ελλάδα σήμερα»
18.50-19.10 Μητροπολίτης Μάνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: «Δια μίαν παιδείαν Ορθόδοξης χριστιανικής πίστεως»
19.10-19.30 Η. ΡΕΡΑΚΗΣ, Καθηγητής: «Το πρόβλημα του σχετικισμού στη διδασκαλία του Χριστιανισμού: Το παράδειγμα του μαθήματος των Θρησκευτικών»
19.30-19.50 Αρχιμανδρίτης π. Α. ΤΣΟΛΑΚΗΣ: «Αλλοτριωτικά σύνδρομα της νεωτερικότητας στην κοινωνία και την εκπαίδευση»
19.50-20.00 Ε. ΒΑΣΣΑΛΟΥ, Θεολόγος «Στην πορεία της Εκκοσμίκευσης τα νέα ΠΣ στα Θρησκευτικά»
20.00-20.10 Π. ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ, Θεολόγος Υπ. Διδάκτωρ: «Η αγωγή και οι αγωγοί της ελληνορθόδοξης παιδείας στην εποχή της νεωτερικότητας»
20.10-20.40 Συζήτηση
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Α’ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Προεδρείο: Β. ΓΑΪΤΑΝΗΣ – Φ. ΜΑΛΑΙΝΟΣ – I. ΠΑΠΑΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
09.30-09.50 Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ΣΤΕΦΑΝΟΣ: «Η εκκοσμίκευση των Χριστιανών μέσα σε ένα κόσμο χωρίς την αγάπη των ανθρώπων».
09.50-10.10 Κ. ΧΡΗΣΤΟΥ, Καθηγητής: «Εκκλησία και εκκοσμίκευση κατά την πρώιμη Βυζαντινή περίοδο»
10.10-10.30 Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ, Καθηγητής: «Η απαλλοτρίωση του απροϋποθέτου και ο ολοκληρωτισμός της εκκοσμίκευσης»
10.30-10.40 Μ. ΡΑΝΤΖΟΥ, Επικ. Καθηγήτρια: «Παρουσίαση αποτελεσμάτων εμπειρικής έρευνας της ΠΕΘ για τις Στάσεις και αντιλήψεις θεολόγων καθηγητών και δασκάλων για το νέο ΠΣ στα Θρησκευτικά»
10.40-10.50 Β. ΜΑΤΙΑΚΗ, Υπ. Διδάκτωρ: «Θέσεις γονέων και κηδεμόνων για την ορθόδοξη χριστιανική αγωγή»
10.50-11.00 Μ. ΡΑΝΤΖΟΥ – Β. ΜΑΤΙΑΚΗ: «Παρουσίαση του ηλεκτρονικού περιοδικού της ΠΕΘ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
11.00-11.30 Συζήτηση
11.30-12.00 Διάλειμμα
Β’ ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Προεδρείο: Θ. ΠΟΥΤΑΧΙΔΗΣ – Ε. ΧΩΜΑΤΑΣ – Ν. ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
12.00-12.20 Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου ΣΕΡΑΦΕΙΜ: «Η εκκοσμίκευση της Εκκλησίας»
12.20-12.40 Ι. ΚΟΥΡΕΜΠΕΛΕΣ, Καθηγητής: «Tό ἦθος τῆς ἐπιστήμης και ἡἀπεκοσμίκευση τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν»
12.40-12.50 Β. ΣΤΕΡΓΙΟΥΛΗΣ, Θεολόγος τ. Λυκειάρχης: «Η αποορθοδοξοποίηση της παιδείας»
12.50-13.00 Π. ΓΚΟΥΡΒΕΛΟΣ, Θεολόγος, Mr Θεολογίας: «Το πνεύμα της εκκοσμίκευσης του Χριστιανισμού στα νέα βιβλία των Θρησκευτικών»
13.00-13.10 Ι. ΜΠΕΪΝΑΣ, Θεολόγος: «Η μονομέρεια της ύλης των νέων Θρησκευτικών»
13.10-13.20 Κ. ΤΟΓΙΑ, Θεολόγος: «Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός και η επίδρασή του στην εκκοσμίκευση της χριστιανικής παιδείας στην Ελλάδα»
13.20-14.00 Συζήτηση
14.00-14.30 Διάλειμμα
Α’ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Προεδρείο: Ι. ΦΥΚΑΡΗΣ – Κ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ – Ν. ΜΕΡΤΖΑΚΗΣ
17.30-17.50 Αρχιμανδρίτης π. ΛΟΥΚΑΣ: «Η παιδεία της εκκλησιαστικής εμπειρίας και η παιδεία του κόσμου τούτου»
17.50-18.10 Α. ΚΟΣΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ, Λογοτέχνης: «Το παράδειγμα του ήθους των Πατέρων της Θηβαϊδος και η κατάλυση του κοσμικού πνεύματος»
18.10-18.30 Ε. ΔΑΦΝΗ, Καθηγήτρια «Το πρόβλημα της πρακτικής αθεΐας στο βιβλίο της Σοφίας Σολομώντος»
18.30-18.40 Σ. ΜΙΧΕΛΟΥΔΑΚΗΣ, Δικηγόρος, Διδάκτωρ Θεολογίας: «Ορθόδοξη Χριστιανική ή διαθρησκειακή πνευματικότητα; Η οριοθέτηση του περιεχομένου του ΜτΘ από το ΣτΕ»
18.40-19.10 Συζήτηση
19.10-19.40 Διάλειμμα
Β’ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ (ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΡΙΑ) ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Προεδρείο: Ε. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥΔΗΣ – Π. ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ – Π. ΣΤΑΜΑΚΟΥ
19.40-20.00 Γ. ΠΑΥΛΟΣ, Καθηγητής: «Η θέση της ορθόδοξης θεολογίας στην παιδεία σήμερα»
20.00-20.20 Κ. ΝΙΑΡΧΟΣ, Ομότ. Καθηγητής: «Το είναι και το φαίνεσθαι: Η οντολογία του προσώπου και η εκκοσμίκευση του προσωπείου»
20.20-20.30 Ε. ΠΟΝΗΡΟΣ, Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ01: «Ορθόδοξη Παιδεία και συσχηματισμός τῷ αἰῶνι τούτῳ»
20.30-20.40 Λ. ΜΠΡΑΝΓΚ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, Δρ Θεολογίας: «Εκκοσμίκευση της πολιτικής και Ορθόδοξη Παράδοση»
20.40-21.10 Συζήτηση – Πορίσματα – Προτάσεις – Λήξη Συνεδρίου
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, Καθηγητής Φιλοσοφίας της Παιδείας, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, •ΒΑΣΣΑΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, • ΓΚΟΥΡΒΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, Mr Θεολογίας, • ΔΑΦΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, Αναπλ. Καθηγήτρια Παλαιάς Διαθήκης- Μετάφρασης των Εβδομήκοντα, Τμήμα Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., • Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ, • ΚΟΣΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Λογοτέχνης, • ΚΟΥΡΕΜΠΕΛΕΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας, Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ., • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΤΟΓΙΑ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός Mr Ανθρωπιστικών Σπουδών, • Αρχιμανδρίτης π. ΛΟΥΚΑΣ, Ιερομόναχος Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους, • ΜΑΤΙΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, Θεολόγος, υπ. Διδάκτωρ
Θεολογίας, • ΜΙΧΕΛΟΥΔΑΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ, Δικηγόρος, Δρ Θεολογίας, • ΜΠΡΑΝΓΚ ΛΕΩΝ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, Δρ Θεολογίας, • ΝΙΑΡΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑ- ΝΤΙΝΟΣ, Ομότ. Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας Ε.Κ.Π.Α., • ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Καθηγητής Φυσικής Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ., • ΠΟΝΗΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ01, Δρ Θεολογίας, •ΡΑΝΤΖΟΥ ΜΑΡΙΑ, Επίκ. Καθηγήτρια Κατηχητικής και Χριστιανικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ., • ΡΕΡΑΚΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ, Καθηγητής Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., • Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου ΣΕΡΑΦΕΙΜ, • ΣΤΕΡΓΙΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, τ. Λυκειάρχης, • Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ΣΤΕΦΑΝΟΣ, • ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Θεολόγος Εκπαιδευτικός, υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας, •Αρχιμανδρίτης π. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ, Θεολόγος – Φιλόλογος, μέλος της Αδελφότητας
Θεολόγων «Ο Σωτήρ», • ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Καθηγητής Εκκλησιαστικής Ιστορίας, Τμήμα Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., • Μητροπολίτης Μάνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, • ΒΑΝΤΣΟΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ, Αναπλ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., ΓΑΪΤΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Αναπλ. Καθηγητής, Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., • ΔΑΦΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, Αναπλ. Καθηγήτρια Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΙΝΤΖΕΣΙΛΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ομότ. Καθηγητής Νομικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΚΑΛΑΝΤΖΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, Ομότ. Καθηγητής, Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. • ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, Αναπλ. Καθηγητής, Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., • ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Ομότ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΚΟΥΚΟΥΣΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΚΟΥΡΕΜΠΕΛΕΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Καθηγητής, Σχολής Επιστημών της Αγωγής Ε.Κ.Π.Α., • ΜΠΑΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Επίκ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., ΜΠΟΖΙΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Επίκ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής, Α.Π.Θ., • ΜΠΡΑΤΣΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ομότ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., • ΝΙΑΡΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Ομότ. Καθηγητής, Φιλοσοφικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., ΠΑΠΑΡΝΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, Αναπλ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ., • ΡΑΝΤΖΟΥ ΜΑΡΙΑ, Επίκ. Καθηγήτρια Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΡΕΡΑΚΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, Αναπλ. Καθηγητής Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης, • ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, Επίκ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΤΡΙΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., • ΤΣΙΤΣΙΓΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, Αναπλ. Kαθηγητής Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., • ΦΥΚΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Επίκ. Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, • ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, Θεολόγος, • ΚΑΛΟΤΑΤΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Θεολόγος, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια • ΛΙΟΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Νομικός, Mr Νομικής, • ΜΑΤΙΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, Θεολόγος, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας, • ΠΑΚΛΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΟΦΙΑ, Θεολόγος – Κοινωνιολόγος, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας, • ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΗΝΟΒΙΑ, Θεολόγος, Mr Θεολογίας, • ΠΑΥΛΗ ΧΑΪΔΩ, Θεολόγος, • ΣΙΣΚΟΥ ΓΙΟΛΑΝΤΑ, Ε.ΔΙ.Π. Α.Π.Θ., • ΤΑΚΟΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, Θεολόγος, • ΤΑΛΑΜΠΙΡΗ ΓΕΝΟΒΕΦΑ, Δασκάλα, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, • ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Θεολόγος, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας, • ΤΣΕΝΤΟΓΛΟΥ ΕΥΑ, Θεολόγος, • ΤΣΙΓΓΕΛΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ, Θεολόγος, Mr Θεολογίας, • ΦΛΟΥΔΑ ΦΩΤΕΙΝΗ, Θεολόγος, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, • ΨΑΛΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, Θεολόγος – Φιλόλογος, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας.
ΦΡΙΚΗ & ΣΚΑΝΔΑΛΟ!
1) Ο σχισματικος ψευτοπατριαρχης της Ουκρανίας Φιλαρετος χρίεται πρῶτα ἀπὸ τὸν μεντιουμ πατριάρχης καὶ μετὰ ἀπὸ τὸν Βαρθολομαῖο!
2) Ἔχει 3 παιδιά που τα εγκατέλειψε για να διατήρηση της θέσης του. Η κόρη του σχισματικού ψευδοπατριάρχη Κιέβου Φιλάρετου τον καταγγέλει για βάναυση κακομεταχείριση κι εγκατάλειψη.. »Confessions »
Η κόρη του ψευδο-Πατριάρχη Φιλάρετου (Μιχαήλ Ντενισένκο) έγραψε μια ανοικτή επιστολή, περιγράφοντας την κακομεταχείριση που υπέστη στα χέρια του φυσικού πατέρα της, και τη βάναυση συμπεριφορά του έναντι των παιδιών του […]
ΤΕΤΟΙΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΑΔΕΣ & ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΠΡΟΩΘΟΥΝ
ΟΙ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
Η κόρη του ψευδο-Πατριάρχη Φιλάρετου (Μιχαήλ Ντενισένκο) έγραψε μια ανοικτή επιστολή, περιγράφοντας την κακομεταχείριση που υπέστη στα χέρια του φυσικού πατέρα της, και τη βάναυση συμπεριφορά του έναντι των παιδιών του αλλά και ότι εγκατέλειψε παιδιά κι εγγόνια για να υλοποιήσει τις φιλοδοξίες του. Πρόκειται για αυτό το ίδιο πρόσωπο τον σχισματικό Φιλάρετο, που ποδοπάτησε το μοναχικό του όρκο τον οποίο ο Βαρθολομαίος αποκατέστησε στην Εκκλησία θυσιάζοντας την ενότητά της, αγνοώντας σοβαρές κατηγορίες εναντίον του από πολυάριθμους Ορθόδοξους Επισκόπους για μια ποικιλόμορφη δέσμη θεμάτων.
Σύμφωνα με την κόρη του εγκατέλειψε τα παιδιά και τα εγγόνια του. Το ακόλουθο βιογραφικό απόσπασμα είναι ίσως το πιο θλιβερό μέρος της ιστορίας του Φιλάρετου. Δημοσιοποιήθηκε από τα δικά του παιδιά, που είχαν μια ζοφερή παιδική ηλικία.
Στην «ανοικτή επιστολή και εξομολόγηση» της προς τους συντάκτες ανεξάρτητων εφημερίδων και περιοδικών, η Βέρα Μεντβέντε (γεννημένη Ροντιόνοβα) έγραψε:
»Θέλω να απευθυνθώ στους συντάκτες των εφημερίδων και των περιοδικών μ΄ένα αίτημα εκ μέρους μου και στο όνομα της γιαγιάς μου, Ξένιας Μιτροφάνοβα Ροντιόνοβα …
Θέλω να το κάνω ώστε οι άνθρωποι να ξέρουν όλη την πικρή αλήθεια για τον πρώην Vladika Φιλάρετο – το φυσικό μου πατέρα, που εγκατέλειψε τα παιδιά του, τη γιαγιά μου και τα εγγόνια του για να σώσει τη θέση του και την μοναχική του ιδιότητα.
Είμαι 27 ετών ετών. Έζησα τα πρώτα δεκαπέντε μου χρόνια με τον πατέρα μου και τη μητέρα μου, Ευγενία Πετρόβνα Ροντιόνοβα.
Θυμάμαι όταν ήμουν πολύ μικρή, ο Vladika Φιλάρετος (vladika =επίσκοπος, έτσι μας είχε ορμηνέψει να τον αποκαλούμε μπροστά σε άλλους ανθρώπους) μ΄έπαιρνε στην αγκαλιά του όπως και τον αδελφό μου Αντρέσα και την αδερφή μου Λιούβα. Κάθε φορά που επέστρεφε από το εξωτερικό, μας έφερνε πάντοτε δώρα. Εμείς τα παιδιά ωστόσο ποτέ δεν νιώσαμε κάτι γι αυτόν.δ Η μαμά συχνά μας πήγαινε στην Εξαρχεία στην οδό Πουσκινσκάγια 36 , όπου μας έβλεπαν οι ιερείς και οι συνάδελφοί του. Αλλά γι αυτούς δεν θεωρούμασταν τα φυσικά τέκνα του Μητροπολίτη τους, αλλά μόνο τα παιδιά της «αδελφής» του, της Ευγενίας Πετρόβνα Ροντιοβόνα. Αν κάποιος αμφέβαλλε για τη μητέρα μου είχε έγγραφα έτοιμα για να αποδείξει ότι εμείς τα 3 παιδιά μας πήραν από διάφορα ορφανοτροφεία- εστίες.
Παρά την υλική μας άνεση στο σπίτι, η παιδική μας ηλικία ήταν πολύ σκληρή και καθόλου χαρούμενη. Η μητέρα συχνά μας χτυπούσε με βέργα από καουτσούκ. Κάποιες φορές ζητούσε βοήθεια από τη Βλάντυκα Φιλάρετου και μια μέρα χτύπησε τον Andrusha τόσο άσχημα ώστε η μπανιέρα ήταν γεμάτη με αίμα. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οι γονείς μας επέβαλαν την υπακοή και την ταπεινοφροσύνη.
Η γιαγιά μας υπερασπίστηκε όσο μπορούσε. Λυπούσε για μας. Μια μέρα η δασκάλα μας στο Κίεβο στο Σχολείο Νο 4 (στην περιοχή Zheleznodorozhny) η Ταμάρα Ιβάνοβνα παρατήρησε μώλωπες στα χέρια και το κορμί του Αντρέι.Κάλεσε τη μητέρα μου στο σχολείο, λέγοντας ότι θα στερηθεί της γονικής επιμέλειας για την κακομεταχείριση των παιδιών της. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν ν΄απομακρυνθεί από το σχολείο η δασκάλα αφού η μητέρα μου ήξερε ποιον να χρησιμοποιήσει για να το πετύχει.
Ο παπάς και η μαμά πάντα προσπάθησαν επίσης να κρατήσουν και άλλες πιο σοβαρές υποθέσεις που περιβάλλουν το σκοτάδι και τη σιωπή. Έτσι, το 1982 η αδερφή μου Λιούβα έφερε στο γυμνάσιο κάποιο υδράργυρο και το έσπασαν έτσι ώστε το σχολείο να κλείσει και τα παιδιά να απελευθερωθούν για διακοπές. Από πού προήλθε ο υδράργυρος, δεν γνωρίζαμε. Η μαμά είπε ότι η Βλάντυκα το είχε φέρει στο σπίτι από το εξωτερικό. Διατηρήθηκε στο σπίτι μας σε ειδική φιάλη με κόκκινο σημάδι. Το σχολείο έπρεπε να κλείσει σε καραντίνα. Η Vladyka Philaret έπρεπε να πληρώσει πολλά χρήματα για τις επισκευές της. Ήταν πολύ ανήσυχος ότι θα υπήρχε αγωγή και έκανε ό, τι μπορούσε για να το αποτρέψει. Αργότερα μερικοί μαθητές μου είπαν ότι κάποιος έπαθε σοβαρά άρρωστος από τους καπνούς του υδραργύρου. Υπάρχει τώρα μια τεχνική σχολή σε αυτό το κτίριο.
Η μαμά ήταν φίλη με την Ράντ Σκέρμπτσκαγια, τη σύζυγο του Πρώτου Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ουκρανίας, που συχνά έρχονταν και μας επισκέπτονταν στο σπίτι και στη datcha . Τώρα είναι φίλοι με τις συζύγους των Fokin και Kravchuk. Ο Βλάντυκα χρησιμοποιεί τη μαμά για να οικοδομήσει γέφυρες με τις αρχές για τους δικούς του στόχους. Η μαμά μιλάει ανοιχτά για τους φίλους της στα υψηλά κλιμάκια και θέλει να φωτογραφηθεί μαζί τους, έτσι ώστε οι άνθρωποι να φοβούνται την ίδια και τον πατέρα μας.
Στην αρχή η datcha μας βρισκόταν στο Νοβοσελίκι. Ο μπαμπάς αγόρασε εκεί ένα σπίτι στο όνομα της γιαγιάς μου Ξένια Μητρόφανονα και ξανάκτισε (χωρίς καμία άδεια από τις αρχές ή τη γιαγιά μου) ένα τεράστιο διώροφο σπίτι. Την εποχή εκείνη χτιζόταν ένα νέο κτήριο στην Εξαρχία και όλα τα δομικά υλικά τα έφεραν κατ ‘ευθείαν από την οδό Πουσκινσκάγια.
Σε αυτό το σπίτι έζησε η γιαγιά μου. Εκεί ο Vladyka περνούσε τη νύχτα μετά τη δουλειά ..
Εμείς τα παιδιά θεωρούσαμε ότι μπορεί να ήταν επικίνδυνο για τον μπαμπά αν οι άλλοι το μάθαιναν και κρατάγαμε κλειστά τα στόματά μας για τη σχέση μας με τον Vladyka Philaret. Μια φορά άκουσα τη μαμά που τον ρώτησε : «Misha (το κοσμικό υποκοριστικό όνομα του Φιλάρετου ), δεν φοβάσαι ότι κόσμος μπορεί ν΄ανακαλύψει ότι ζούμε μαζί;; ”Αλλά ο Vladyka απάντησε:“ Jδεν φοβάμαι γιατί για τους πιστούς είμαι μοναχός αλλά για την KGB, παντρεμένος.
Όταν ο προσωπικός γιατρός της μαμάς ο Y-i Ni-ch είπε στον μπαμπά ότι έπρεπε να μετανοήσει για την αμαρτία του γιατί αυτός έιχε την απόδειξη ότι εμείς ήμασταν τα φυσικά παιδιά της Evgenia Petrovna, ο μπαμπάς τον άκουγε σιωπηλός κι έπειτα νευρίασε. Και γενικά δίωκε σκληρά κάθε άτομο που άγγιζε κατά κάποιον τρόπο την προσωπική του ζωή.Για υτό όλος ο κόσμος παρέμενε σιωπηλός….Καθώς μεγάλωσα, κατάλαβα φυσικά ότι η σχέση μεταξύ της μητέρας μου και του Βλάντυκα ξεπερνούσε εκείνη της αδελφής και του αδελφού μοναχού της. Άρχισα να παρατηρώ την ομοιότητα μου με τον Αρχιεπίσκοπο και συνειδητοποίησα ότι δεν προερχόμουν από το ορφανοτροφείο όπως οι γονείς μου μου είπαν αλλά ήμουν η φυσική κόρη του Αρχιεπίσκοπου Φιλάρετου και της Ευγενίας Πετρόβνα. (Αργότερα, ερεύνησα στην πόλη του Sverdlovsk, όπου υποτίθεται ήταν το ορφανοτροφείο από το οποίο προερχόμουν. Έλαβα ένα πιστοποιητικό που βεβαιώνει ότι το εν λόγω πρόσωπο [μου] δεν περιλαμβάνεται στις λίστες του. »
Ένα συναίσθημα διαμαρτυρίας μ΄έπνιγε κόντρα στα ψέματα, τα χτυπήματα και την κακομεταχείρηση της μητέρας μου.Η γιαγιά μου έζησε το ίδιο πράγμα. Μια μέρα αυτή και ο Andreï, που δεν μπορούσαν να υποφέρουν άλλο την ταπείνωση πήγαν στη Μόσχα στον πατριάρχη Ποιμήν για να του πουν όλη την αλήθεια για τον Vladyka Φιλάρετο και την Εvgenia Petrovna. Ο Ποιμήν Pδεν τους δέχθηκε . Αυτοί συζήτησαν μ΄έναν επίσκοπο του Minsk.
Όταν επέστρεψαν στο Κίεβο η μαμά κατηγορεί τον Andrei ότι της έκλεψε τα τιμαλφή της (είχε ένα τεράστιο coffre-fort με κομμάτια χρυσού, διαμάντια και dollars) κια λίγο αργότερα ο, Andrushaβρέθηκε στη φυλακή. Αυτός είναι τώρα στο Angarsk – ο μπαμπάς έκανε τα πάντα που περνούσαν από την εξουσία του για να διασφαλίσει ότι αυτός δεν θα ζούσε στην Ουκρανία.. «Εσύ θα πηγαίνεις από τη μια φυλακή στην άλλη », είπε ο Andrei.
Ο μπαμπάς δεν έκανε τίποτα για να βοηθήσει το γιο του γιατί φοβόταν πως θα χάσει το αξίωμά του αφού είμαστε φυσικά του τέκνα. Αφού σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας ένας μοναχός δεν μπορεί να έχει γυναίκα και παιδιά…..
”
Vera, επίθετο συζύγου Medved, φυσική κόρη του τέως Εξάρχου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Φιλάρετου (Denisenko)
Riga-Κιέβο, Σεπτέμβρης 4, 1992
Ο Mikhail Denisenko »Φιλάρετος » είχε γυναίκα και 3 παιδιά αν και ο κλήρος το γνώριζε εδώ και χρόνια κανείς δεν είχε τολμήσει να του το καταμαρτυρήσει από το φόβο των αντιποίνων αφού φοβούνταν τη γυναίκα του την Evgenia Petrovna Rodionova ίσως περισσότερο και από τον ίδιο καθώς πολλοί μυστικά την αποκαλούσαν «Ηρωδιάδα »…
Η Ρωσική Εκκλησία τον είχε καταδικάσει συν τοις άλλοις και για το λόγο ότι με την
»προσωπική του ζωή, ο Μητροπολίτης Φιλάρετος σκανδαλίζει τους πιστούς και δίνει επίσης περιθώρια για δυσφήμιση και βλασφημία εναντίον της Ορθόδοξης Εκκλησίας από τον έξω κόσμο »…
Αξιον Εστί: «Χρόνους πολλούς μετά την Αμαρτία που την είπανε Αρετή μέσα στις εκκλησίες και την ευλόγησαν»…
dimpenews.com
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.