ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΒΡΑΔΙΕΣ & ΦΑΓΩΠΟΤΙΑ, ΣΕ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΙΟΥΣΤΙΝΕ ΜΠΑΡΔΑΚΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΕΜΑΘΕΣ Ή ΠΟΥ ΤΑ ΕΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ; ΜΗΠΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΟΥ ΤΗΝ ΜΕΛΙΤΗ, ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΓΡΟΤΗΜΑΤΑ, META THN AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ; 2) ψευτικη φιλανθρωπια και αληθινη ελεημοσυνη
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ΜΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ
Χωρις φαγωποτια, μουσικες βραδιες και πανηγυρια, σε πολυτελείας «παλατάκια»,
που κανει η Μητροπολη Καλαμαριας!
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει.
Ευκαιρία να δείξουμε στους Έλληνες που παραμένουν στη Βόρειο Ήπειρο, που αντέχουν ακόμη και δεν ξεριζώθηκαν από τις πατρογονικές τους εστίες, ότι ΔΕΝ τους ξεχάσαμε.
Με λίγα τετράδια, μολύβια, ξύστρες και μπογιές, με ένα μπλοκ ζωγραφικής, ενθαρρύνουμε τα μικρά βορειοηπειρωτόπουλα να ζωγραφίσουν και πάλι την Ελληνική σημαία, την σημαία που περήφανα υπερασπίστηκε με την ίδια του τη ζωή ο εθνομάρτυρας Κωνσταντίνος Κατσίφας.
Με παιδικά και ιστορικά βιβλία που εξυψώνουν το εθνικό και θρησκευτικό αίσθημα βοηθάμε τα μικρά βορειοηπειρωτόπουλα να γνωρίσουν το μεγαλείο του Έθνους μας και της ορθόδοξης πίστης μας αλλά και να αναπτύξουν την μητρική τους γλώσσα, γλώσσα που υπερασπίστηκε με την ίδια του την ζωή ο εθνομάρτυρας Αριστοτέλης Γκούμας…
Παρακαλούμε επικοινωνήστε με το email του συλλόγου ierosloxos12@gmail.com, για περισσότερες πληροφορίες
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΒΡΑΔΙΕΣ & ΦΑΓΩΠΟΤΙΑ, ΣΕ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΙΟΥΣΤΙΝΕ ΜΠΑΡΔΑΚΑ. ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΧΗΣΙ & ΧΟΡΟΙ. ΠΟΥ ΤΑ ΕΙΔΕΣ & ΠΟΥ ΤΑ ΕΜΑΘΕΣ ΑΥΤΑ; ΜΗΠΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΛΙΤΗ, ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΟΥ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ;
Ωσπου ἦταν Μητροπολίτης Φλωρίνης ὁ π. Αὐγουστῖνος ουτε με τα κιαλια δεν ἔβλεπαν οι Σκοπιανοί την Μητροπολίτου, γι᾽αυτό τον ἀπειλούσαν.
Γεμισε με ἰδρύματα τὴν φτωχή Μητρόπολή του και ἦταν πρῶτος στην φλιλανθρωπία, δινοντας ὁ ἴδιος το παράδειγμα. Ο μισθός του πήγαινε κατ᾽᾽εὐθειαν ὅπου ὑπῆρχε ἀνάγκη. Ποτέ δεν τραπέζωσε σε κοσμικὸ κέντρο κανέναν. Εἶχε καταργήσει τα πανηγύρια ἀπὸ ὅλους τους ναούς.
Δεν φοβασαι τον Θεο! Αν θελεις να μαζεψης λεφτα για φιλανθρωπια, κανε μια λιγότερη αρχιερατικη στολή και θα μαζεψεις πολύ περισσότερα για το γάλα των παιδιων, για ξυστρες, τετράδια, μολυβια & ἄλλα τέτοια φθηνά εἴδη.
Δειτε νεοεποχήτικη φιλανθρωπία, με τον τιτλο: «Λαμπρή φιλανθρωπική εκδήλωση στην Καλαμαριά (ΦΩΤΟ)»,
εδω: https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/31650-lampri-filanthropiki-ekdilosi-stin-kalamaria-foto
(Λουκα 16, 20-21): Ἀφρων πλούσιος ευφραινόμενος καθ’ ημέρα λαμπρώς. Φτωχος Λαζαρος πεινασμένος, πληγωμένος, ἐπιθυμων να χορτασθη απο τα ψυχουλα, που πέφτουν απο το πλούσιο τραπέζι.
ψευτικη φιλανθρωπια
και αληθινη ελεημοσυνη
Του Μητροπολιτου Φλωρινης Αυγουστίνου
Ἂς εὐχαριστήσουμε, ἀγαπητοί μου, τὸν Κύριο, ποὺ μᾶς ἐλέησε καὶ μᾶς ἀξιώνει νὰ συγκεντρωθοῦμε γιὰ νὰ τιμήσουμε τὴ μνήμη τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ἐλεήμονος.
Ὠνομάσθηκε «ἐλεήμων», γιατὶ ἀγωνίστηκε ἐναντίον τῆς ἀνθρωπίνης δυστυχίας. Κύριο χαρακτηριστικό του ἦταν ἡ ἐλεημοσύνη.
Στὴν ἐποχή μας εἰρωνεύονται τὴν ἐλεημοσύνη. Ἡ γενεά μας σφίγγει τὶς γροθιές της καὶ λέει· Ἡ ἐποχὴ τῆς ἐλεημοσύνης πέρασε· δὲν θέλουμε τὰ ψίχουλα τῆς ἐλεημοσύνης· θέλουμε νὰ ἔχουμε δουλειὰ καὶ νὰ ζοῦμε ἀξιοπρεπῶς· ζητοῦμε δικαιοσύνη, ὄχι ἐλεημοσύνη.
Σύμφωνοι. Ἀλλ᾽ ἐφ᾿ ὅσον στὸν κόσμο αὐτὸν θὰ βασιλεύῃ ἡ ἁμαρτία, θὰ ὑπάρχουν καὶ τὰ τέκνα της· ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος ἡ ἀδικία κι ἀπὸ τὸ ἄλλο ἡ δυστυχία. Κι ὅσο θὰ ὑπάρχῃ ἁμαρτία, θὰ ὑπάρχουν καὶ τὰ θύματά της· ἑπομένως θὰ ὑπάρχῃ ἀνάγκη κάποιοι νὰ ῥίχνουν βάλσαμο παρηγοριᾶς σ᾽ αὐτοὺς ποὺ ἀδικοῦνται καὶ δυστυχοῦν. «Οὐ γὰρ μὴ ἐκλίπῃ ἐνδεὴς ἀπὸ τῆς γῆς σου», δὲν πρόκειται νὰ λείψῃ ἀπὸ τὸν τόπο σου ὁ φτωχός, λέει ἡ ἁγία Γραφή (Δευτ. 15,11).
Ἔχοντας μπροστά μας, ἀγαπητοί μου, τὰ κείμενα τῶν Γραφῶν, τὰ διδάγματα τῶν πατέρων καὶ προπαντὸς τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ἐλεήμονος, ἀλλὰ καὶ τοῦ ἱ. Χρυσοστόμου ποὺ ἑορτάζει αὔριο καὶ ὑπῆρξε ἡ χρυσῆ σάλπιγγα τῆς ἐλεημοσύνης, θὰ προσπαθήσω νὰ σᾶς δώσω τὴν εἰκόνα τῆς ἐλεημοσύνης. Γιατὶ ὑπάρχουν δύο εἰδῶν ἐλεημοσύνες· ψεύτικη καὶ ἀληθινή.
* * *
Ποιά εἶνε ἡ ψεύτικη ἐλεημοσύνη;
⃝ Ψεύτικη ἐλεημοσύνη εἶνε ἐκείνη ποὺ γίνεται ἀπὸ κενοδοξία – ἀνθρωπαρέσκεια. Μερικοὶ ἐλεοῦν ὄχι ἀπὸ ἀγάπη στὸν πλησίον οὔτε γιὰ νὰ ἐκτελέσουν τὴν ἐντολὴ τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ γιὰ ν᾽ ἀκουστῇ τὸ ὄνομά τους, νὰ γραφῇ σὲ μαρμάρινες πλάκες ἔξω ἀπὸ εὐαγῆ ἱδρύματα.
Πρὸ καιροῦ πέθανε ὁ ἐφοπλιστὴς Λιβανός. Αὐτὸς πήγαινε στὸ νησὶ ποὺ γεννήθηκε καὶ συνήθιζε νὰ πετᾷ στοὺς ζητιάνους ἀπὸ μιὰ λίρα. Ὅλοι τὸν χιλιοευχαριστοῦσαν. Ἕνας ὅμως, ποὺ τὸν ἔλεγαν Σκούνα, παρ᾿ ὅλη τὴ φτώχεια του εἶχε ἀξιοπρέπεια· κι ὅταν τοῦ πέταξε τὴ λίρα, αὐτὸς τὴν ἐπέστρεψε πετώντας την στὸν ἐφοπλιστὴ καὶ τοῦ εἶπε τὸ αὐτοσχέδιο δίστιχο·
«Ἡ θάλασσα κι οὐρανὸς ἔχουν τὸ ἴδιο χρῶμα·
Σκούνας, Ὠνάσης, Λιβανὸς θὰ μποῦν στὸ ἴδιο χῶμα».
Ἐλεημοσύνη ποὺ γίνεται ἐπιδεικτικὰ δὲν εἶνε σύμφωνη μὲ τὸ Εὐαγγέλιο. Ὁ Κύριος θέλει, ἡ προσωπική μας ἐλεημοσύνη νά ᾽νε μυστική, νὰ μὴ γνωρίζῃ τὸ ἕνα χέρι τί κάνει τὸ ἄλλο (Ματθ. 6,3-4).
⃝ Ψεύτικη ἐλεημοσύνη εἶνε ἐπίσης ἐκείνη ποὺ γίνεται ἀπὸ συμφέρον. Μά, θὰ πῆτε, ἐλεημοσύνη καὶ συμφέρον δὲν εἶνε ἔννοιες ἀντίθετες; Καὶ ὅμως! Ὑπάρχουν σκληροὶ ἄνθρωποι, ποὺ δίνουν χρήματα σὲ χῆρες ἢ φτωχὰ κορίτσια, κ᾽ ἐσὺ ὁ ἀφελὴς λές· Τί ἐλεήμων αὐτός! Ἀλλὰ πίσω ἀπὸ τὴν ἐλεημοσύνη κρύβονται πόθοι ἀνομολόγητοι. Ἡ ἐλεημοσύνη γι᾿ αὐτὸν τὸν συμφεροντολόγο εἶνε σὰν τὸ δόλωμα στὸ ἀγκίστρι τοῦ ψαρᾶ· κάτι ζητάει νὰ ψαρέψῃ μὲ τὰ χρήματά του· θέλει νὰ μπλέξῃ στὰ δίχτυα ἐρώτων χῆρες ἀπροστάτευτες ἢ κορίτσια ὀρφανά. Αὐτὴ ἡ ἐλεημοσύνη εἶνε σατανική.
Θέλετε μιὰ ἄλλη περίπτωσι ἐλεημοσύνης ἀπὸ συμφέρον; Πρὶν πολλὰ χρόνια, ὅταν περιώδευσα μία ἐπαρχία –ἂς μὴν πῶ τ᾿ ὄνομα–, καθὼς πήγαινα ἀπὸ χωριὸ σὲ χωριό, μάθαινα ὅτι κάποιος δὲν ἔκανε τίποτε ἄλλο παρὰ νὰ βαπτίζῃ ἀράδα παιδιά· κ᾽ εἶχε φτάσει, μοῦ ἔλεγαν ἐκεῖ οἱ παπᾶδες, νά ᾽νε κουμπάρος σὲ πεντακόσες φτωχὲς οἰκογένειες. Γιατί; Ἦταν πολιτικός· τὸ ἔκανε γιὰ νὰ ἔχῃ ψηφοφόρους. Κι ὅταν πῆγα ἐφέτος στὴν Κυψέλη – Ἀθηνῶν, βλέπω μέσ᾽ στὸ ναὸ κάποιον ποὺ τὸν ἤξερα ἀπ᾽ τὰ μαθητικά μου χρόνια ὅτι δὲν πιστεύει. –Μπᾶ, λέω, πῶς ἐσὺ ἐδῶ σήμερα; Μὲ κυνικότητα λέει· –Ἦρθα νὰ βαφτίσω. –Ἔχεις βαπτίσει πολλούς; –Ἀπάνω – κάτω διακόσους… Ἦταν κι αὐτὸς ὑποψήφιος βουλευτής. Μία ζῶσα Ἐκκλησία δὲν θὰ ἐπέτρεπε ἐκμετάλλευσι τοῦ ἱεροῦ μυστηρίου γιὰ σκοποὺς πολιτικούς· μιλῶ ἔξω ἀπὸ κόμματα.
⃝ Ψεύτικη ἡ ἐλεημοσύνη ποὺ γίνεται ἀπὸ κενοδοξία ἢ ἀπὸ συμφέρον· ψεύτικη ἀκόμη, τρίτο εἶδος, ἡ ἐλεημοσύνη ποὺ γίνεται ἀπὸ δυσφορία. Ἂν χτυπήσῃ τὴν πόρτα σου κανένας ἀξιωματοῦχος, τὸν βάζεις στὸ σαλόνι, τὸν περιποιεῖσαι· ἂν χτυπήσῃ κανένα φτωχαδάκι, τότε… Ὑπάρχουν φτωχοὶ ποὺ πεθαίνουν μὰ δὲν ἁπλώνουν τὸ χέρι – μυστικὲς πληγὲς ποὺ μόνο ὁ Θεὸς γνωρίζει. Ὑπάρχουν ὅμως κι ἄλλοι ποὺ ἡ φτώχεια τοὺς ἀναγκάζει νὰ χτυπᾶνε καὶ μιὰ καὶ δυὸ καὶ τρεῖς… Καὶ τότε τ᾽ ἀφεντικὰ τί κάνουν; Ὅπως στὰ σκυλιὰ πετᾷς ἕνα κόκκαλο γιὰ νὰ πάψουν νὰ γαυγίζουν, ἔτσι κι αὐτοί· γιὰ ν᾿ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὴν ἐνόχλησι ποὺ τοὺς προξενοῦν οἱ ἀνεπιθύμητοι ἐπισκέπτες, πετᾶνε κάτι ψίχουλα γογγύζοντας· ἔχω καὶ περίπτωσι, ποὺ κάποιος ἐλεοῦσε, ἔδινε, καὶ βλαστημοῦσε τὸ Θεό. Ἔ, τέτοια ἐλεημοσύνη δὲν εἶνε ἐλεημοσύνη.
⃝ Σᾶς παρουσιάζω τέλος κ᾽ ἕνα τέταρτο εἶδος ψεύτικης ἐλεημοσύνης· εἶνε ἡ ἐλεημοσύνη ποὺ γίνεται ἀπὸ φόβο. –Μὰ ὑπάρχει ἐλεημοσύνη ἀπὸ φόβο;… Ὅταν ἤμουν νέος καὶ περιώδευα μιὰ ἄλλη ὀρεινὴ ἐπαρχία, ἄκουγα σὲ μερικὰ χωριὰ νὰ λένε γιὰ κάποιον ποὺ τὸν θεωροῦσαν εὐεργέτη τους. Ὑπῆρχε στὰ μέρη ἐκεῖνα ἕνας φιλάργυρος, ποὺ δὲν ἔδινε νερὸ οὔτε στὸν ἄγγελό του. Κι ὅμως αὐτὸς μιὰ μέρα ἄνοιξε τὴν ἀποθήκη του κ᾽ ἀπ᾽ τὴν ἀνατολὴ τοῦ ἥλιου μέχρι τὴ δύσι μοίραζε καλαμπόκι, ἀπὸ πέντε ὀκᾶδες σὲ κάθε οἰκογένεια, ὥσπου ἡ ἀποθήκη ἄδειασε. Μὰ πῶς; πέρασε κανένας ἱεροκήρυκας, τὸν φώτισε καὶ τὸν ἔκανε ἐλεήμονα; Ξέρετε πῶς; Στὰ μέρη ἐκεῖνα, πάνω στὰ ἀπάτητα βουνά, ὑπῆρχε ἕνας λῃστής· αὐτὸς τοῦ ἔστειλε σημείωμα καὶ τοῦ εἶπε· «Ἐὰν μέχρι τὸ βράδυ δὲν μοιράσῃς τὸ καλαμπόκι, θὰ ᾿ρθῶ τὴ νύχτα νὰ σοῦ κόψω τὸ κεφάλι». Ἔτσι ἔκανε ἐλεημοσύνη· γιατὶ φοβόταν τὸ λῃστή.
* * *
Ὑπάρχει λοιπὸν ψεύτικη ἐλεημοσύνη. Καὶ τότε ποιά εἶνε ἡ ἀληθινὴ ἐλεημοσύνη; Τὴν ἀληθινὴ ἐλεημοσύνη θὰ τὴν καταλάβῃς ἀπὸ τὰ ἑξῆς σημεῖα· πρῶτον ἀπὸ τὸ χέρι, δεύτερον ἀπὸ τὸ πρόσωπο, καὶ τρίτον ἀπὸ τὴν καρδιά.
⃝ Ἀπὸ τὸ χέρι. Ὁ φιλάργυρος, ὅταν πρόκειται νὰ πάρῃ, γίνεται ἑκατόγχειρος, ἁρπάζει μὲ χίλια χέρια· ἂν ὅμως καλῆται νὰ ἐλεήσῃ, τὸ χέρι του τρέμει. Ἐνῷ ὁ ἐλεήμων! τὸ χέρι του εἶνε σὰν τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ἐλεήμονος, σὰν τοῦ Κυρίου γιὰ τὸν ὁποῖον ἀκοῦμε· «Ἀνοίξαντός σου τὴν χεῖρα τὰ σύμπαντα πλησθήσονται χρηστότητος» (Ψαλμ. 103,28). Εἶνε σὰν τὸν πατέρα ποὺ ὅταν γυρίζῃ στὸ σπίτι ἀνοίγει τὸ χέρι καὶ σκορπάει στὰ παιδιά του μύρια ἀγαθά.
⃝ Ἡ ἀληθινὴ ἐλεημοσύνη φαίνεται ἀπὸ τὸ χέρι, φαίνεται κι ἀπὸ τὸ πρόσωπο. Τὸ πρόσωπο εἶνε καθρέφτης τοῦ ἀνθρώπου. Ὅταν δίνῃ ὁ ἐλεήμων, λάμπει, ἀστράφτει ἀπὸ χαρά, διότι τὸν ἀξιώνει ὁ Θεὸς νὰ κάνῃ τὸ καλό.
⃝ Ἡ ἀληθινὴ ἐλεημοσύνη φαίνεται προπαντὸς ἀπὸ τὴν καρδιά. Καὶ τὴν καρδιὰ τὴ γνωρίζει μόνο ὁ Θεὸς καὶ ὁ ἄγγελος. Καὶ ἐρωτῶ· τὴν ὥρα ποὺ ἐλεεῖς ἡ καρδιά σου αἰσθάνεται συμπάθεια γιὰ τὸ δυστυχισμένο; ὅταν δίνεις νιώθεις χαρὰ μεγαλύτερη ἀπὸ ἐκείνη ποὺ ἔχεις ὅταν παίρνεις χρήματα; Αἰσθάνεσαι αὐτὸ ποὺ λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος ὅτι εἶπε ὁ Χριστός, «Μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν» (Πράξ. 20,35); Ὁ γεωργός, ὅταν σπέρνει καὶ σκορπάει τὸν καρπό, δὲν στενοχωριέται· γιατὶ ξέρει ὅτι ἀπὸ τὸ ἕνα θὰ πάρῃ δέκα, εἴκοσι, ἑκατό· σπέρνει μὲ ἐλπίδα.Ἔτσι νιώθει καὶ ὁ ἀληθινὰ ἐλεήμων.
Ἡ ἀληθινὴ ἐλεημοσύνη εἶνε περιστερὰ μὲ κλάδο ἐλαίας. Κατὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸ Χρυσόστομο, εἶνε ἄγγελος ποὺ σὲ ἀνεβάζει μέχρι τὸν οὐρανό, κι ἀπὸ ᾽κεῖ κατεβάζει ἐδῶ εὐλογίες. Εἶνε λάδι στὴν ἀκοίμητη κανδήλα μας, ὥστε νὰ ἔχουμε φῶς καὶ νὰ ὑποδεχθοῦμε τὸν Κύριο ὅταν ἀκουστῇ τὸ «Ἰδοὺ ὁ νυμφίος ἔρχεται…» (Ματθ. 25,6). Εἶνε ὁ καλύτερος συνήγορος ὑπερασπίσεως, ποὺ θὰ σταθῇ μπροστὰ στὸ θρόνο τοῦ Θεοῦ καὶ θὰ πῇ· Ἔλεος, Χριστέ, ἔλεος Παναγία, ἔλεος ἄγγελοι, στὸν ἄνθρωπο ποὺ ἐλέησε στὸν κόσμο αὐτόν· διότι «ἡ κρίσις ἀνέλεος τῷ μὴ ποιήσαντι ἔλεος» (Ἰάκ. 2,13).
* * *
Ἀδελφοί μου, μὲ τὸ χέρι στὴν καρδιὰ ἂς ἀπαντήσουμε· ἐλεοῦμε; καὶ μὲ ποιό ἐλατήριο; Εἶνε ἡ ἐλεημοσύνη μας διαμάντι ποὺ ἀστράφτει ἢ κάρβουνο σβησμένο; Φοβᾶμαι μήπως εἴμαστε κατώτεροι ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους, ποὺ ἔδιναν ἐλεημοσύνη τὸ ἕνα δέκατο τῶν ἐσόδων τους. Σήμερα πόσοι Χριστιανοὶ δίνουν τὸ ἕνα δέκατο; Φοβᾶμαι μήπως εἴμαστε κατώτεροι κι ἀπ᾽ τοὺς εἰδωλολάτρες. Τετρακόσα χρόνια πρὸ Χριστοῦ στὴ Σμύρνη ἔπεσε πεῖνα, καὶ οἱ φτωχοὶ Σπαρτιᾶτες ἐπὶ ἕνα μῆνα ἔκοψαν ἕνα γεῦμα τὴν ἡμέρα καὶ τὸ σιτάρι ποὺ περίσσεψε τὸ ἔστειλαν στὴ Σμύρνη. Χωρὶς ν᾽ ἀκούσουν Εὐαγγέλιο, ἔκαναν ἐκεῖνο ποὺ ἔλεγαν οἱ ἀρχαῖοι Χριστιανοί· «Νηστεύσωμεν ἵνα ἐλεήσωμεν».
Ἀλλὰ γιὰ νὰ μὴν τελειώσω ἀπαισιόδοξα, εὐχαριστῶ ὅσους, εἴτε ἀπὸ τὸ περίσσευμα εἴτε ἀπὸ τὸ ὑστέρημά τους, προσφέρουν τὸν ὀβολό τους σὲ ἔργα ἐλέους καὶ φιλανθρωπίας.
(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ Ἁγ. Νικολάου Πευκακίων – Ἀθηνῶν τὴν Δευτέρα 11-11-1963 ἑσπέρας.
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.