Αυγουστίνος Καντιώτης



«ΔΕΣΠΟΤIKOΣ NOMOΣ: ΑΚΟΥΕ- ΒΛΕΠΕ-ΣΙΩΠΑ». Ο Μητροπολιτης Φλωρινης Αυγουστινος Καντιωτης απαντα πρωτος στην παρακατω παρακληση και κατακεραυνωνει την αντιχριστιανικη συμπεριφορα του Mητροπολιτου Πατρων & ολης της δεσποτοκτοκρατιας

date Ιαν 9th, 2020 | filed Filed under: ΑΓΩΝΕΣ, ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ

ΔΕΣΠΟΤIKOΣ NOMOΣ:

«ΑΚΟΥΕ- ΒΛΕΠΕ-ΣΙΩΠΑ»

‘Ακούστε και ηχητικά την αρχή, του παρακάτω αποσπάσματος της ομιλίας του π. Αυγουστίνου. Έγινε στην Αθήνα το 1966. Μιλά σκληρά για τους κακούς επισκόπους, που δεν είναι ούτε θεόκλητοι ούτε δημόκλητοι, αλλά αυτόκλητοι.

—-

————

Του Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αυγουστινου Ν. Καντιωτου

  • (Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα ομιλίας του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου. Ἀκοῦστέ το καὶ ἡχητικά. Ἀπαντᾶ πρῶτος στὴν παρακάτω παράκληση τοῦ ἀγωνιζομένου πολύτεκνου ἱατροῦ και κατακεραυνώνει τὴν αντιχριστιανική συμπεριφορά τοῦ Πατρῶν και ὅλης τῆς δεσποτοκρατία)

Ὑπάρχει ἕνας δεσποτικός νόμος για ἐμᾶς τοὺς κληρικούς, που τον πρόσθεσαν στον Δεκάλογο οἱ ἁγιοι ἀρχιερεῖς και εἶναι τρόπον τινα ὁ ἑνδέκατος νόμος τῆς δεσποτοκρατίας. Καὶ αὐτὸς εἶναι· ΑΚΟΥΕ- ΒΛΕΠΕ-ΣΙΩΠΑ.
Εγώ, μέ τὴν βοήθεια του Θεοῦ, σπάω το φίμωτρο των δεσποτάδων, ανοίγω το στόμα μου καὶ θὰ σᾶς πῶ ὅπως πάντα γυμνή την ἀλήθεια…..
Προτιμῶ να είμαι ένας καλόγερος ασυμβίβαστος με τον κόσμο καὶ μὲ τὸν διάβολο, παρά νὰ εἶμαι ἐπίσκοπος καὶ ἀρχιεπίσκοπος και πατριάρχης καὶ νὰ συμβιβάζομαι μὲ τὸ διάβολο.
Χαρίζω σ᾽ ὅλους τοὺς κυρίους αυτοὺς ὅλα τὰ μπαστούνια, ὅλες τις μήτρες, ὅλες τις πατερίτσες ὅλα τὰ ἐγκόλπια καὶ κρατῶ ἕνα και μόνο· Κρατῶ το ρητό τῆς Ἁγίας Γραφῆς. «Ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι περὶ τῆς ἀληθείας, καὶ Κύριος ὁ Θεὸς πολεμήσει ὑπὲρ σοῦ» (Σ. Σειρ. 4,28).

090634b9b49e9b3e4c9bc943

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΟΥΜΕ ΑΔΕΛΦΟΙ

ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΜΑΖΙΚΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Τοῦ Ιατροῦ Λυκούργου Νάνη

Σεβαστοί πατέρες και αγαπητοί αδελφοί, ο δεσποτισμός «θριάμβευσε» για μία ακόμη φορά! Στην Πάτρα, ο εκεί μητροπολίτης, παρενέβη, προκειμένου να ματαιωθή, η περί του Ουκρανικού ομιλία, του ομολογητού κληρικού π.Αναστασίου Γκοτσόπουλου, και, δυστυχώς, το πέτυχε!
Αυτός είναι ο σεβασμός του στην ελευθερία του λόγου και στο αναφαίρετο δικαίωμα των πιστών να ενημερώνονται, πληροφορούνται και προβληματίζονται, επί εκκλησιαστικών θεμάτων.
Εκτιμώ, ότι θα πρέπει να διαμαρτυρηθούμε, όσο γίνεται πιο μαζικά.

με τὸ δεύτερο σχόλιο τοῦ ιατροῦ Λυκουργου,  δείχνει ὅλο το μέγεθος τῆς ἀθεόφοβης δεσποτοκρατίας

Πρόκειται για κορυφαία εκδήλωση δεσποτισμού από την πλευρά του μητροπολίτη Πατρών.
Είναι αδιανόητο να παρακωλύεται η διαφώτιση του ποιμνίου, επί του ακανθώδους Ουκρανικού ζητήματος, με τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
Δεν μπορεί να φαλκιδεύεται η ελευθερία του λόγου και να στερούνται τα μέλη του εκκλησιαστικού πληρώματος, το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην ενημέρωση, την πληροφόρηση και τον προβληματισμό τους, επί φλεγόντων εκκλησιαστικών θεμάτων.
Ο εκκλησιαστικός βίος, θα πρέπει να διέπεται από φιλελεύθερες και δημοκρατικές αρχές και όχι να διατελεί δέσμιος, ιεροκρατικών αντιλήψεων και νοοτροπιών, οι οποίες όζουν παπικού πνεύματος
Περιμένουμε από κάθε υγιά χριστιανική συνείδηση,από κάθε πρόσωπο αλλά και συλλογικότητα (π.χ. ιεραποστολικοί σύλλογοι και αδελφότητες, ιστολόγια), να καταδικάσουν την επιεικέστατα απαράδεκτη αυτή επισκοπική πρακτική.
Δεν πρόκειται για οχλοκρατική εξέγερση εναντίον της τοπικής εκκλησιαστικής αρχής αλλά για πολιτισμένη εκδήλωση, υπηρετούσα την ενεημέρωση και την πληροφόρηση του λαού.
Μάλλον, οι αλήθειες, οι οποίες επρόκειτο να ακουσθούν, δεν αρέσουν σε κάποιους και ο νοών νοείτω…

Πρωτοφανης παρεμβαση της Μητροπολης Πατρων

στην ομιλία του π. Γκοτσόπουλου για το Ουκρανικό ζήτημα στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών.

Σπυρίδων Ζορμπαλάς.

Αγαπητοί αδελφοί Χριστός Ετέχθη!

Επειδή όπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση της ματαίωσης της ομιλίας του π. Γκοτσόπουλου στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών προξένησε -και ευλόγως- απορίες και ενστάσεις οι οποίες στρέφονται λόγω της σοβαρότητας του θέματος και προς τον π. Αναστάσιο, θα ήθελα προς αποκατάσταση της Αλήθειας και γενικότερη ενημέρωση των πιστών να πω –έστω και με πιθανό προσωπικό κόστος- στην αγάπη σας τα εξής.

Η ομιλία του π. Αναστασίου για το Ουκρανικό ζήτημα που θα γινόταν στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών στις 8/1, ματαιώθηκε κατόπιν παρεμβάσεων του Μητροπολίτη Πατρών τόσο προς τον π. Αναστάσιο όσο και προς την διοίκηση της Σχολής.

Ο π. Αναστάσιος δεν έχει διστάσει να μιλήσει στο παρελθόν στην Διακίδειο Σχολή για δύσκολα θέματα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας (Σύνοδο Κολυμπαρίου, Αποτείχιση) αλλά και επίσης να αρθρογραφήσει δημοσίως, πάντα με λόγο ιεροπρεπή και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα που έχουν προέλθει κατόπιν σοβαρής επιστημονικής (θεολογικής) έρευνας. Είναι δε αξιοσημείωτο ότι δεν έχει βρεθεί σοβαρή θεολογική γραφίδα που να αναιρέσει τις θέσεις του με αντίστοιχης βαρύτητας επιχειρήματα.

Είναι επίσης δεδομένο από προηγούμενα άρθρα του ότι έχει πάρει ξεκάθαρη στάση κατά της Αυτοκεφαλίας που εδόθη στην Ουκρανία απότο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, με επίσης κόσμιο και σοβαρό δημόσιο θεολογικό λόγο, για τον οποίο βέβαια δεν τον έχει εγκαλέσει μέχρι τώρα η προϊσταμένη του αρχή, πράγμα που αποδεικνύει από μία άλλη πλευρά την ορθοδοξότητα των επιχειρημάτων του.

Από την άλλη πλευρά σε αυτό το σοβαρότατο θεολογικό ζήτημα, γνωρίζουμε εκ διαφόρων δημοσιευμάτων ότι ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών έχει πάρει θέση υπέρ της απόφασης του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, όμως ο ίδιος δεν έχει ενημερώσει σχετικώς το ποίμνιό του (π.χ. με κάποια εγκύκλιο) ούτε έχει εκθέσει δημοσίως κάποια θεολογικά επιχειρήματα στηρίξεως της θέσης του.

Ενώ λοιπόν υπάρχει αυτό το πλαίσιο, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών παίρνει αυτή την απόφαση η οποία δημιουργεί αυτομάτως κάποια «σύννεφα» γύρω από το πρόσωπο του π. Αναστασίου, τα οποία ο ίδιος προς τιμήν του τα αποδέχεται σιωπηλώς, κάτι το οποίο προσωπικά αρνούμαι να πράξω.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η Μητρόπολη με αυτή την πράξη, παίρνει για πρώτη φορά ανοικτά και ξεκάθαρα θέση υποστηρίξεως της σχετικής αποφάσεως της Ιεραρχίας, το οποίο δείχνει τρόπον τινά μία κλιμάκωση από την πλευρά της, υποστηρίξεως μίας ξεκάθαρης –κατά την ταπεινή μου άποψη- αντικανονικότητας.

Είναι επίσης άξιο προσοχής το ότι έχουμε μία αφαίρεση της δυνατότητας δημοσίου λόγου, που δεν ταιριάζει με την εν Χριστώ ελευθερία έκφρασης αλλά ούτε καν με το αρχαιοελληνικό ήθος κατά το «Πάταξον μεν, άκουσον δε!». Αναρωτιέμαι, ολόκληρη Μητρόπολη αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα θεολογικά επιχειρήματα ενός απλού ιερέως, σε βαθμό που να του αφαιρεί τον λόγο;;;

Χωρίς να θέλω να κάνω τον προφήτη, θεωρώ αρκετά εμφανές ότι η πράξη αυτή αργά ή γρήγορα θα εκθέσει τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας στα μάτια του απλού πιστού που γνωρίζει την αλήθεια και πονάει για την Εκκλησία.

Έστω και αν δεχθούμε προς χάριν συζήτησης την θέση ότι η επιχειρηματολογία της ομιλίας του π. Αναστασίου θα κινούταν σε αντίθετη γραμμή από την επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος σε αυτό το ζήτημα (οπότε και θα ήταν βλαπτική για το ποίμνιο και έπρεπε να μην παρουσιαστεί), θεωρώ ότι η έλλειψη σοβαρής επιχειρηματολογίας υπέρ αυτού του Αυτοκεφάλου, σε συνδυασμό με την σοβαρότητα του θέματος (εισαγωγή σχίσματος στην Εκκλησία) και τον αντικανονικό (κατά κάποιους πραξικοπηματικό) χειρισμό του από την Ιεραρχία της Ελλαδικής εκκλησίας, θα δημιουργήσει τελικά αργά ή γρήγορα συνθήκες μπούμερανγκ οι οποίες θα είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν από τον οποιονδήποτε Μητροπολίτη ο οποίος θα επιχειρήσει να υποστηρίξει αυτή την παράνομη κατάσταση.

Εύχομαι για μία ακόμα φορά, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας να σταθεί στο μέλλον στο ύψος των περιστάσεων, ευαρεστώντας με την στάση του τον Άγιο Θεό!

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.