Το νεο ετος να φερη ειρηνη σε ολη την ανθρωποτητα. Ειρηνη με ελευθερια & δικαιοσυνη. Διαφορετικα, χωρις ελευθερια & δικαιοσυνη, χιλιες φορες προτιμοτερος ενας πολεμος. Διοτι δεν ζη ο ανθρωπος μονο για το ψωμι, για μικρα & ασημαντα. Ειρηνη! νοσταλγει η μαρτυρικη πατριδα μας. Αλλα την ιδανικη ειρηνη τη βλεπω πολυ μακρια. Διοτι οι υπερδυναμεις παιζουν στο ταμπλω της αισχρας πολιτικης τους την μικρη μας πατριδα. Υποστηκαμε τα πανδεινα, λογω της προδοσιας των μεγαλων δυναμεων & των κακων (μασονων) πολιτικων μας
Περίοδος Δ΄ – Ἔτος ΚΕ΄
Φλώρινα – ἀριθμ. φύλλου 1395
Νέο πολιτικὸ ἔτος – Πρωτοχρονιὰ
1 Ἰανουαρίου
Του Μητροπολίτου Φλωρινης π. Αυγουστίνου
Η αναρχια χειροτερη απο την τυραννια
ΕΧΟΥΜΕ ἱερὸ καθῆκον νὰ ἐκφράζουμε βαθειὰ εὐγνωμοσύνη στὸ Θεό, διότι ἡ ἀγαθότης του μᾶς χαρίζει ἕνα νέο ἔτος. Ὁ βασιλεὺς τῶν ποιητῶν, ὁ Δαυΐδ, εἶπε· «Εὐλόγει, ἡ ψυχή μου, τὸν Κύριον καί, πάντα τὰ ἐντός μου, τὸ ὄνομα τὸ ἅγιον αὐτοῦ· εὐλόγει, ἡ ψυχή μου, τὸν Κύριον καὶ μὴ ἐπιλανθάνου πάσας τὰς ἀνταποδόσεις αὐτοῦ» (Ψαλμ. 102,1-2). Πρέπει νὰ εὐχαριστοῦμε τὸ Θεὸ γιὰ τὶς μικρὲς καὶ μεγάλες εὐεργεσίες του, ὑλικὲς καὶ πνευματικές, καὶ πρὸ παντὸς γιὰ τὴ μακροθυμία του. Νὰ τὸν εὐγνωμονοῦμε ὄχι μόνο ὡς ἄτομα καὶ ὡς οἰκογένειες, ἀλλὰ καὶ ὡς κοινότητες καὶ δῆμοι, καὶ τέλος νὰ εὐγνωμονοῦμε τὸ Θεὸ ὡς ἔθνος.
Ἄρχοντες καὶ ἀρχόμενοι ἂς τὸν εὐχαριστήσουμε σήμερα γιὰ τὶς εὐεργεσίες ποὺ μᾶς ἐπεδαψίλευσε καὶ ἐπιδαψιλεύει μέχρι τώρα. Παρ’ ὅλα τὰ σφάλματα ποὺ ἔχουμε διαπράξει οἱ Ἕλληνες ―τὰ ὁποῖα στὴ γλῶσσα τῆς θρησκείας λέγονται ἁμαρτήματα― (σφάλματα πολιτικά, στρατιωτικά, οἰκονομικά, ἐκκλησιαστικὰ κ.ἄ.), ἡ Ἑλλάδα μας δὲν ἐτάφη ἀκόμα. Ζῇ, καὶ θὰ συνεχίσῃ τὴν ἱστορία της. Διότι, ὅπως εἶπε ὁ Καποδίστριας, ὁ Θεὸς διὰ θαυμάτων ἔσωσε καὶ σῴζει τὸ μικρὸ ἀλλ’ ἱστορικὸ τοῦτο ἔθνος· διότι ἔχει θεία ἀποστολὴ στὸν κόσμο.
Ἂς εὐχαριστήσουμε λοιπὸν τὸ Θεό. Ἀπὸ ὅλες δὲ τὶς εὐεργεσίες του ἀναφέρω μία μόνο, ποὺ δὲν τὴν ἐκτιμοῦμε ἐμεῖς. Ἐρωτῶ· εἶνε μικρὸ τὸ ὅτι ζοῦμε κάτω ἀπὸ τὸν ἥλιο τῆς ἐλευθερίας καὶ ἀναπνέουμε τὸν ζείδωρο ἀέρα τῆς δημοκρατικῆς διακυβερνήσεως; Ἂν πᾶτε λ.χ. στὴν Ἀλβανία, θὰ αἰσθανθῆτε τὴ διαφορά. Σὲ τέτοιες χῶρες, ὄχι ν’ ἀντιμιλήσῃς, ὄχι νὰ ὑβρίσῃς ἄρχοντα τῆς πολιτείας, ἀλλὰ τὸ παραμικρὸ ν’ ἀκουστῇ ἢ ἕνα μορφασμὸ νὰ κάνῃς ἐναντίον ὀργάνου τῆς τάξεως, σὲ ἅρπαξαν καὶ κατ᾽ εὐθεῖαν στὸ κρατητήριο. Ἄκρα σιωπὴ τάφου ἐπικρατεῖ ἐκεῖ. Τί ζωὴ εἶν’ αὐτή, ἂν λείπῃ ἡ ἐλευθερία;(*) Κι ἂν ἀκόμα τὰ κράτη αὐτὰ λύσουν τὸ ὑλικὸ πρόβλημα καὶ μεταβληθοῦν σὲ παραδείσους ὑπαρκτοῦ σοσιαλισμοῦ, τί τὸ ὄφελος; Τὸ εἶπε ὁ ποιητής μας ῾Ρήγας Φεραῖος·
«Καλύτερα μιᾶς ὥρας ἐλεύθερη ζωὴ
παρὰ σαράντα χρόνια σκλαβιὰ καὶ φυλακή».
Ἀπολαμβάνουμε λοιπὸν ὅλοι τὴν αὔρα τῆς ἐλευθερίας, τὸ πολύτιμο τοῦτο ἀγαθό, τὸ ὁποῖο πάντοτε ἐξετίμησαν καὶ ὕμνησαν οἱ Ἕλληνες στὴ μαρτυρικὴ αὐτὴ γωνία τῆς γῆς. Ἀλλ’ ἂς προσέξουμε! Διότι, μὲ τὸ νὰ ἐκθειάζουμε κατὰ κόρον τὴν ἐλευθερία καὶ νὰ ὑπερτονίζουμε συνεχῶς τὰ δικαιώματα τοῦ φιλελευθέρου καὶ δημοκρατικοῦ πολίτου, ὑπάρχει κίνδυνος νὰ φθάσουμε στὸ ἄλλο ἄκρο. Ποιό ἄκρο;
Τὸ γνωρίζουμε, ὅτι παλαιότερα ―δὲν τὸ ἀρνοῦμαι― τὸ ὄργανο τῆς τάξεως, σὲ μερικὲς περιπτώσεις, ἦταν ὁ τρόμος τῶν πολιτῶν. Τώρα, βαδίζοντας ὅλο καὶ πιὸ δημοκρατικὴ ὁδό, φθάσαμε – ποῦ; στὸ ἀντίθετο ἄκρο καὶ σὲ σημεῖο ἐπικίνδυνο. Τὰ ὄργανα τῆς τάξεως, οἱ φρουροὶ τῆς πειθαρχίας, ἔγιναν τώρα ἀνίσχυροι· πολλοὶ περιφρονοῦν τὸ νόμο, καταφρονοῦν τὴν τάξι, σημειώνονται κρούσματα ἀπειθαρχίας, ἐκδηλώνονται ἀνατρεπτικὲς κινήσεις, ἐγκαθιδρύεται ἄνομο κράτος ἐν κράτει. Οἱ ἀρχὲς καταντοῦν συχνὰ σκιὰ ἐξουσίας, φθάνουμε σὲ ἀναρχία.
Ἔ, ὄχι δὰ ἔτσι! Διότι τί θὰ γίνῃ; Νὰ σᾶς πῶ. Λόγῳ τῆς ἡλικίας μου καὶ τῶν πολλῶν γεγονότων ποὺ ἔζησα, καὶ πρὸ παντὸς μὲ τὴ βοήθεια τῶν διδαγμάτων τῆς ἱστορίας, καταλαβαίνω ὅτι θὰ ὡριμάσουν ἄλλα, ἀντίθετα φρονήματα. Τὸ λέει ὁ ἱστορικὸς Θουκυδίδης· ἡ ἀναρχία εἶνε κακὸ χειρότερο ἀπὸ τὴν τυραννία. Μή, γιὰ ὄνομα τοῦ Θεοῦ! μὴν κάνουμε κατάχρησι τοῦ ὡραίου δώρου τῆς ἐλευθερίας ποὺ παρέχει ἡ δημοκρατία. Ἂν κάνουμε τὸ λάθος αὐτό, θὰ ἐπικρατήσῃ ἀναρχία, καὶ θὰ καταντήσουμε σὲ σημεῖο πολλοὶ νὰ προτιμήσουν τυραννίδα, νὰ νοσταλγήσουν ἀκόμη καὶ δικτατορία. Ὁ Θεὸς νὰ φυλάξῃ νὰ μὴ φθάσουμε ἐκεῖ.
Γι’ αὐτὸ λοιπὸν εἶνε ἀνάγκη νὰ ἔχουμε σεβασμὸ καὶ πειθαρχία. Ναί, ν’ ἀναγνωρίζωνται τὰ δικαιώματα τοῦ πολίτου. Ἀλλὰ ποτέ τὰ δικαιώματα νὰ μὴν ὑπερβαίνουν ὡρισμένο μέτρο, τὰ καθωρισμένα ὅρια· διότι τότε πλέον θὰ πέσουμε στὸ κλίμα μιᾶς ἀκαταστασίας καὶ ὀχλοκρατίας, ἡ ὁποία, ἂν γενικευθῇ, μπορεῖ νὰ ἀπειλήσῃ ὁλόκληρη τὴν ἀνθρωπότητα.
* * *
Ὡς γέρων ἐπίσκοπος ἀπὸ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς μου θέλω νὰ εὐχηθῶ εἰρήνη στὸν τόπο αὐτόν, στὴν πόλι καὶ στὸ λαό της. Εἰρήνη, ἡ ὁποία ἐπιτυγχάνεται διὰ τοῦ σεβασμοῦ τῶν ἀρχόντων, διὰ τῆς ὑποταγῆς καὶ πειθαρχίας στοὺς νόμους ἐκκλησίας καὶ πολιτείας.
Εἰρήνη κατόπιν σὲ ὅλη τὴν ἀγαπητή μας πατρίδα καὶ ὅλο τὸ μαρτυρικό μας ἔθνος. Καὶ θὰ ἐπικρατήσῃ εἰρήνη βαθεῖα στὴν πατρίδα μας, ὅταν ὅλοι ὑποτάξουμε τὰ προσωπικὰ οἰκονομικά, ἰδεολογικά, πολιτικὰ καὶ ἄλλα συμφέροντά μας στὸ γενικὸ συμφέρον. Τὸ κοινὸ ἐθνικὸ συμφέρον ἀπαιτεῖ, κατ᾿ ἐξοχὴν στὶς δύσκολες αὐτὲς ἡμέρες ποὺ διανύουμε, ὁμόνοια καὶ ὁμοψυχία.
Εἰρήνη στὴν πόλι μας, εἰρήνη στὴν πατρίδα μας. Εἰρήνη νὰ ἔχουμε καὶ στὴν εὐρύτερη περιοχή, τὰ Βαλκάνια καὶ τὴν ἐγγὺς Ἀνατολή. Εἰρήνη μὲ ὅλους τοὺς γειτονικοὺς λαούς, καὶ μὲ αὐτὴν ἀκόμη τὴν Τουρκία, τὴ γειτόνισσα μὲ τὴν ὁποία μᾶς χωρίζουν ποικίλες διαφορές, (θρησκείας, πολιτισμοῦ, τρόπου ζωῆς, ἱστορικῶν ἀδικιῶν λόγῳ εἰσβολῶν, κατακτήσεων κ.λπ.). Ἡ τιμιότης στὶς συνθῆκες, ἡ ἀμοιβαία τήρησις τῶν συμφωνιῶν πρέπει νὰ ἰσχύῃ, καὶ ὄχι νὰ δηλητηριάζεται ἡ καλὴ γειτονία μὲ καταπατήσεις καὶ παραβιάσεις.
Εἴθε, ἀκόμη, τὸ ἔτος αὐτὸ νὰ φέρῃ εἰρήνη ὄχι μόνο στὰ Βαλκάνια καὶ στὴν Εὐρώπη καὶ στὴν Ἀσία, ἀλλὰ σὲ ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα, σὲ παγκόσμιο κλίμακα. Καὶ ἡ εἰρήνη αὐτὴ μπορεῖ νὰ βασισθῇ στὴν ἐφαρμογὴ τῶν κανόνων τοῦ διεθνοῦς δικαίου, καὶ ὄχι στὰ συμφέροντα τῶν μεγάλων καὶ στὸ δίκαιο τοῦ ἰσχυροτέρου.
Ἡ εἰρήνη ὅμως, ἀγαπητοί μου, αὐτὴ καθ’ ἑαυτήν, δὲν εἶνε τὸ ὕψιστον ἀγαθόν. Ἂν τὴν θεωρήσετε ἔτσι, θὰ κάνετε λάθος. Λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος· «Καλύτερος εἶνε ἕνας ἐπιβεβλημένος πόλεμος ἀπὸ μία εἰρήνη ποὺ χωρίζει ἀπὸ τὸ Θεό». Εἰρήνη εὐχόμεθα· εἰρήνη ὅμως ἡ ὁποία, ὅπως λέει ὁ Ἀριστοφάνης, νὰ συνοδεύεται ἀπὸ δύο θυγατέρες τοῦ οὐρανοῦ. Ποιές εἶνε αὐτές· ἐκ δεξιῶν νὰ ἔχῃ τὴν ἐλευθερία, καὶ ἐξ ἀριστερῶν νὰ ἔχῃ τὴν δικαιοσύνη. Εἰρήνη μὲ ἐλευθερία, εἰρήνη μὲ δικαιοσύνη. Διαφορετικά, χωρὶς ἐλευθερία καὶ δικαιοσύνη, χίλιες φορὲς προτιμότερος ἕνας πόλεμος. Διότι δὲν ζῇ ὁ ἄνθρωπος μόνο γιὰ τὸ ψωμί, γιὰ μικρὰ καὶ ἀσήμαντα.
Εἰρήνη! Τὴ νοσταλγεῖ ἡ μαρτυρικὴ πατρίδα μας. Ἀλλὰ τὴν ἰδανικὴ εἰρήνη τὴ βλέπω πολὺ μακριά. Διότι οἱ ὑπερδυνάμεις ―τὸ εἶπα καὶ ἄλλοτε― παίζουν στὸ ταμπλὼ τῆς πολιτικῆς, τῆς αἰσχρᾶς πολιτικῆς, καὶ ἡ μικρή μας πατρίδα ἔγινε ζάρι στὸ τάβλι τῶν μεγάλων. Ὑπέστημεν τὰ πάνδεινα. Λόγῳ τῆς προδοσίας τῶν μεγάλων δυνάμεων καὶ τῆς διαφωνίας τῶν ἀρχόντων μας, στὴ Μικρὰ Ἀσία ἐτάφησαν ἕνα ἑκατομμύριο! ἐσφάγησαν ἀπὸ τὸν Κεμάλ. Ὕστερα ἄλλες 500.000 χάθηκαν στὴν κατοχή. Τέλος στὸν ἐμφύλιο πόλεμο ―ἢ ὅπως θέλετε ὀνομάστε τον― χάσαμε ἄλλες 500.000.
Νὰ προσθέσω κι ἄλλη μία πληγή, ποὺ κινδυνεύει νὰ θάψῃ τὸ ἔθνος μας; Οἱ ἐκτρώσεις. Σπουδαῖος καθηγητὴς ἔκανε ἔρευνα, ἡ ὁποία ἀπέδειξε, ὅτι μέσα σὲ τέσσερα χρόνια σφάξαμε ―ὦ Θεέ μου! δὲν τὸ αἰσθάνεσθε, δὲν πονᾶτε; ᾿Εγὼ πονῶ, κλαίω, θέλω νὰ φύγω στὸ Ἅγιον Ὄρος―, σφάξαμε 1.300.000 ἔμβρυα, τὰ ὁποῖα κατὰ τοὺς βιολόγους εἶνε παιδιὰ δυνάμει, ὅπως θὰ ἔλεγε ὁ Ἀριστοτέλης. Γίναμε τὸ πιὸ γηρασμένο ἔθνος. Ρωτῶ πόσα παιδιὰ ἔχουν, καὶ βαρέθηκα ν’ ἀκούω· Δύο, δύο, δύο…. Πῆγα σ᾿ ἕνα σχολεῖο μὲ διακόσα παιδιά· κανένα δὲν ἦταν ἀπὸ σπίτι μὲ ἑφτὰ – ὀχτὼ παιδιά.
Στὴν Ἀλβανία ἔχουν σοσιαλισμό· ἀλλὰ ἔχουν κ’ ἕνα καλό· τιμοῦν τὴ μητέρα. Πῶς τὴν τιμοῦν; Ἐπὶ Ἐμβὲρ Χότζα ἔψαχναν ὅλη τὴν Ἀλβανία· κι ὅταν ἔβρισκαν μιὰ μητέρα μὲ δώδεκα λ.χ. παιδιά, ὅποιου κι ἂν ἦταν αὐτὴ σύζυγος (βοσκοῦ, γεωργοῦ, ψαρᾶ, ἐργάτου, ὑπαλλήλου…), τὴν ἔπαιρναν στὰ Τίρανα, τὴν ἀνέβαζαν σὲ ὑψηλὴ ἕδρα ὡς τιμώμενο πρόσωπο, καὶ περνοῦσαν μπροστά της οἱ ἀξιωματοῦχοι, στρατηγοὶ κ.λπ., καὶ τὴ χαιρετοῦσαν, σὰ νὰ λένε· Αὐτὴ εἶνε ἡ Ἀλβανία! Καὶ ἔτσι ἡ Ἀλβανία ἀπὸ ἑνάμισυ ἑκατομμύριο ἔγινε τρία· ἐνῷ ἐμεῖς σβήνουμε… Ὄχι διότι ἔχουμε ἐχθρούς, ἀλλὰ διότι μὲ τὰ πάθη μας, τὴν καλοπέρασι καὶ τὶς ἡδονές, κινδυνεύουμε νὰ γίνουμε ὁ τάφος τοῦ ἱστορικοῦ μας ἔθνους.
* * *
Ἀλλ’ ὦ Θεὲ τῶν πατέρων μας, τῶν ἡρώων καὶ τῶν μαρτύρων, γίνε ἵλεως στὸ ἔθνος αὐτό.
Εὐχόμεθα ἀπὸ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς εἰρήνη καὶ πάλι εἰρήνη, ἡ ὁποία νὰ συνοδεύεται μὲ δικαιοσύνη καὶ ἐλευθερία, διὰ πρεσβειῶν τῆς Θεοτόκου καὶ πάντων τῶν ἁγίων· ἀμήν.
† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ἀπομαγνητοφωn. ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ ῾Αγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης τὴν 1-1-1986 στὴ δοξολογία.
- ———-
(*) Την αναρχία επιδιώκουν παγκοσμίως και στην Πατρίδα μας οι σκοτεινές δυνάμεις. Εκεῖ ἀποβλεπουν τα σκληρά και απάνθρωπα μέτρα και ἡ στέρρηση τῆς ἐλευθερίας στην Ἑλλάδα, ἀπὸ τούς προδοτες καὶ μασόνους πολιτικούς, με την δικαιολογία του κορονοίου.
Στο ἐπόμενο δημοσίευμα θα παραθέσουμε ἀπόσπασμα του βιβλίου: «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ», τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου (Ερμηνευει την Β Θεσ/νικης επιστολη, τη λέξη «αναρχος», το 1975 και λέει: «Με την ἀναρχία δημιουργειται το κατάλληλο κλίμα για νὰ γεννηθη και να ξεπηδήση ὁ Ἀντίχριστος»
(Για αυτό ολες οι τελευταιες κυβερνήσεις συντηρουσαν και χρησιμοποιουσαν τους αναρχικους. Σήμερα εκβιάζοντας, δολοφονώντας και αφαιρώντας την ελευθερία των χριστιανικων λαων, με την δικαιολογία δηθεν της υγείας, επιδιώκουν την παγκόσμια αναρχία)
Add A Comment
You must be logged in to post a comment.